Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
Han kommer bara få gehör för sin anmälan om han är en välkänd kändis, väldigt rik eller om han är politiker. Skatteverket ignorerar den här typen av anmälningar generellt. Det finns massor av nyheter om det, där ingenting alls händer i flera år, förrän det kanske hamnar i då skrivs om det i tidningen, för just det fallet.
I verkligheten görs ingenting alls åt det här problemet. Oklart vad folket på skatteverket väntar på. Ny lag? Nytt system? Att nån fet såsse-chef på skatteverket sparkas pga inkompetens?
Kanske är olika i landet?
Mitt intryck är att, i de fall jag kommit i kontakt med (fler än två), så har polisanmälan satt fart på dem.
Sedan, gärna, även någon mer som intygar situationens allvar som BO är utsatt för,
och antingen är med i samtalen till Polis och Skatteverk eller skriver ett intyg till dem med undertecknande av intygsskrivare och BO.
Men SKIT rent ut sagt, att folk på myndigheter m m inte kan sköta sina jobb! Därför är vi där vi är!
Om det sen är pga uppgivenhet, lathet, pressade dåliga arbetsförhållanden eller olämpliga infiltrerande personer låter jag vara osagt!