2023-10-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Eftersom ingen mer är släppt så tyder det på att man har till morgondagen på sig att häkta, och då är det bara melvin kvar

Citat:
Ursprungligen postat av Duchesse33
Frågan är om inte Melvin också gett upp i förhören, varför förstöra sitt egna liv och framtidsutsikter för en rutten bonusbror och mördare.

Det lär bli ca två år på ungdomsanstalt. Tyvärr
Citera
2023-10-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Fast skulle tro att det är lättare att få någon häktad för mord än för kidnappning ingen tror på. Tänker att det inte krävs så mycket bevis för häktning pga mord också. Men att det är då pass allvarligt brott att man vill behålla MGM bakom låsta dörrar.
Det har helt och hålla med vad för underlag åklagaren lägger fram för rätten
Citera
2023-10-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HSPbruden
Jag tycker mig ha läst att Melvin är släppt.
Jag tror även mamman varit anhållen och även hon släppt pga aktivitet på sin fb.

Jag tror bonus pappan J sitter anhållen.
Någon måste hjälpt grabben att frakta kroppen.

Jag hoppas ingen nu behöver bli upprörd eller idiotförklara eftersom detta är ett forum där man får spekulera. (Inte riktat till dig Hannha men det tror jag du förstår &#128522

Ojoj, pappan anhållen? Någon som kan bekräfta?
Ja om det skett en transport finns det ju garanterat medhjälpare!
Citera
2023-10-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HSPbruden
Jag tycker mig ha läst att Melvin är släppt.
Jag tror även mamman varit anhållen och även hon släppt pga aktivitet på sin fb.

Jag tror bonus pappan J sitter anhållen.
Någon måste hjälpt grabben att frakta kroppen.

Jag hoppas ingen nu behöver bli upprörd eller idiotförklara eftersom detta är ett forum där man får spekulera. (Inte riktat till dig Hannha men det tror jag du förstår &#128522

Tror som du, det bor 5 personer på Traktorvägen 8, samt så har de en verksamhet där, Lundells Allservice…
Citera
2023-10-08, 12:55
Medlem
När fupen kommer ut så kan jag garantera er att detta mord har hetsats fram på tex en Snapchat-grupp där flera personer har hetsat gärningsmannen med meningar som. ”Klipp han mannen” osv.

Flera av dessa har nu killens död på sitt samvete och hela Alingsås kommer att få se era smutsiga trynen
Citera
2023-10-08, 12:55
Medlem
Någon som har häktingsframställan?
Citera
2023-10-08, 12:56
Medlem
Mycket möjligt att någon av de anhållna har erkänt. Kan vara anledningen till att de just har utökat kring ån.. stackars pojke ❤️‍🩹
Citera
Medlem
Polisen kan ha hittat spår efter Henrik i en av deras bilar/släpkärra, familjen L hade ju ett antal fordon på adressen som nu är avspärrad.
Storebrorsan inte involverad?
Mordvapnet? Kniv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
07:an måste ha erkänt, det är inte enkelt att sitta inlåst 24h/dygn utan kontakt med omvärlden.

Så himla svårt är det inte att sitta inlåst i några dygn. Dessutom blir man ställd av miljön och går på adrenalin. Men han kanske var allmänt pratglad eller extremt psykiskt skör.
Citera
2023-10-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duchesse33
Ojoj, pappan anhållen? Någon som kan bekräfta?
Ja om det skett en transport finns det ju garanterat medhjälpare!
Det är spekulation, men kanske inte så långsökt att en förälder försöker skydda sitt barn. Nu snackas det dock om styvfaren som sänker den troligheten. Hade det varit hans biologiska far hade det varit en annan sak, tror jag.

Tror det är en kompis som är misstänkt för skyddande.
Citera
2023-10-08, 12:57
Medlem
Mohamad Al Bared en utav Henriks mördare är bara 16 år.

Det är jävligt synd för dessa barnmördare kommer undan med 3-4 år spelandes playstation på något oseriöst dagis.

Det är hög tid att mördare ifrån 15 år och uppåt kan dömas till kännbara straff vid mord. 10 år + åtminstone.
Citera
2023-10-08, 12:58
Medlem
Snubban007s avatar
Då kanske rubricering ändras för Melvin också... medhjälp till mord kanske..
Nån som känner killarna och vet hur dom är?
Läste ju att F varit på SIS, men hur är M?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in