2023-10-07, 12:47
Medlem
Scrooge89s avatar
Någon som vet om Polishelikoptern fortfarande är uppe? Varken hört eller sett den på ett bra tag nu. Kan de betyda att han är hittad?
Citera
2023-10-07, 12:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Är någon på plats eller har lokalkännedom? Finns det en fastighet nära Klotterbron?

Citat:
Strax efter klockan 11 på lördagsförmiddagen gjorde sig Kustbevakningens dykare, klädda i röda torrdräkter, redo att söka i Säveån. De utgick från den så kallade klotterbron.

Under lördagsmorgonen spärrades också en fastighet av i Alingsås, rapporterar P4 Sjuhärad. Polisen vill dock inte kommentera ifall det har med Henriks försvinnande att göra.

Två personer är anhållna misstänkta för människorov. En tredje person som tidigare var anhållen släpptes på fri fot under fredagen. Samtidigt anhölls en annan person misstänkt för skyddande av brottsling.
https://www.expressen.se/nyheter/har-soker-dykare-efter--forsvunna-henrik-15/
Citera
2023-10-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanKermit1
Garage avspärrat i utredningen efter försvunne Henrik | GP

Vet inte om jag lyckas få med länken här, bortse annars från detta inlägg.
Men det ska handla om ett garage som kan kopplas samman med två av de frihetsberövade.
http://www.gp.se/1.112023149
Säkerligen på traktorvägen då. Kan man se bild?
Citera
2023-10-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumlan23
Ok, så båda är äldre syskon?

Ja, de är dom.
Citera
2023-10-07, 13:06
Medlem
Tycker det finns så mycket i det här tragiska försvinnandet som är märkligt.
Givetvis kommer inte all info it till media, Polisen vet säkerligen mer än vad de säger.
Men ändå, jag får inte ihop det.

1. Varför väntar pappan en hel kväll, natt och en halv förmiddag innan han kontaktar polisen och gör en anmälan?
Är förmodligen ingenting konstigt i det, men för mig personligen är det märkligt. Mitt barn hade inte kunnat vara borta på det sättet utan någon som helst kontakt utan att jag gjort allt för att försöka hitta honom. Jag hade ringt vännerna, vännernas föräldrar, gått ut och letat, och troligtvis ringt polisen redan under natten.
Alla är olika och jag menar inte att klandra pappan, jag bara tänker på ett annat sätt och finner det hela märkligt.

2. Henriks sista kända position på snapchat borde satt igång ett letande hos polisen bra mycket tidigare. Hur kommer det sig att det går så många dagar innan man börjar leta intensivt i det området?

3. Klockslagen det rör sig om då Henriks senast kända position finns loggad, när han senast hade kontakt med sin pappa osv är vid en tidpunkt då det är mycket folk i rörelse. Folk slutar jobbet osv, och cykelbanan med bron, Amerikastigen och egentligen hela områdena i anslutning är liksom inga öde platser. Här rör sig folk precis hela tiden. Samma sak med busstrafik och biltrafik. Det är o gen öde plats.
Det är konstigt att det inte kommit uppgifter om att någon sett någonting, någonstans.
Jag har svårt att förstå det.
Citera
2023-10-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30

Känns som att polis hittat de rätta personerna, iaf de 2 som kan tänkas ligga bakom…och väldigt nära ett genombrott.
Hoppas gärningsmännen är straffmyndiga också.
Citera
2023-10-07, 13:07
Medlem
Något polisen borde göra omgående är granska alla bilar som finns i omgivningen runt de misstänkta . A-traktorer, vanliga bilar osv. Vänd upp och ner på hela skiten nu

Stor chans att det finns fordon inblandade här
Citera
2023-10-07, 13:08
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Tyvärr ingen bild i GP.
Citera
2023-10-07, 13:13
Medlem
Citat:
Något polisen borde göra omgående är granska alla bilar som finns i omgivningen runt de misstänkta . A-traktorer, vanliga bilar osv. Vänd upp och ner på hela skiten nu

Stor chans att det finns fordon inblandade här

Jag håller med dig. Det känns inte troligt att en lång och stabil kille i ung ålder försvinner från ett sånt område utan att fordon är inblandat. Annars bör någon ha både sett och hört. Det är mycket folk i rörelse mer eller mindre hela tiden där.
Det känns som att han hoppat in i en bil frivilligt för att möta upp någon, och sedan har något hänt som spårat ur. Jag får liksom inte ihop det annars.
Citera
2023-10-07, 13:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetSaJagInte
Tycker det finns så mycket i det här tragiska försvinnandet som är märkligt.
Givetvis kommer inte all info it till media, Polisen vet säkerligen mer än vad de säger.
Men ändå, jag får inte ihop det.

1. Varför väntar pappan en hel kväll, natt och en halv förmiddag innan han kontaktar polisen och gör en anmälan?
Är förmodligen ingenting konstigt i det, men för mig personligen är det märkligt. Mitt barn hade inte kunnat vara borta på det sättet utan någon som helst kontakt utan att jag gjort allt för att försöka hitta honom. Jag hade ringt vännerna, vännernas föräldrar, gått ut och letat, och troligtvis ringt polisen redan under natten.
Alla är olika och jag menar inte att klandra pappan, jag bara tänker på ett annat sätt och finner det hela märkligt.

Pappan är nog en mer slapp förälder, än vad du är.

Om jag förstår rätt, så är pappan vidare dömd för rattfylleri, vilket inte sällan är ngt som alkoholister råkar ut för. Det är ju möjligt (ren spekulation från min sida), att pappan var stupfull på måndagskvällen och väntade med att kontakta polisen tills han hade nyktrat till.
Citera
2023-10-07, 13:16
Medlem
Ingen som kan ta sig en sväng förbi traktorvägen och kolla om det är avspärrat?
Citera
2023-10-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Pappan är nog en mer slapp förälder, än vad du är.

Om jag förstår rätt, så är pappan vidare dömd för rattfylleri, vilket inte sällan är ngt som alkoholister råkar ut för. Det är ju möjligt (ren spekulation från min sida), att pappan var stupfull på måndagskvällen och väntade med att kontakta polisen tills han hade nyktrat till.

Den vän pappan träffade i stan under eftermiddagen/tidig kväll är säkerligen kontaktad av polisen och kan berätta vad de gjort och hur pappan varit.
Så ingen skugga ska falla över honom innan vi faktiskt vet vad som hänt.
Vet ej när i tid den där rattfyllan ska ha skett, men spontant tänker jag att familjen genomgått ett trauma i och med mammans sjukdom och bortgång. Och vi hanterar alla det på olika sätt. Förmodligen skulle hela familjen behövt hjälp under den perioden. Om de fått det eller ej har jag ingen som helst aning om, jag bara spekulerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in