2023-10-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Analysen av insatserna är intressant. Jag tror inte det är skillnaden på barn och barn som avgör. Det är medias intresse. Detta blev snabbt uppblåst som ett stort brott, i spåren fallet med taxichauffören i Enköping.
Det finns inte en polischef som inte vågar gå all in när det är sån uppmärksamhet.

Då drar dom numera alltid till med människorov. Men hallå, inte har de där anhållna tokstollarna kidnappat H och håller honom inlåst i en trälåda, typ.
Antingen är de helt oskyldiga, eller så har de misslyckats när de skulle skrämma honom, med tragisk utgång. Och då borde det drälla av spår. De är inte så smarta så de lyckas dölja detta.
Och eftersom de släpps en efter en så har polisen inte hittat det minsta.
Håller med till fullo. Att misstankegraden bara är skäligen tyder också på att de inte har mycket att gå på.

Om de inte hittar något idag släpps nog de sista under dagen också.
Citera
2023-10-08, 10:42
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiaa
Och det är illa att en sådan stor nyhetskanal sänder detta när man ser att han ler skrattar på slutet, mycket illa

Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja. Han är missbrukare.

Jag själv har lett vid fel tillfällen många gånger i mitt liv och vet andra som gjort och gör det när det är mer allvarligt. Nervösa leenden. Självgoda leenden. Elaka leenden. Sorgsna leenden. Glada leenden.

Det finns många sätt att le på och även precis innan någon är nära ett sammanbrott eller när de avfyrar ett konstaterande leende om hur något bara är.
Vad i hela h-vetet är det för fel på er?
Pappan har svårt att hålla sig samman och ser helt förstörd ut!

Och du som diagnosticerat honom som missbrukare baserat på utseende, skärp dig för f-n! Tror du ens att han hade fått behålla sin son om det vore dom du påstår.

Fokusera på brottet och dem som troligtvis är skyldiga till att killen är borta, deras föräldrar kan ju inte ha uppfostrat sina söner särskilt väl, de killarna är troligen helt felvaggade från födseln.
Citera
2023-10-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Är inte från Alingsås känner inte killen eller hans pappa men era jävla internetdrängar som sitter och lägger skit på killens Pappa. Har kollat intervju med hans Pappa och det är en skärrad far som antagligen förlorat sin son och är i riktig chocktillstånd. Stäng era munnar och visa fadern respekt och hoppas innerligt att killen kommer tillbaka till sin pappa snart. Oavsett vad han gjort förtjänar han inte att försvinna han är 15år. Så alla ni drängar här på internet håll käften
Precis exakt så! Jävla råttbarn som slänger ur sig massa skit om den stackars pappan....
Citera
2023-10-08, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Håller med till fullo. Att misstankegraden bara är skäligen tyder också på att de inte har mycket att gå på.

Sjukt sorgligt om polisen inte kommer vidare. Hoppas de går ut med mer info idag om vad de hittat, kanske allmänheten kan ge tips som leder framåt om de får mer info.
Samtidigt måste polisen ha beslagtagit datorer och anhållnas telefoner.. husrannsakan igår hos F.
Sökandet i ån och fynd funna vid broplatsen…
Citera
2023-10-08, 10:49
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Analysen av insatserna är intressant. Jag tror inte det är skillnaden på barn och barn som avgör. Det är medias intresse. Detta blev snabbt uppblåst som ett stort brott, i spåren fallet med taxichauffören i Enköping.
Det finns inte en polischef som inte vågar gå all in när det är sån uppmärksamhet.

Då drar dom numera alltid till med människorov. Men hallå, inte har de där anhållna tokstollarna kidnappat H och håller honom inlåst i en trälåda, typ.
Antingen är de helt oskyldiga, eller så har de misslyckats när de skulle skrämma honom, med tragisk utgång. Och då borde det drälla av spår. De är inte så smarta så de lyckas dölja detta.
Och eftersom de släpps en efter en så har polisen inte hittat det minsta.

Milo blev inte en grej. Henrik är det pga kritik.

Sannolikt är också bakgrunden väldigt olik.
Citera
2023-10-08, 10:50
Medlem
Det vore fint om ni slutar vränga pappan ut och in han lever i ett helvete nu.
Han skrattar , han är si han är så.... osv.

Av erfarenhet vet jag precis vad han går igenom.
Kan berätta att vi i familjen var hysteriska under de dagar som vi levde i ovisshet, vi fick skrattanfall, var tvungna att dra ner persiennerna för att folk inte skulle se oss. Hjärnan orkar inte ta in det som sker.

Finns människor som inte kan gå på en begravning eftersom dom skrattar istället för att gråta.

Nu handlar tråden, nästan, till hälften av att ifrågasätta honom.
Mycket trist läsning.
Senast redigerad av justtalktrue 2023-10-08 kl. 11:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa

Jag antar att teknisk bevisning tar tid och det är helg. Om man har letat DNA, blod, fibrer från kläder, fingeravtryck mm i garaget så tar analyserna tid.
Att man gör husrannsakan på en adress måste ändå tyda på att man har ett spår och misstänker just den platsen. Jag hoppas att det klarnar på måndag och att rätt personer redan sitter inne.
Citera
Medlem
Troligtvis har gripandena bara börjat. Det skulle inte förvåna mig om denna Fabian har haft medhjälp av flera blatte-ungar

Vi lever i en annan tid tyvärr och jag skulle rekommendera er att sätta GPS-taggar i era barns kläder. Jag håller fortfarande teorin om att man kan ha tvingat in killen i gängkriget och om han har nekat så vet vi vad som hänt med övriga barn som dödats i Sverige nyligen

Var nyfikna på era barns vänner och vad de gör och skaffa gärna vapenlicens (har det själv av just denna anledning)
Citera
2023-10-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiaa
Och det är illa att en sådan stor nyhetskanal sänder detta när man ser att han ler skrattar på slutet, mycket illa

Jag hade också skrattat om jag fick så korkade frågor av journalisten!
Citera
2023-10-08, 10:53
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Polisen inför ett flygförbud för drönare över Alingsås då man ska flyga drönare kopplat till utredningen om 15-årige Henriks försvinnande.
Förbudet gäller från och med igår fram till måndag klockan 17.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1171169

Ser dock inget drönarförbud i Alingsås på LFV´s förbudskarta.

https://dronechart.lfv.se/?x=1375863.8171&y=7963512.68419&z=10.26006&r=0&l=0 111111111
Citera
2023-10-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Om dom inte anses kunna förstöra bevis då…

Sanningen kommer att komma ikapp dom här låg-begåvade människorna till slut ändå. Någonstans har de begått misstag som polisen snart hittar.

Vi pratar inte några nobelpristagare här direkt
Citera
2023-10-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liselottis
Det har något med en gård att göra med flera uthus som bildar en innergård. Färrist. Doft av ko alt häst. Är i ett mörkt utrymmme ett ljussken syns uppåt, ser som något galler. Ni tror väl jag är galen, men detta var vad som kom till mig idag. Är inget jag pratar öppet om... Att jag får dessa "syner"... Men vill att de som letar ska få en känsla av var de ska leta eller att det hör ihop med det här stället.

Nyfiken om du sett mer, tänkbart ställe som kan passa in på det du beskriver är ju följande:

https://www.google.com/maps/place/Ponnystallet+p%C3%A5+Alings%C3%A5s+Ryttars%C3%A4ls kap/@57.9341394,12.592415,885m/data=!3m1!1e3!4m14!1m7!3m6!1s0x46454d5daf51dd9f:0x 2f557f0b459b57b7!2sStynaborg!8m2!3d57.9400282!4d12 .5756764!16s%2Fg%2F11dyj7zc0!3m5!1s0x46454dd7dbb4c bdd:0xb2f7d7732d7939e8!8m2!3d57.9347397!4d12.58953 91!16s%2Fg%2F11j6kk13sm!5m1!1e1?entry=ttu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in