Citat:
Ursprungligen postat av
991ESS
Palestinians strip the corpse of an Israeli woman, put it on display and desecrate it while shouting "Allah Akbar"
https://x.com/RadioGenoa/status/1710564615099129968?s=20
En festival eller kalas stormades tidigare under morgonen. Kan hon vara därifrån med tanke på hennes dreads?
Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Lite underligt att det mellan 08:15 och 10:00 dök up mängder av content på twitter och i form av bild och video och sen så verkar det bara tagit stopp men man har även sett hur döda och tillfångatagna Israeler tagits till Gaza. Baserat på det så gör jag bedömningen (jag gissar om jag ska vara ärlig) att detta är var en omfattande "raid" snarare än en "offensiv" som nu till stor del avslutats från Hamas sida även om det säkert finns några eftersläntrare kvar.
D.v.s gissar att de har dragit tillbaka sina attackgrupper och nu inväntas svaret från Israel.
De kommer hålla den gisslan de har som en bricka för att få Israel att verka svaga.
För Israel är det kulturellt att en enskild Israelisk medborgares liv är värt extremt mycket.
Jag gissar på att de som finns inom ockuperad mark har sökt sig till skydd eller så har reddit och twitter börjat sålla vad som ska få visas. Det är många civila som ahr dödats och då är det inte så fräscht om filmer på dem sprids.