Citat:
Ursprungligen postat av
scandinavium
Jo, det gör man.
Nej.. Spelar ingen roll om man har barn eller inte. Kanske lätt att säga så då man leker internetdetektiv i efterhand. Men man ringer inte polisen bara sådär utan grund det sker senare. Först inväntar man personen eller kanske försöker ringa nära vänner/bekanta som kanske vet vart han är.
Som sagt, Pappan visste ingenting. Barnet var där, han går ut och kommer tillbaks och så är sonen borta. Då är det logiskt att man tänker att sonen kanske gått ut och hittat på något med sina polare. Inte automatiskt att ett par Ninjas dykt upp i lägenheten och kidnappat honom under den korta stunden man varit iväg. Klart då ringer man polisen. Kan finnas flera förklaringar till varför en 15-åring inte hör av sig. Pappan gjorde rätt som avvaktade tills han inte hade någon annat val än ringa polisen. Och det skedde redan dagen därpå. Hans handlingar är vad 99% av alla rimliga människor skulle ha gjort i samma situation.