Citat:
Ursprungligen postat av
byttan
Nog aldrig hört talas om nån som blivit av med vårdnaden för en misshandel av annan vuxen när en är ostraffad innan. Samma sak gällande att bli av med vårdnaden för att ens barn hamnat på SiS en gång.
"Hamnat på SiS en gång.....det brukar då ske med LVU....
Och joo, en misshandel, om det finns minderåriga barn i hemmet ska polisen skicka en orosanmälan till soc. Likadant vid rattfylla, narkotikabrott......
Kan man slå till en okänd person, så kan män säkerligen slå till en närstående.
Steget brukar vara längre till att slå till en okänd person, än en närstående.