2023-10-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
ja ag tror mer på ett sånt fall faktiskt. I alla fall i närheten av det. Den här snubben lever inte längre hur som helst.

Hur många gånger ska du upprepa dig!!
Ingen tror han lever men man hoppas!
Citera
2023-10-07, 20:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:

Två anhållna – två släppta

Totalt har fyra personer suttit anhållna i ärendet. Under fredagen släppes en av personerna och under lördagen släpptes ytterligare en, skriver*GP. Därmed är det alltså två personer som nu är anhållna. En misstänks för människorov och en för skyddande av brottsling, grovt brott. Det enligt GP.

https://www.alingsastidning.se/nyheter/alingsas/sokandet-efter-forsvunne-tonaringen-i-alingsas-fortsatter.9bf099c4-aeb5-412e-933b-90da5deeb510

Okej, vilka kan tänkas vara kvar då? M@lvin och MD eller?

Om de inte ändrat rubriceringen på Fabbe.

Vad snurrigt de gör det för oss.
Citera
2023-10-07, 20:09
Medlem
Jag tror mamman är den som släppts idag. Dels för att hon inte förrän nu i em/kväll gjorde sin profil på fb så privat som möjligt.
Hon anhölls säkert igår i samband att man spärrade av fastigheten. Det har säkert visat sig att hon varit lyckligt ovetandes.
Citera
2023-10-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
ja ag tror mer på ett sånt fall faktiskt. I alla fall i närheten av det. Den här snubben lever inte längre hur som helst.

Att han inte lever längre kan vi tyvärr nog vara överens om, men svårt att se att denna killen håller på med droger och så, tror snarare att han umgåtts med fel personer som i sin tur haft fel folk på sig.
Citera
2023-10-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Hur många gånger ska du upprepa dig!!
Ingen tror han lever men man hoppas!

Jag kan väl upprepa mig hur många gånger som helst eller? han sitter inte instängd i en källare i alla fall, man får väl ursäkta om du tycker det är jobbigt med upprepningar.
Citera
2023-10-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Att han inte lever längre kan vi tyvärr nog vara överens om, men svårt att se att denna killen håller på med droger och så, tror snarare att han umgåtts med fel personer som i sin tur haft fel folk på sig.

Håller med dig, han ville ha en tillhörighet så han blandade sig med fel personer..
Citera
2023-10-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkulaihuvudet
Släpp det grabben. Min mening var att det finns ingenting förutom bilder och videos som kallar han det. En balettdansös kan se ut som en wannabe. Vi lägger ner det där nu
Här släpps ingenting förrän du fattar vad wannabe innebär. Hade H varit klädd i balettskor och gjort taffliga balettmoves i sina videos, utan att för den sakens skull vara en utövande balettdansare, då hade han varit en balettdansar-wannabe. Nu höll han istället på och flexade om saker vi förknippar med gängkriminalitet, därav epitetet gangster-wannabe.

Du fattade uppenbarligen inte vad som menades eftersom du ställde följdfrågor om vilket gäng han tillhörde.
Citera
2023-10-07, 20:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSPbruden
Jag tror mamman är den som släppts idag. Dels för att hon inte förrän nu i em/kväll gjorde sin profil på fb så privat som möjligt.
Hon anhölls säkert igår i samband att man spärrade av fastigheten. Det har säkert visat sig att hon varit lyckligt ovetandes.

Det var väl M@lvin de hämtade på skolan igår?
Citera
2023-10-07, 20:14
Medlem
Citat:

Du har säkert rätt men som jag sett på hans video ville han va en gansgter han vet ej hur man ens gör gangster tecken, trod han blev uttnjytjad och fick betal priset för det. Som sagt jag har levt det livet har man inte den rätta attidyden är man körd.
Citera
2023-10-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetSaJagInte
Den vän pappan träffade i stan under eftermiddagen/tidig kväll är säkerligen kontaktad av polisen och kan berätta vad de gjort och hur pappan varit.
Så ingen skugga ska falla över honom innan vi faktiskt vet vad som hänt.
Vet ej när i tid den där rattfyllan ska ha skett, men spontant tänker jag att familjen genomgått ett trauma i och med mammans sjukdom och bortgång. Och vi hanterar alla det på olika sätt. Förmodligen skulle hela familjen behövt hjälp under den perioden. Om de fått det eller ej har jag ingen som helst aning om, jag bara spekulerar.

Jag bara spekulerar men kan det vara så att han började dricka efter han hade varit iväg. Då har ju den där vännen inte koll. Om det nu mot förmodan han är en alkis så är man ju lättpåverkad ju längre tiden gått.
Citera
2023-10-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det var väl M@lvin de hämtade på skolan igår?

Precis, det är väl om de hämtade honom för att informera men det tror jag inte?

Det ska också vara bekräftat i ungdomarnas kretsar att md inte varit i skolan och är frihetsberövad.
Citera
2023-10-07, 20:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Tror precis som du. Han började umgås med fel personer.
Perioden när han gick med gips och ej kunde träna ställde till det för honom, min spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in