2023-10-07, 22:40
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Du kan inte hävda att palestinier går in och mördar judiska barn?

De sa det både på Al Jazeera och CNN ikväll. Eller rättare sagt; en ledamot från Knesset sa det i direktsändning.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Palestinierna har väl inte tillgång till moderna vapen, Iran har ju försökt leverera till palestinierna men har inte varit möjligt.

En stor mängd vapen har fastnat i filtret. D.v.s vi vet därför att vissa försök inte lyckats. De vi inte känner till någonting om är de gångerna som det faktiskt lyckats.

På en del bilder idag så kan vi se relativt kvalificerade iranska vapen som Hamas lämnat efter sig.

Antingen sjövägen Iran till Egypten och sedan smuggeltunnlarna eller lite mer komplicerat med Iran-Sudan och sedan Egypten till smuggeltunnlarna.

Med mutor till rätt personer kommer man nog fram som man ska i de länderna.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2023-10-07 kl. 22:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Du kan inte hävda att palestinier går in och mördar judiska barn?

Betydligt fler palestinska barn har fallit offer. Döda civila är alltid fel, men är tydligast att israel är sidan med mest blod på händerna.
Citera
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Om ett knippe Hamas soldater kan forcera gränsen mot Israel och ta sig in så kan 2 miljoner Palestiner som gör en NaRuTo löpning mot gränsen mot Egypten knappast hållas tillbaka.

Arabvärlden har ju vurmat så mycket för Palestinierna. Nu blir de upp till dem att ta hand om dem.

Hit ska de inte.
Många kommer dö dock.

De vill inte hit de vill ha sitt land tillbaka. Så fort väst slutar stödja Israel så försvinner ju en stor anledning för dem att fly hit.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Nja, det är taget ur den allmänt vedertagna definitionen av terrorism. Det finns inget krig du kan hänvisa mig till som har haft flyganfall UTAN civila dödsoffer. I sådana fall har alla stater begått "terrorism" enligt din vilda definitionen av termen.

Ja? Vet du vad terrorism betyder? Och varför man flygbombar städer... då kan du nog lägga ihop 1+1
Citera
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag är varken arab eller palestinier. Du pratar om IS, har du ens läst Israelvännernas inlägg här? De skriver om att man ska döda alla araber, inkl. barn. Sionisterna är lika vidriga som IS.

Du tror ju för fan de är civila bara för att det är kvinnor. De angrep militära mål och alla filmer som florerar är på kvinnor från IDF, i.e. soldater. Kan säkert finnas andra också, men de som figurerat här är uppenbarligen soldater. Brukar ni inte säga att en bra ryss är en död ryss? Nu plötsligt är ni humana när det inte är döda ryssar ni får se? Herregud vilka hycklare.

Du vet inte ens om de avrättat civila. De har inte tagit sig in i städerna, de har angripit de yttre områdena. På sin höjd kanske de har angripit bosättare, som är vidriga rasister som fördriver palestinier på en daglig basis. Det är givetvis oförlåtligt om de angripit civila människor, men det får visa sig om det verkligen stämmer.

Men lyssna, jag är inte naiv. Jag fattar att Hamas kan döda civila utan samvete, ja. Och det skulle jag aldrig stödja. Men jag anser inte att det verkar vara målet med den här attacken, tvärtom verkar de ha fokuserat på israeliska soldater.

Jag tycker inte det är okej att mörda israeler. Däremot så kan jag tycka att det är okej att israel hämnas på muslimerna nu eftersom islam enbart är cancer.
Citera
2023-10-07, 22:41
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Du kan inte hävda att palestinska barn är militära mål.
Ett sjukhus kan vara ett militärt mål, likaså en kyrka, en synagoga eller en moské. Allt handlar om hur delaktig man är i den väpnade konflikten eller om objektet i fråga används för militära ändamål. Det är inte min åsikt, det är Genevekonvetionens åsikt. Om du har problem med dagens krigets lagar som accepterats av världssamfundet så får du rikta din ilska dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du tycker inte det är ondska när Israel bombar ett lägenhetskomplex och mördar ett hundratals civila palestinier så vad du tycker är totalt irrelevant. Du är en del av krigskomplexet som anser att USA och väst kan "offra" några araber för den goda sakens skull. Sen blir du förbryllad när de som är påtänkta att offras inte håller med dig.

Hela poängen var att Israel precis som Ryssland är en ockupationsmakt; när Ryssland intog Krim ansåg ryssarna sig ha rätt till landområdet och alla som deltog i striderna mot ockupanterna hyllades av väst. När Israel expanderar sin bosättningspolitik, gör anspråk på andra länders områden och håller palestinierna fångna i världens största koncentrationsläger så anser man att palestinierna inte får reagera. De ska underkuva sig och svära trohet till israelerna. Det är för fan helt bisarrt.

Faktum är att det råder enorm dubbelstandard i väst och om man inte ser det är man antingen blåögd eller likgiltig. Hur kan man fortfarande år 2023 tro att de neo-konservativa i USA vill världen väl när de rent av har erkänt att man falsifierade grunderna för invasionen av Irak? Hur korkade är ni egentligen?

Även då ansåg ni att irakierna inte får göra motstånd. Tänk om en främmande makt invaderade Sverige (återigen, som Ryssland ) och alla bara ska acceptera läget. Det är så ni tänker så länge det drabbar länder ni skiter i. Ni är såna jävla hycklare att det är skrattretande.

Om du syftar på det klipp som florerat under eftermiddagen där Israel bombar ett lägenhetskomplex som sedan rasar samman så är det ganska tydligt att huset rasar pga en sekundärexplosion. Hamas har placerat en enorm vapendepå i ett bostadshus, när Israel bombar deras vapendepå sprängs huset.

Syftar på detta klipp:
https://x.com/thedeaddistrict/status/1710681105223844002?s=46&t=glQ-3G7SrzWW1r4z0-2w0g
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den unga tjejen som torterades till döds (ja hon lever knappast längre nu, bland det värsta man sett) är förmodligen identifierad som en tysk turist. Vad säger Scholz om detta tro??

https://x.com/BrennpunktUA/status/1710755526169047239

Jag såg filmen när hon kördes runt. Är hon tyska?
Citera
2023-10-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Krig är hemskt båda sidors civila blir drabbade.

Ja. Tragiskt.
Citera
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Egypten har varnat Israel för en invasion, för det skulle utlösa ett krig med Hizbollah. Iran backar Hizbollah. När Iran dras in i kriget blir det WWIII, det förstår nog de flesta men farbror verkar ha svårt att ta in något som stör hans bild av det oövervinneliga Israel.

Det är skrattretande att du tror det. Hizbollah är en liten sketen arabsekt som varken kina eller Iran är berörda att offra något inhemskt blod för. Å absolutister Ryssland. Du är krigshetsare ser jag. Men använd den där gelekulan mellan axlarna och fatta att väst är oövervinnerligt och dess motståndare suktar efter små framgångar som kan ge vatten på deras kvarn. Men faktum kvarstår Amerika och Europa dikterar villkoren för världen och alla andra för ta mössan i vacker hand
Citera
Medlem
Sameshs avatar
Jag misstänker att det är Putin som på något vis ligger bakom det här, detta kommer tyvärr att skapa en ny flykting våg precis som med Syrien vilket givetvis är Putins avsikt. Blir ökad belastning på Europa som tyvärr som vanligt kommer att klä på sig frälsarrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in