2023-10-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Inte fan ringer man polisen direkt bara för ens son inte kommer hem en måndagskväll....

Jo, det gör man.
Citera
2023-10-07, 13:57
Medlem
Vet ingenting.
Men polisen har väl granskat de tre/fyras mobiltelefoner och datorer mm. också?? Då kan väl polisen se vart de befunnit sig och vad och vem de pratat med och skrivit till?? Och ev. foton de tagit?
Citera
2023-10-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Jo, det gör man.
Nej.. Spelar ingen roll om man har barn eller inte. Kanske lätt att säga så då man leker internetdetektiv i efterhand. Men man ringer inte polisen bara sådär utan grund det sker senare. Först inväntar man personen eller kanske försöker ringa nära vänner/bekanta som kanske vet vart han är.

Som sagt, Pappan visste ingenting. Barnet var där, han går ut och kommer tillbaks och så är sonen borta. Då är det logiskt att man tänker att sonen kanske gått ut och hittat på något med sina polare. Inte automatiskt att ett par Ninjas dykt upp i lägenheten och kidnappat honom under den korta stunden man varit iväg. Klart då ringer man polisen. Kan finnas flera förklaringar till varför en 15-åring inte hör av sig. Pappan gjorde rätt som avvaktade tills han inte hade någon annat val än ringa polisen. Och det skedde redan dagen därpå. Hans handlingar är vad 99% av alla rimliga människor skulle ha gjort i samma situation.
Senast redigerad av Daark01 2023-10-07 kl. 14:01.
Citera
2023-10-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffe2008
Traktorvägen 8 L*ndell

Garaget menar du?
Citera
2023-10-07, 13:59
Medlem
Citat:
Jo, det gör man.

Nej det gör man inte. Man ringer direkt vänner och bekanta som man känner till och genom dom får information eller andra kontakter. Givetvis börjar man inte med att ringa polisen. Det kommer i ett senare skede.
Citera
2023-10-07, 14:00
Medlem
Citat:
Jo, det gör man.
Vissa har kanske mer frihet.. när jag var 15 släppte mina vh på mycket för att se om jag kunde flytta till elevhem på annan ort när jag fyllde 16. Det kanske också kan ha varit så att han sagt något i stil med ”jag kanske blir kvar hos..”. Tidigt att döma ut pappan tycker jag.
Citera
2023-10-07, 14:01
Medlem
Public Enemys avatar
Tror att Steph's nya kille kan vara intressant. Hur var det där med att han skulle blivit dumpad i en brunn?
Citera
2023-10-07, 14:06
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Vid bron (bilvägen)
Utanför Nolhagaskolan?
Citera
2023-10-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knytet1996
Igår förmiddags gick jag genom Stephs TikTok för att se vem den nya potentiella pojkvännen kunde vara. På en video som handlade om att hon endast vill ha ”han”.
Där låg då en kommentar från en en kille, endast en ”hjärtgubbe”.
Gick in på kontot för att efterforska lite. En kille med utländsk härkomst. Väldigt aktiv på TikTok. Det såg ut som han hade någon form av diagnos.

Igår kväll var kommentaren borttagen och jag hittar inte kontot längre.
Säkert väldigt långsökt men tänkte på att en som var anhållen är släppt och någon skrev att ”bröderna” skulle vara ”lågbegåvade”.
Efter denna person blivit släppt så är kommentaren samt kontor borta?

Notera!!!!! Endast spekulationer och kanske ganska långsökt men tycker ändå de är intressant.

Det har förekommit uppgifter om att S skulle goat H. Den nya killens intresse kanske svalnade rejält när han insåg vilken kaliber hon är av.
Citera
2023-10-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Utanför Nolhagaskolan?

Ja
Citera
2023-10-07, 14:09
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Nej det gör man inte. Man ringer direkt vänner och bekanta som man känner till och genom dom får information eller andra kontakter. Givetvis börjar man inte med att ringa polisen. Det kommer i ett senare skede.
Han kanske inte känner till några av hans vänner? Eller så kanske han kontaktade vännerna innan först men glömde att berätta detta i intervjun? Personligen så tycker jag inte att det är extremt att kontakta polisen vid lunchtid när ens 15-åriga barn inte har kommit hem och telefonen är död, om detta är något som är avvikande, vilket jag tolkar det som att det är.
Citera
2023-10-07, 14:12
Medlem
fsdfsdfs avatar
Till er som förebrår eller tycker pappas beteende under kvällen är konstigt. Finns väl tio olika scenarios som kan spela in. Nånstans läste jag att fadern hade "varit och fikat med kompisar". Nu vill ja inte dra "han är finne hö hö"-kortet, men tänk er exempelvis om det är kod för att dom hade kollat på fotboll på TV under kvällen (var ju allsvensk omgång) och sänkt två, tre bira till Hammarby - IFK Göteborg, och sen när han undrade var grabben var plötsligt inte kunde ta bilen för att åka runt i området och spana pga det. Kanske även "lättare" att dämpa oron och somna sen utan vidare kontemplationer. Bara en skiss på en helt naturlig förklaring - inte så smickrande måhända, men likväl fullt mänsklig.
Senast redigerad av fsdfsdf 2023-10-07 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in