2023-10-07, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trummisen
Gled förbi på nu på morgonen, dom är fortfarande igång verkar det som, stod tre polisbilar med en avstånd på ca 50 meter ifrån varandra, precis intill e20 vid gångbanan, strax innan bron.

Kan det vara så att de kämpar på extremt mycket nu för att kunna häkta personerna. Två av de som togs in måste väl släppas idag om inte åklagaren beslutar sig för att häkta.

Nog en kamp mot klockan nu
Citera
2023-10-07, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Nämen vad förvånande att en Mohammed är misstänkt?
Halva stan säger nog samma sak
Citera
2023-10-07, 08:40
Medlem
De börjar snart bli lite sista chansen att hitta honom vid liv nu, och de är lika bra att kalla in MP och låta dom plöja hela Alingsås eller åtminstone från hans bostad och gå åt olika håll, men fokusera på Säveån och gå längs den, har han ramlat i där så är chansen ganska stor att han längs kanten (fastnat i något träd eller något)
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-07 kl. 08:45.
Citera
2023-10-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j.zett
https://www.facebook.com/groups/brottsplatsalinsasvargarda/permalink/3281691095458241/

Det är ju ändå jäkligt märkligt att de här
Händelserna är så nära i tid (hata slumpen)

Först det med skåpbilen och sedan blir barnen lund*ll inplockade för detta försvinnande
Citera
2023-10-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumlan23
Inte läst någon ålder på henne men det ska vara en lillasyster iaf, och brorsan är en storebror.

Jag gissar att dom är halvsyskon/att hon bor någon annanstans då det stod i en artikel att Henriks storebror och lillasyster är hos pappan nu.
I en annons som hittades på Facebook sökte pappan en lägenhet i Gbg åt sig och Henrik, därför tror jag inte att syskonen är helsyskon (möjligtvis den äldre brorsan då) eller iaf inte att dom bor i samma hem.

Det är H:s äldre syskon aftonbladet har fått det helt fel.
Citera
2023-10-07, 09:23
Medlem
beckbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30

Först det med skåpbilen och sedan blir barnen lund*ll inplockade för detta försvinnande

Så du menar att en försvunnen -och potentiellt mördad- 15-åring skulle ha samband med ett peddo som åker runt och letar småbarn? Låter inte särskilt sannolikt för mig.
Citera
2023-10-07, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30

Ja. Alingsås är ju en ganska liten stad har jag förstått, vilket inte lämnar mycket åt slumpen. Hade det rört sig om till exempel Göteborg är ju sannolikheten större att båda händelserna kan inträffa utan någon vidare koppling till varandra.

Är det någon som vet något om den påstådda konflikt som GMen och BO eventuellt haft? Kan inte minnas att jag läst något om det i tråden.
Citera
2023-10-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokan123
Det är H:s äldre syskon aftonbladet har fått det helt fel.

Ok, så båda är äldre syskon?
Citera
2023-10-07, 09:46
Medlem
MorbIdas avatar
Någon som vet hur Henrik mådde? Han har förlorat sin mamma och kanske har hållit sin smärta inom sig. Med tanke på att han har lagt ut vilken låt han vill ha på sin begravning så går mina tankar till att han försvunnit frivilligt. Som jag förstår så upphör hans signaler från telefonen i närheten av vatten. Kanske en signal från honom om var man bör börja leta..
Citera
2023-10-07, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Någon som vet hur Henrik mådde? Han har förlorat sin mamma och kanske har hållit sin smärta inom sig. Med tanke på att han har lagt ut vilken låt han vill ha på sin begravning så går mina tankar till att han försvunnit frivilligt. Som jag förstår så upphör hans signaler från telefonen i närheten av vatten. Kanske en signal från honom om var man bör börja leta..

Vad hände med hans mamma?
Citera
2023-10-07, 09:55
Medlem
Okej skulle man kunna få lite mer info om vad polisens spår är just nu?
Någon skrev här tidigare att han skulle möta tvivelaktiga vänner. Hur vet man det? Pappan verkar ju nämligen inte vet nåt. Så var kommer dom uppgifterna i från? Och är det detta spåret Polisen arbetar efter?

Vet man då att de skulle mötas nånstans vid bron/klotter tunnelen? Eller söker de där bara för att hans sista telefon singal kommer där i från?

På denna gång/cykel vägen rör det sig ju ganska mycket folk och vid 16:00-18:00 är det ju ljust ute. Finns det vittnen som sett dem? Och är det därför Polisen söker där?

Någon som läser och skriver här måste ju sitta på mer info angående detta?
Så kom igen dela med er... Är det hans X, MB och bröderna L*ndell som sitter anhållna (ML släppt, delgiven misstanke "skyddande av brottsling") Eller är det några helt andra som polisen har i sitt förvar?
Senast redigerad av Bonden-Gron 2023-10-07 kl. 09:57.
Citera
2023-10-07, 09:57
Medlem
Sjukt obehagligt med likheten till Tove-fallet..
Några ungdomar sitter häktade. Dagar går, ingen H hittas. Allmänheten letar. Tiden tickar. De häktade tiger (antar jag).

Vafasiken har det tagit åt dagens ungdom, att mörda någon verkar inte vara någon big deal…

Tänker på grabben hela tiden, vilket öde har han gått till mötes..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in