Verkar som ni glömt att det inte går att föra ett krig med kameler mot en avancerad armé. När silkesvantarna försvinner så kommer vi att se samma typ av krig som i Afghanistan där USA bara kör rakt över trupperna i jeepar utan pansarskydd för det behövs inte när man jämnat alla araber med marken.
Ni såg hur det gick för indianerna mm
Har du glömt hur det slutade i Afghanistan? USA flydde hals över huvud och lämnade millioner värt av utrustning till talibanerna.
Varför supportar ni efterblivna flashbackare judar? Dem har start krig i hela Mellanöstern och gjort så sverige tagit in araber. Sen är alla judar för migration och att européer blir minoriteter. Fyfan ni SDare är helt cp skadad.
Lite underligt att det mellan 08:15 och 10:00 dök up mängder av content på twitter och i form av bild och video och sen så verkar det bara tagit stopp men man har även sett hur döda och tillfångatagna Israeler tagits till Gaza. Baserat på det så gör jag bedömningen (jag gissar om jag ska vara ärlig) att detta är var en omfattande "raid" snarare än en "offensiv" som nu till stor del avslutats från Hamas sida även om det säkert finns några eftersläntrare kvar.
D.v.s gissar att de har dragit tillbaka sina attackgrupper och nu inväntas svaret från Israel.
De kommer hålla den gisslan de har som en bricka för att få Israel att verka svaga.
För Israel är det kulturellt att en enskild Israelisk medborgares liv är värt extremt mycket.
Ganska smart av Hamas att ta många gisslan och föra dem till Gaza. Förhindrar Israels bombningar. Annars skulle de kunnat lägga "bombmattor" 0-2 mil in på Gazas mark och förstära allt.
Korkade idioter! Nu blir det en massiv attack med marktrupper. Innan de går in kommer det bombas så in i helvete.