2023-10-08, 14:08
Medlem
Varför skulle jag ljuga? Sa ju att jag känner hans familj. Dom som har känt hans pappa för några år sen vet vad han var för människa, kommer inte gå ut med de men säger bara det, han va ingen ängel!

Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Spä inte på skvallret då själv med att skriva om att pappan inte var någon ängel. Trollvarning.
Citera
2023-10-08, 14:08
Bannlyst
Hänger inte med ett dugg. Men MD är släppt, känner han sedan innan
Citera
2023-10-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duchesse33
Troligt att Melvin fortfarande sitter (läste att han släppts men kanske inte stämmer).
Ok.. men var har Fabbe gjort av kroppen då? Någon hjälp måste han ha haft i alla fall
Har han blivit mördad i anslutning till ån är det inte svårt att göra sig av med kroppen själv.
Citera
2023-10-08, 14:09
Medlem
tomyhockeys avatar
det låter som planerad mord om 15 åringar mördar någon och kroppen inte hittats och dem anmäler sin kompis försvunnen.
Citera
2023-10-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Beror ju på. Har BO ex. grovt våldtagit din lillasyster och du därför mördar honom när du VET att rättsystemet inte kommer ge rättvisa. Emporiamördaren fick 4 års fängelse, vad tror du BO skulle få för en våldtäkt? Tom händer att våldtäktsoffer ska förväntas gå i samma skola som gärningsmännen.

Sedan kräver det i regel en skruv lös för att så pass unga ska ta saken i egna händer. Men vi hade ju ett fall nyligen där det just tänkts ha förelegat sådant motiv.

Självklart! Blir bara så ledsen när jag har barn i samma ålder och bor hyfsat nära...
Citera
2023-10-08, 14:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Men jösses,
Läs på polisens hemsida, personen anhållen i fredags är släppt fri på lördagen!

Därför måste 1 person till anhållits på fredagen om man ser till tidsgränsen för häktesframställan.

Alltså 2 personer anhölls fredagen, 1 släppt 1 kvar.

Dagens nyheter rapporterade i TORSDAGS att tre personer anhållits.
Så det är nog allt du som får ta ditt Jösses, krypa till korset, och be om ursäkt för att fortsatt sprida galenskaper!

https://www.dn.se/sverige/tonarspojke-forsvunnen-tre-gripna-for-manniskorov/
Citera
2023-10-08, 14:13
Medlem
Av polisens alla sökningar känns det kanske som om ån är det mest troligaste stället där man kommer hitta H.
F kanske kan ha släpat dit honom om allt hände i närheten av ån och bara dumpat honom
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niccis56
Varför skulle jag ljuga? Sa ju att jag känner hans familj. Dom som har känt hans pappa för några år sen vet vad han var för människa, kommer inte gå ut med de men säger bara det, han va ingen ängel!

Vad är din poäng? Med att dilla om pappan? Han är inte misstänkt? Hur är detta relevant?
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Det är väl såhär det ligger till:

1 anhållen ONSDAG - släppt
2 anhållna TORSDAG (fabbe & Mohammed) - 1 av dom släppt, 1 häktad
1 anhållen FREDAG (Melvin) - häktas senast imorgon kl 12

Ja, det var vad jag förstått, och skrev i tråden. Men fick bassning för.
Jag kan dock nu konstatera att du och jag har rätt.

DN skrev redan i torsdags att tre personer anhållits, så om de inte hade någon kristallkula och rapporterade om framtiden som något som redan hänt, så var tre personer anhållna redan på torsdagen!

https://www.dn.se/sverige/tonarspojke-forsvunnen-tre-gripna-for-manniskorov/
Citera
2023-10-08, 14:15
Avslutad
100% ungen är död. En belastad ADHD-tomte, likt andra grovt kriminella, har triggats av rykten om "käringbox", samt har med våldskapital (typ rostig morakniv) har tagit bort BO, och vänner/anhöriga har hjälpt till att skydda brottslingen.

Köp aldrig BS när en kriminell påstår sig vara emot utnyttjande/misshandel av barn eller misshandel av kvinnor. Det är enbart en front som de använde för signalering. De flesta grovt kriminella som inte kan låta peddos få sitta ifred, har själva våldtagit tonåringar och boxat tjejer, det är inte raketkirurgi.

När snuten såpass tidigt går ut med människorov, och samtidigt tar in flera i finkan, då är det mer eller mindre redan kört. Glöm självmord, glöm halkat ini ån etc. Detta är facit när den korkade, lagom triggade "allmänheten" tar lagen i egna händer. Gång på gång sker detta, och folk vill fortfarande ha medborgargarden.

I Afrika sker något liknande när någon anklagas för att ha tallat på någon. Då blir det bildäckshalsband fyllt med diesel. Samma grej.

Detta kan vi vänta oss: Polisen hittar kropp/kroppsdel, från tex. Säveån, och går ut med detta i media. Tidigare släppta mongos omhäktas.
Senast redigerad av löktårta 2023-10-08 kl. 14:34.
Citera
2023-10-08, 14:16
Avslutad
Helikopter flyger sakta över centrala delarna av Alingsås nu.
Citera
2023-10-08, 14:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Såtillvida det inte postats förut?
Edit: Vilket det hade
https://omni.se/t/forsvunne-henrik-i-alingsas/428c9b32-a020-4352-857b-cfd598af9023

Häktad för mord utan att hittat BO. Utan kropp lär det bli svårt för fällande dom.
Verkar som att han erkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in