2023-10-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag blev ledsen av att se hans TikTok. 😭💔

Han framstår som drogpåverkad i ett klipp. Alt kanske är onykter.

Intrycket är att han lever i svårare känslor av ensamhet med saknaden efter sin mamma. Förutom rap som jag inte kan identifiera när de släppts så verkar hans musik kretsa kring tiden då modern levde. Dvs de påverkar honom emotionellt. Pappan verkar inte bra som för sent anmäler sonen försvunnen och det finns en större bild i det med att som 15-åring göra en TikTok med att man är pappans "dotter". Låter som en del misshandel i det åtminstone psykiskt. En pojke i smärta som kanske fått höra att han är en kärring eller jämförts med flickor och utsatts för toxisk maskulinitet när han varit ledsen, behövt känslomässigt stöd osv.

Uppenbart uppvuxen i spel och internet och influerats av det men verkar vara en mjuk kille. Han upplever en orättvisa med kamratkonflikter och han kan ha komplex över utseendet vilket då cirkulerar kring munnens parti men det kan också handla om att han känner sig tystad. Att kluddra kring ansiktet är normalt när man har svårare komplex/dysmorfobi som liten och kan vara ett skäl till att han sedan har luvan över huvudet hela tiden. Det gangsteridentifierande fanns innan även om han ser helt lost ut i sina videor.

Låten är ett uttryck för att han vill säga sanningen om något han upplever att andra inte känner till och att han tänker köra hela vägen med livet som insats.

Bråket mellan honom och hans ex är tillräckligt för en pojke och jämnåriga för att vara väldigt dumdristiga så låtvalet kan handla om att vilja ge sin version

men jag misstänker att han upplevt något som fruktansvärt fel och att han känt till saker han inte borde som han visste skulle kunna innebära att han skulle komma att dö.

Att folk såg hans TikTok och dödade honom på grund av den. Kan han ha haft kännedom om något av morden på unga killar? En ganska mjuk, barnslig kille med hög moral skulle absolut kunna kasta allt för att hans smärta påminner honom om andra människors lidanden.

Jag tror att han är död och att han utsatts för att han gjort en TikTokvideo Jag hoppas istället att han mår bra och åtminstone är vid liv.

Väldigt bra analys ! Lägg även till att uppbrottet med flickvännen till största sannolikhet rev upp obearbetade trauman och känslor från hans mammas bortgång tex som att ”bli lämnad/ bortvald/bortstött/ oönskad ..” etc och det kan resultera i gränslösa och oaktsamma kontakter/relationer där vid (flyktbeteenden , självskadebeteende ihop med bekräftelsebehov/ önskan av att bli sedd av VEM SOM HELST) = väldigt farligt.
Hans små ”kriminella” tecken (artistisk/klädsel/tecken/handskar etc) utåt i sociala medier - nappade de farligaste på. Det lilla räcker för att de spanare som ska håva in offer tar dem.
Citera
2023-10-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Nej dom lämnar polishuset och åkte mot avspärrningen och teknikerna
Ur ATs liveuppdatering kl 10.58:

"Än så länge verkar det inte vara några nya dykningar på gång vid järnvägsbron. Polisen har kvar sin sambandscentral i närheten av bron."

Låter inte som de syftar på polishuset direkt.

Vid ca 15.15 anländer tekniker. Kort därefter, vid cirka 15.37 lämnar flera polisfordon. ATs journalist rapporterar om båda dessa saker, vilket tyder på att det är ungefär samma plats det handlar om. Uppenbarligen har de haft en särskild sambandscentral nära bron. Jag tänker att de hittat kroppen, därför kommer tekniker och därför lämnar flera av polisbilarna.

Finns det ingen som vet hur det ser ut med aktivitet där just nu?
Senast redigerad av PIL 2023-10-08 kl. 17:39. Anledning: Tillägg
Citera
2023-10-08, 17:32
Medlem
Den där Fabbe ska enligt källor umgåtts med mestadels invandrare den senaste tiden vilket är föga förvånande, man blir som man umgås helt klart.

På bilden jämte Henrik så ser han ut som någon som verkligen vill framstå som en orten-grabb.

Tragiskt med alla dessa svenska ungdomar som har tappat bort sin identitet.

Tydligen ska han också ha börjat prata med brytning trots sin helsvenska bakgrund
Citera
2023-10-08, 17:32
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Det håller ändå inte i rätten.
Polis Jale berättade just i en annan intervjuv att trots att man har gärningen och förövaren på film,
man finner kläder med krutstänk i den misstänktas hem, så håller inte bevisningen
Sverige har antagligen inte råd med att betala ut fler skadestånd i 280 000 kronors klassen

Vid 18:30
(exemplet börjar vid 19:05)
https://www.svtplay.se/video/e5d72dm/30-minuter/jale-poljarevius?position=1103&id=e5d72dm

Är tvungen att ge respons på detta inlägg. Jag såg intervjun när den var aktuell och tittade lite på din länk nu. Ibland får man känslan av att rätten absolut inte vill fälla. Jag blir förbannad. Det är lätt
att skälla på poliser men de kan komma med hur mycket bevis som helst och den åtalade blir inte fälld.
Det var bra att du uppmärksammade det i denna tråden för ibland har den åtalade två försvarsadvokater, sin egen försvarare och sedan tar rätten över och hjälper till att hitta luckor (som inte finns) USCH!
Citera
2023-10-08, 17:33
Medlem
flashbacknunnas avatar
Vad har denna Henrik gjort för ont för att förtjäna detta då?
Citera
2023-10-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tyder väl på att killen varit ute och fladdrat en del sena kvällar/nätter typ. Inte svarat i telefonen ibland men alltid dykt upp senast vid lunchtid nästa dag.

Samtidigt är han 15, har varit i förhållande precis och kanske sov där endel förut. Pappan kan likväl ha tänkt (och hoppats) att han sov där. Vi vet inte , men ska inte beskylla en förälder för att inte polisanmäla på direkten . Dagen efter är ändå rimligt efter att ha kollat runt med de flesta och hans syster spårade hans sista läge på Snapchatkartan etc
Skulle han va känd kriminell - är det mer rimligt att man polisanmäler direkt.
Och att man ändå visar lite längre tid/förtroende om en kille är skötsam.
(Jag spekulerar bara där .)
Det verkar som att han drog i alla trådar tills det blev tvärsäkert att polisen skulle kopplas in.
Citera
2023-10-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe
Finns någon bild på Fabbe (har jag för mig) och Henrik tillsammans.. Minns ej vilken sida dock

Minns om det var långt tillbaka i början eller mitten eller var ungefär?
Citera
2023-10-08, 17:35
Medlem
Har nu läst igenom hela tråden (ja jag är ny användare men det gör mig absolut inte mindre seriös.)
Jag bor i närheten av Alingsås om det spelar någon roll.
Har suttit och antecknat allt jag kan komma på är relevant och jag har kommit fram till några teorier själv.
Tänkte först belysa vad som sades på presskonferensen om det inte är något alla vet om:
En 16-åring sitter häktad misstänkt för mord, enligt mina tankar så är det väl Fabbe. Det är sannolika skäl och sökning efter H pågår fortfarande. Det finns vittnesuppgifter och även teknisk bevisning. Specifikt vet jag inte men de har kunnat få tag i mobiltrafik som visar den misstänktes rörelser under kvällen samt han har erkänt att han träffat H under den aktuella kvällen och även berättat för polis vad de pratat om. De är bekanta men inte vänner. Finns digitala spår efter vad som hänt men inget tydligt motiv till mord.
Av att ha sett allas länkar och teorier har jag spånat lite på dehär med exflickvännen. Känns väldigt konstigt att hon fått kommentarer på sin TikTok angående att ha GOAT H. Tror man att polisen har tagit reda på om det är sant? Vad jag sett har de inte haft inne henne. Även samma med skribenten som påstod att hennes mamma ringt till H och hotat honom.
Jag får det till att hon på något sätt är inblandad och att F antagligen var den som utförde det tillsammans med MD.
Som sagt är detta bara teorier eller tankar kring händelsen, så jag vet inte.
Jag hoppas att H hittas vid liv trots att den bevisning som finns talar emot det.
Citera
2023-10-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25

Här har du wiggern https://i.ibb.co/fMjSwrD/IMG-4420.jpg
Citera
2023-10-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Minns ej, kolla på första sidan "sammanfattningstråden" kan ligga där
Citera
2023-10-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Här har du wiggern https://i.ibb.co/fMjSwrD/IMG-4420.jpg

Tackar han brevid är det Henrik eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2023-10-08, 17:41
Medlem
vilken senior åklagare.. säkert en av de första fallen och får detta på sitt bord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in