Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Jag har svårt att se hur någon normal människa kan acceptera din jämförelse. Det är omöjligt att undvika civila förluster vid flyganfall, det är en objektiv sanning som du inte kan finta bort. När man däremot har beväpnade män som medvetet och aktivt avrättar civila då är man per definition en terrorist. Detta var ett terrorattentat. Ingen normal stat åker runt med tillfångatagna döda civila (eller soldater för den delen) och visar upp dom för allmänheten. Det är IS-fasoner. Ser ingen skillnad mellan IS-sympatisörer och dig.
Jag är varken arab eller palestinier. Du pratar om IS, har du ens läst Israelvännernas inlägg här? De skriver om att man ska döda alla araber, inkl. barn. Sionisterna är lika vidriga som IS.
Du tror ju för fan de är civila bara för att det är kvinnor. De angrep militära mål och alla filmer som florerar är på kvinnor från IDF, i.e. soldater. Kan säkert finnas andra också, men de som figurerat här är uppenbarligen soldater. Brukar ni inte säga att en bra ryss är en död ryss? Nu plötsligt är ni humana när det inte är döda ryssar ni får se? Herregud vilka hycklare.
Du vet inte ens om de avrättat civila. De har inte tagit sig in i städerna, de har angripit de yttre områdena. På sin höjd kanske de har angripit bosättare, som är vidriga rasister som fördriver palestinier på en daglig basis. Det är givetvis oförlåtligt om de angripit civila människor, men det får visa sig om det verkligen stämmer.
Men lyssna, jag är inte naiv. Jag fattar att Hamas kan döda civila utan samvete, ja. Och det skulle jag aldrig stödja. Men jag anser inte att det verkar vara målet med den här attacken, tvärtom verkar de ha fokuserat på israeliska soldater.