2023-10-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Vart har Netanyahu tänkt att de ska fly?

Nej det här är bara en ursäkt att använda senare för att rättfärdiga massmordet på oskyldiga barn, kvinnor och män som kommer ske senare under natten.
Det är inte Netanyahus ansvar eller problem var invånare i Gaza ska fly någonstans. Sånt får Hamas sköta eftersom det är dem som styr i området.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Så om Hamas bombade israeliska bostadshus från luften med hundratals civila döda så vore det inte terrorism?

9/11 var då inte heller terrorism eftersom attacken kom från luften.
Alltså, allt är en bevis fråga. Du kan dock inte hävda att avrättningar på civila bilister är militära mål, eller hur?
Citera
Bannlyst
Så Israel har koll på Hamas alla byggnader och gömställen, men dom kunde inte se en hel armé anfalla dom?
Jag trodde Israels underrättelsetjänst tillhörde dom främsta i världen, Mossad blev mosad 🤣🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Israel är inte en legitim nation.

Enligt vem?
Citera
2023-10-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Palestinier skjuter ner israeliska helikoptrar

https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/7-october-4-israeli-helicopters-were-hit-by-surfacetoair

Ung tjej blir bortrövad från ett rave av palestinier, vad tror ni händer med henne?

https://twitter.com/HenMazzig/status/1710719164099318078

Att det börjar på X.com och slutar på xxx.com

En av många. Avskyvärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Enligt vem?

Enligt mig och alla andra som ser judarna för vad de är.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du glömde Sverige. Det är till Sverige de flyr…
Svårt fly när man är död.
Synd S tagit hit tusentals terrorister från Gaza. Måste skickas hem till Gaza igen, gärna de närmaste dagarna. Skicka med alla sossar som fått medalj av Fatah.
Strandhäll, Hillevi, Hultqvist, Wallström, Ann Linde. De har valt Fatahs/Hamas sida och borde vara på plats när Israel svarar.
Citera
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Det verkar som att det går bra för "Palestina" , massa bilder mm sprids på b.la tiktok där Palestina anfaller ganska hårt
Palestinierna har väl inte tillgång till moderna vapen, Iran har ju försökt leverera till palestinierna men har inte varit möjligt.
Citera
2023-10-07, 22:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Det verkar som att det går bra för "Palestina" , massa bilder mm sprids på b.la tiktok där Palestina anfaller ganska hårt
Skitbra.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Israel är inte en legitim nation.

Vad utgör en legitim nation?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag har svårt att se hur någon normal människa kan acceptera din jämförelse. Det är omöjligt att undvika civila förluster vid flyganfall, det är en objektiv sanning som du inte kan finta bort. När man däremot har beväpnade män som medvetet och aktivt avrättar civila då är man per definition en terrorist. Detta var ett terrorattentat. Ingen normal stat åker runt med tillfångatagna döda civila (eller soldater för den delen) och visar upp dom för allmänheten. Det är IS-fasoner. Ser ingen skillnad mellan IS-sympatisörer och dig.

Jag är varken arab eller palestinier. Du pratar om IS, har du ens läst Israelvännernas inlägg här? De skriver om att man ska döda alla araber, inkl. barn. Sionisterna är lika vidriga som IS.

Du tror ju för fan de är civila bara för att det är kvinnor. De angrep militära mål och alla filmer som florerar är på kvinnor från IDF, i.e. soldater. Kan säkert finnas andra också, men de som figurerat här är uppenbarligen soldater. Brukar ni inte säga att en bra ryss är en död ryss? Nu plötsligt är ni humana när det inte är döda ryssar ni får se? Herregud vilka hycklare.

Du vet inte ens om de avrättat civila. De har inte tagit sig in i städerna, de har angripit de yttre områdena. På sin höjd kanske de har angripit bosättare, som är vidriga rasister som fördriver palestinier på en daglig basis. Det är givetvis oförlåtligt om de angripit civila människor, men det får visa sig om det verkligen stämmer.

Men lyssna, jag är inte naiv. Jag fattar att Hamas kan döda civila utan samvete, ja. Och det skulle jag aldrig stödja. Men jag anser inte att det verkar vara målet med den här attacken, tvärtom verkar de ha fokuserat på israeliska soldater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Det här är bara teater, om några veckor är allt status quo, 5 miljoner svartingar är på väg till EU, några byggfirmor har fått kontrakt på att bygga upp de förstörda husen

Bara två miljoner i Gaza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in