2023-10-07, 17:11
Medlem
Med tanke på CP-familjens historia med att använda just cancer för att vinna sympatier och prenumeranter så går det inte vara annat än skeptiskt till sanningshalten i detta, och efter att kollat videon så köper jag inte detta för en sekund. 100% förberett manus, man har klippt det som någon jävla minidokumentär, dramatiska ljudeffekter, sorglig bakgrundsmusik, dåligt skådespel, allt känns fejk. Pontus säger att han insett att saker som pengar och likes inte betyder något om man inte har det viktigaste, nämligen hälsan, men givetvis uppmanas vi i slutet av videon att prenumerera och gilla och allt det där.

Det kan såklart vara möjligt att morsan faktiskt har cancer, men fejk eller inte så är det solklart att syftet med videon och kanalen är att bygga upp en publik och få lite inkomster igen.

Fruktansvärt smaklöst allting, men jag kan inte låtsas som det inte är underhållande.

Jag brast ärligt talat ut i skratt när jag såg detta från 6.54 - 7.22.
https://youtu.be/phW1hD1nTuc?t=413

Var är farsan förresten? Ville han inte vara med på detta? Kanske är han något mindre vrickad är morsan och sonen.
Senast redigerad av Dworek 2023-10-07 kl. 17:13.
Citera
2023-10-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felloh
Precis så är det.

Uppmanar alla till att anmäla videon från 1:28 där horungen börjar snacka, skriv som kommentar att personen ifråga är bannad från youtube och deltar i videon etc.

Jag förstår inte heller varför han deltog. Men men, jävligt söt 😍
Citera
2023-10-07, 17:36
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svt2
Tycker att vi på FB skall kraftsamla och anmäla videon. Otroligt lågt att fejka en sådan här sak för att få igång intäkterna igen ….

Så, haka på och anmäl!

/ svt2
Kom med konkreta bevis så anmäler jag mer än gärna. Bara för att morsan har usel inlevelse och Pontus varken kan skriva ett vettigt manus eller redigera film, så betyder det inte att detta är fake. Hon har trots allt rakat av sig håret. Ingen är så pass desperat för views och subs.
Citera
2023-10-07, 17:39
Medlem
Det är inte fejk, hon har cancer och hur jag är så säker på detta är att en släktning har en del kontakt med fadern.
Citera
2023-10-07, 17:43
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det är inte fejk, hon har cancer och hur jag är så säker på detta är att en släktning har en del kontakt med fadern.

Även om hon har cancer så är det sjukt att göra content av det. Försöka få sympati och tjäna pengar på det.
Citera
2023-10-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Även om hon har cancer så är det sjukt att göra content av det. Försöka få sympati och tjäna pengar på det.

Bara att göra en ”Imorgon 9.00. Nyhet att berätta” är äckligt. Pontus älskar när alla 12 åriga flickor tröstskriver.
Citera
2023-10-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto

Är inte mot personer som berättar om sin resa och erfarenheter av en sjukdom, min stora invändning i det här fallet är att det är så jävla överproducerat. Det gör det äckligt och väcker alla möjliga frågetecken.
Citera
2023-10-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Med tanke på CP-familjens historia med att använda just cancer för att vinna sympatier och prenumeranter så går det inte vara annat än skeptiskt till sanningshalten i detta, och efter att kollat videon så köper jag inte detta för en sekund. 100% förberett manus, man har klippt det som någon jävla minidokumentär, dramatiska ljudeffekter, sorglig bakgrundsmusik, dåligt skådespel, allt känns fejk. Pontus säger att han insett att saker som pengar och likes inte betyder något om man inte har det viktigaste, nämligen hälsan, men givetvis uppmanas vi i slutet av videon att prenumerera och gilla och allt det där.

Det kan såklart vara möjligt att morsan faktiskt har cancer, men fejk eller inte så är det solklart att syftet med videon och kanalen är att bygga upp en publik och få lite inkomster igen.

Fruktansvärt smaklöst allting, men jag kan inte låtsas som det inte är underhållande.

Jag brast ärligt talat ut i skratt när jag såg detta från 6.54 - 7.22.
https://youtu.be/phW1hD1nTuc?t=413

Var är farsan förresten? Ville han inte vara med på detta? Kanske är han något mindre vrickad är morsan och sonen.

Detta är så himla sjukt och absurt. Att ramus är som han är beror ju på hans föräldrar.

Men nu har de tagit helt nya höjer när man ljuger om det här för att kunna starta upp en ny utubekanal. Och ljuger dom inte är det ganska konstigt att man ska försöka tjäna pengar på sin sjukdom. Ja hade kanske förstått de om man bodde i ett u-land där vården kostar pengar.

Helt sjukt är detta, man undrar var detta ska sluta för den här familjen.
Citera
2023-10-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Detta är så himla sjukt och absurt. Att ramus är som han är beror ju på hans föräldrar.

Men nu har de tagit helt nya höjer när man ljuger om det här för att kunna starta upp en ny utubekanal. Och ljuger dom inte är det ganska konstigt att man ska försöka tjäna pengar på sin sjukdom. Ja hade kanske förstått de om man bodde i ett u-land där vården kostar pengar.

Helt sjukt är detta, man undrar var detta ska sluta för den här familjen.

De gör väl allt för att lura till sig pengar både via jobb o försäkring säkert också o bidrag
Citera
2023-10-07, 20:29
Medlem
Varför är/har Pontus utomlands och festat? Vem gör det medans man vet att hans mamma är sjuk i cancer???

Från: Jag mår bra, jag lever livet.
Till: detta tog så hårt på mig, jag är jätteledsen.

Kanske pappa Rasmusson inte ville medverka pga det gått för långt?
Citera
2023-10-07, 21:05
Medlem
Tror allt är något inför bröstcancer månaden …
Citera
2023-10-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Han skriver på sin IG-story att han ska utbilda sig till Polis.

Har han kommit in tro? Jag hoppas dom som sitter på rekryteringen är allmänbildande så dom känner till hans historia. Ingen kan ju ta han seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in