2023-10-07, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Nej det vet jag men om man börjar spela men den kostymen då kan det sluta illa? precis som med Eainar om du förstår vad jag menar.

Ja självklart. Men grejen är att jag vet vem H är. Beter sig inte på det sättet. Är en annorlunda kille som går i en extra klass. Tex skrolla ned lite på tikoken så ser du hans polare. Inte för att ge fördommar men Komigen. Dem ser ut som grabbar som letar Pokémon på dagarna
Citera
2023-10-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Frågan är ju varför man tror det ligger brott bakom försvinnandet.

Bra fråga. Teoretiskt skulle det ju kunna vara en olycka eller självmord.
Men det verkar onekligen lite konstigt att hans telefon lägger ner just utanför hans bostad.

Det normala vid en olycka hade väl varit att telefonen hade funkat åtminstone fram till olycksplatsen.
Vid självmord hade han ju troligen lämnat luren hemma eller möjligen slagit av den på avsedd plats.

Att den verkar ha lagt ner vid sista notering på Snap-kartan skulle väl kunna indikera att någon tagit av honom telefonen och slagit av den?

Sen får man gissa att polisen snackat med hans vänner, kollat det som går rent tekniskt i hans kommunikation osv och kanske upptäckt konflikter som vi ännu inte känner till.
Citera
Medlem
Citat:
Bara långsökta hypoteser här på fb.

Då är allt i sin ordning, för då har det alltid varit 😉
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Frågan är ju varför man tror det ligger brott bakom försvinnandet.

Ja, det var lite det jag undrade över också.
Citera
2023-10-07, 23:18
Medlem
Citat:
Hur lång tror ni det tar för att han att hittas
Han hittas på måndag är min gissning
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
Om man läser vad personen skriver så är det uppenbart att personen inte är toksmart. Alltså inte innehållet i inläggen för det är det omöjligt att försöka utläsa.

Sorry för off topic, ska hålla mig till ämnet om jag har något mer att tillägga. Är så enormt frustrerade att så många även är ter sig vara analfabeter.

Kanske inte är toksmart. Kom in på denna sida för att luska ut vart en skolkamrat tagit vägen. Är det så illa då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Vart då?

Det har något med en gård att göra med flera uthus som bildar en innergård. Färrist. Doft av ko alt häst. Är i ett mörkt utrymmme ett ljussken syns uppåt, ser som något galler. Ni tror väl jag är galen, men detta var vad som kom till mig idag. Är inget jag pratar öppet om... Att jag får dessa "syner"... Men vill att de som letar ska få en känsla av var de ska leta eller att det hör ihop med det här stället.
Citera
2023-10-07, 23:19
Medlem
Hoppas han lever men det är nästan noll% att han gör det? dom som är häktade borde i såna fall sagt att han är inlåst osv, nej jag tror inte han lever tyvärr någonting hände men det kommer vi få reda på inom en snar framtid. Om dom som är häktade är det bara följa deras rörelsers med mobilerna så kommer man hitta Henrik
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trottsipottsi
Vet du om Henrik umgicks med F eller M förra läsåret när ni gick på samma skola?

Ingen aning har inte sån koll på han. Är bara rädd att han råkat jävligt illa ut
Citera
Medlem
Citat:
Om han nu mördats hur tror ni det gått till? och vart tror ni dom lagt kroppen på land eller i något vattendrag?

Själv tror jag han blivit ihjälslagen, kan ske med kniv och lagt i någon buske inte långt ifrån platsejn där hans sista ping från luren plinga max 1 mil radie.
min gissning är strypt vet inte varför!
Citera
2023-10-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Finns det någon chans att han lever?
Han är iskall d.v.s stendöd
förmodligen redan samma dag han försvann om inte så dagen efter...
Citera
2023-10-07, 23:22
Medlem
De är några som undrar hur man kan ta livet av sig i vatten, tänkte jag skulle berätta en liten historia från när jag var ung och dum.

Jag skulle utmana mig själv, så jag bestämde mig för att gå ut i en sjö vid en strand, jag kom kanske 10 meter ut eller så, sen försvann botten helt ifrån fötterna, jag vet att jag stod och trampande precis vid kanten till djupet på ca 4 meters djup, jag kände verkligen att jag var nära att åka ner. och jag trampade på för att hålla mig över ytan. Men tillslut började jag sjunka djupare ner från ytan. Och jag lät de ske, men sen till slut började kroppen skrika i panik, att du måste upp till ytan. Och jag lät kroppen bestämma så jag kom till slut upp till ytan. Men har man verkligen bestämt sig, och man klarar av att stå emot kroppens alla varningssignaler och panik känslor. Så är de inga problem att dränka sig själv.

De är därför de är ganska vanligt att dom som drunknar är alkohol/drog relaterat, de är lättare att ignorera kroppens alla panik känslor.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-07 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in