2023-10-07, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag tror inte ens du vet det "upphör existera" betyder.
Ja det vet jag mycket väl. Men berätta gärna om din och Putins variant.

Är det "Om inte JAG får styra Ryssland, och inte får som JAG får som JAG vill så finns landet inte, och då spränger vi allt och alla." ??

Jag misstänker att ditt enda syfte är att förpesta hela tråden med efterblivna one-liners. Du låtsas vara klyftig men har ingenting vettigt att komma med.

Det blir inga kärnvapen. Tror inte Ryssland vill begå självmord för Putins krossade ego.
Senast redigerad av Chillgren 2023-10-07 kl. 05:16.
Citera
2023-10-07, 06:39
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja, det går bra för Ryssland. Dom har framgånsrika affärer med några av världens största ekonomier. Kina, Indien och Sydafrika. Afrika älskar Ryssland!

Du vet om att Sverige har större BNP är Sydafrika va? Indien och Kina köper olja av Ryssland till en rabatt på 30 % under marknadspriset. Dessutom betalar Indien oljan med Rupie.

https://www.dagensps.se/bors-finans/valuta/rysslands-miljarder-fast-i-ravsaxen-valutafalla/

Citat:
Det är bra med pengar, kapital och inkomster – men ingen stor glädje om man inte kan använda dem.
Ryssland sitter i en rupiefälla utifrån sin obalanserade handelsrelation med Indien.
Varje månad ackumulerar man upp till 1 miljard dollar i rupietillgångar som blir kvar utanför Ryssland, skriver Bloomberg.

Läste detta nu på morgonen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gElP6q/amerikansk-general-pekar-ut-putins-enda-fordel

Citat:
Enligt Marcus Keupp lider de ryska styrkorna svårt av utnötningskriget. Deras artilleriförmåga är nu nere på samma frekvens som Ukrainas, uppger han.

– Det ryska artilleriet exploderar. Ukraina skjuter sönder det i drivor med primärt amerikansk klusterammunition. Det är anmärkningsvärt hur mycket som förstörs.

Så jag får nog fråga igen, vad är det som går bra för Ryssland?
Citera
2023-10-07, 06:44
Bannlyst
Den krassa verkligheten kommer ikapp ryssarna nu och deras ljugande och fäktande blir värre och helt häpnadsväckande patetiskt. Även ryssfjollorna i tråden går ape shit och vet inga gränser i stupiditeter och one liners.

Ryssland är verkligen jordklotets borna hem för avskrädesfolk.
Citera
2023-10-07, 07:05
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 07.10.23 were approximately:

personnel / about 281,700 (+610) persons / persons,
tanks ‒ 4800 (+23) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 9102 (+20) units,
artillery systems – 6688 (+22) units,
RSZV / MLRS – 808 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 541 (+1) units,
aircraft – 315 (+0) units,
helicopters – 316 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 5185 (+27),
cruise missiles ‒ 1530 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 20 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 9073 (+58) units,
special equipment / special equipment ‒ 956 (+5).

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2023-10-07, 07:48
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 07.10.23 were approximately:

personnel / about 281,700 (+610) persons / persons,
tanks ‒ 4800 (+23) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 9102 (+20) units,
artillery systems – 6688 (+22) units,
RSZV / MLRS – 808 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 541 (+1) units,
aircraft – 315 (+0) units,
helicopters – 316 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 5185 (+27),
cruise missiles ‒ 1530 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 20 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 9073 (+58) units,
special equipment / special equipment ‒ 956 (+5).

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Snyggt jobbat!

Snacka om att demilitarisera ryssen.
Citera
2023-10-07, 08:40
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det skulle väl ändå användas mot Ryssland?

Så det enda säkerhetshotet du kan se mot Sverige är ryssen ?
Med din inställning så kan man ju dra iväg hela vårt försvar , är det inte lika bra att göra det ?
Citera
2023-10-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Med din inställning så kan man ju dra iväg hela vårt försvar , är det inte lika bra att göra det ?

Inte det enda hotet men Ryssland utgör det största hotet mot Sverige enligt Säpo.

https://sakerhetspolisen.se/om-sakerhetspolisen/publikationer/sakerhetspolisens-arsberattelse/sakerhetspolisen-2022-2023/sammanfattning/frammande-makts-verksamhet-i-sverige/ryssland---det-storsta-hotet.html
Citera
2023-10-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Man kan kritisera den man älskar. Kritiserar du aldrig dina barn fast att du älskar dom? När du är i Ryssland eller Ukraina upplever du då att du är censurerad? Jag kan tala fritt om händelserna i Ukraina men du har andra erfarenheter?

Nej, enligt Utrikespolitiska institutet är press- och yttrandefriheten i Ryssland kraftigt begränsad.

https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/ryssland/demokrati-och-rattigheter/
Citera
2023-10-07, 09:04
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Just nu skulle det vara det bästa!

Efter det här kriget kommer ryssen att vara helt snöpt för flera årtionden framåt.

Då har vi gott om tid att ersätta alla vapen.
Citera
2023-10-07, 09:14
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Man kan kritisera den man älskar. Kritiserar du aldrig dina barn fast att du älskar dom? När du är i Ryssland eller Ukraina upplever du då att du är censurerad? Jag kan tala fritt om händelserna i Ukraina men du har andra erfarenheter?

Kan du inte prova att ställa dig på Röda Torget och basunera ut att det råder krig i Ukraina?
Citera
2023-10-07, 09:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ja, eller du som har Nato-fobi kanske räds dansken och norrmännen?
Citera
2023-10-07, 09:37
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Gripen kan också bära glidbomber.

GBU-39/B.
  • Räckvidd 110 km.
  • Precision 6-8m.
  • Antal som Gripen kan bära 16 st.
https://cornucopia.se/2019/04/usa-finansierar-fortsatt-stod-for/

Sedan har vi också vår förrådsställda Bombkapsel 90.

Hur hjälper det Ukraina att försvara sig mot FAB? Vilket var frågan jag försökte besvara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in