Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Föräldrar är olika och olika barn har olika föräldrar och olika förutsättningar.
Naturligtvis är det få föräldrar som går och lägger sig obemärkt utan kontakt med sin 15-åring under dag och kväll, men det finns många barn som har föräldrar som ”inte bryr sig” heller. Inte sällan pga hur man själv blev uppmärksammad som barn.
Det finns helt enkelt olika föräldrar, och det betyder inte nödvändigtvis att man skulle vilja sitt barn illa. Än mindre göra sitt barn illa självt.
Att det sitter personer anhållna här tyder naturligtvis på något. Det är inget polisen bara plockat upp på gatan med anhållande bara för att man känner för det. Det ligger ju något bakom gripandet, helt uppenbart.
Polisen vet med det sagt helt säkert mycket mer än vad man säger i media.
Mvh
Trebarnspappa
För min del var det från elva års ålder som ingen viste om jag kom hem eller inte, om jag var ute hela natten eller inte. Föräldrar kan också gå igenom kriser, och har dom inte fått rätt uppmärksmahet, eller ingen uppmärksamhet som barn så blir det lätt att dom upprepar samma med sina egna barn.
Det är synd att vi inte lägger mer resurser på att hjälpa föräldrar som har det svårt. Mika vill nog inget hellre än att hans son hittas vid liv.