Citat:
Ursprungligen postat av
punishersweden
Ukraina kommer att bli sönderstyckat. Ryssland får sin del. Sen får vi se vad Ungern och Polen vill ha!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mistyarrow
Vi får se vad som händer men klockan tickar och snart är Rysslands existens hotat oavsett vad!
Åh vad kul att se två vatniks som inte alls är överens. Ni borde köra en debatt mot varandra!

Kamrat mot kamrat.
Jag är iaf klart benägen att hålla med den sistnämnda, även om jag inte riktigt förstår hur Rysslands
existens kan vara
hotad p.g.a Putins misslyckade
speciella militäroperation.
Enligt den amerikanska generalen Ben Hodges, står Ryssland inför sanningens ögonblick senast i vinter.
Citat:
Ukrainas strategi hyllas nu av Ben Hodges, före detta amerikansk toppgeneral som varit chef över USA:s styrkor i Europa.
– Jag tror att många ser på det här i fel sammanhang, säger han.
– Det ukrainarna har gjort rätt är att fokusera sina ansträngningar på att slå ut artilleri, högkvarter och logistik. Det är så man neutraliserar den enda fördelen ryssarna har – det numerära övertaget.
Han får medhåll av den schweiziske experten Marcus Keupp.
Citat:
– De ryska styrkorna lider svårt av utnötningskriget. Deras artilleriförmåga är nu nere på samma frekvens som Ukrainas, uppger han. Det ryska artilleriet exploderar. Ukraina skjuter sönder det i drivor med primärt amerikansk klusterammunition. Det är anmärkningsvärt hur mycket som förstörs.
Enligt Marcus Keupp börjar Rysslands reserver sina även vad gäller soldater, stridsfordon och reservdelar. Och därmed faller den ryska strategin att lita på sitt numerära övertag:
– Det här tecknar bilden av en armé som hittills har varit beroende av att ha väldigt stora reserver. Men det argumentet är allt mindre giltigt och vad ska de göra då? Ryska armén står inför sanningens ögonblick senast i vinter.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gElP6q/amerikansk-general-pekar-ut-putins-enda-fordel
Ät skit och lipa gärna över källan, rysshoror.
Punishersweden får väl kontra med något random trams från RT.