2023-10-07, 03:16
Medlem
Gå ut nu i Alingsås och knacka dörr samt spana på landsbygden. Stackars grabb och familj.
Citera
2023-10-07, 04:03
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Har det i tråden framkommit namn och bild på några misstänkta? Och möjligt motiv?
Inga bilder så vitt jag vet, men de namn som florerar i tråden är:

Moh*amad al B*red (*A) också kallad MB. Ska evenetuellt ha kidnappat Henrik.

"Fabbe" som tydligen ska ha beef med Henrik

Läs mer här: (FB) 15-årige Henrik försvunnen i Alingsås (2023-10-01) – misstänkt människorov, tre frihetsberövade
Citera
2023-10-07, 04:29
Medlem
Polisen bör nu jobba med tre olika teorier. Parallellt.
A. Frivilligt försvinnande. Dvs han har rymt helt enkelt.
B. Självmord.
C. Ofrivilligt försvinnande.

A är vanligast. Men inte så troligt i detta fall. Skulle det ändå vara så, så är det inget allvarligt polisärende. Därmed lägger man ingen större energi på det.
B. Är näst vanligast. Och troligast i detta ärende. Skulle det vara så, så är det inte mycket att göra åt. Tidsfaktorn är inte påverkande. Därför lägger man inte så stor energi där heller, initialt.
C. Är inte så troligt. Men eftersom det kan finnas en strimma av hopp, om det skulle vara så, så jobbar man med det en tid. C är ju också ett allvarligt brott, om det skulle visa sig vara så. Därför jobbar man också med det.

Vad har då polisen som tyder på ofrivilligt försvinnande. De redovisar givetvis inte detta i nuläget. Men vid häktningsförhandlingen måste en del fakta fram. Håller den?

Jag får känslan att polisen bara har inlägg kring ”kärleksrelationen” på sociala medier att gå på. Tror inte det kommer att hålla. Häktningsförhandlingen bör väl ske i helgen ? Bör vara ett lätt case för advokaten.

Tyvärr vet vi väldigt lite om de misstänkta. Vi vet inte om de är erfarna brottslingar eller bara ett gäng fjantar. Vi har indikationer på två namn bland de misstänkta, halvbröder. Resten är lösa spekulationer.
Det vore intressant med mer historik kring halvbröderna.
Mohammed nämns ibland. Men vad har han med detta att göra?

Om det nu skulle visa sig vara så att de misstänkta ändå är skyldiga. Då är prognosen tyvärr dyster. Jag tror inte de har kapacitet att kidnappa och förvara BO, och håll vid liv. Då är han död.

Kroppen kommer att hittas under helgen. Då kommer diskussionen att fortsätta om det är mord eller självmord. 90 % här kommer att hävda mord, och Mohammed kommer att få skulden. Slutresultatet blir dock självmord.
Citera
2023-10-07, 06:45
Medlem
Gled förbi på nu på morgonen, dom är fortfarande igång verkar det som, stod tre polisbilar med en avstånd på ca 50 meter ifrån varandra, precis intill e20 vid gångbanan, strax innan bron.
Senast redigerad av trummisen 2023-10-07 kl. 07:03.
Citera
2023-10-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Skrev hon det? Kollade inlägget strax före det försvann och såg inte någon kommentar från henne.

Tillägg 1. ser fortfarande kommentarerna men inget från mamman.

Tillägg 2. Kommentarer borta, men antalet kommentarer syns fortfarande och de var gjorda av 3 personer-ingen av dem var Malin.

Såg också kommentarerna, det var ju en person (mest troligt ett nyskapat konto för att kunna kommentera anonymt) som skrev att det var opassande att hon delade efterlysningen och sedan två andra kvinnor som hade svarat men ingenting från Malin själv eller någon annan i familjen. Men den som ifrågasatte skrev något i stil med "så du säger att han sitter hemma och äter popcorn" typ, men ingen bemötte det med att säga att killen är oskyldig. Inte när jag läste det sent igår kväll iaf.
Citera
2023-10-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ursäkta om jag kommer med en dum fråga, men jag tyckte jag läste något om att systern hade sett
Henriks sista position på snapkartan. Hur gammal är hon och bor hon tillsammans med pappan och Henrik?

Inte läst någon ålder på henne men det ska vara en lillasyster iaf, och brorsan är en storebror.

Jag gissar att dom är halvsyskon/att hon bor någon annanstans då det stod i en artikel att Henriks storebror och lillasyster är hos pappan nu.
I en annons som hittades på Facebook sökte pappan en lägenhet i Gbg åt sig och Henrik, därför tror jag inte att syskonen är helsyskon (möjligtvis den äldre brorsan då) eller iaf inte att dom bor i samma hem.
Citera
2023-10-07, 08:05
Medlem
Läste i något inlägg här att pappan fanns på Lexbase.
Då kan jag upplysa alla i denna tråd att där kan man hamna av en så "banal" företeelse som fortkörning och som man eventuellt överklagar den går då till sk. pappersrättegång (man behöver inte infinna sig i någon rättssal fysiskt, utan allt sker via brev)
Blir man då fälld för fortkörning, ja då hamnar man på Lexbase.
Så...att man förekommer där behöver alltså inte betyda något "grovt" brott.

Hoppas också att grabben hittas vid liv.
Citera
2023-10-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
OH! Ytterligare en Mohammad eller Muhammed! VEM hade nånsin kunnat tro det?

Eller skulle det kunna vara så att "Fabbe" till slut lyckats ta död på någon. Inte första försöket har jag förstått
Citera
2023-10-07, 08:14
Medlem
Varje timme som går utan man vet vad som hände Henrik är en mardröm för anhöriga. Vi vet alla att det inte behövs mycket i dagens Sverige för att bli mördat.
Citera
2023-10-07, 08:16
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthisshit2019
Eller skulle det kunna vara så att "Fabbe" till slut lyckats ta död på någon. Inte första försöket har jag förstått
Berätta gärna mer om vad du vet om denne Fabbe och vad han har gjort.
Tråden fokuserar löjligt mycket på en förtvivlad pappa trots att fokus borde ligga på de misstänkta.
Citera
2023-10-07, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Polisen bör nu jobba med tre olika teorier. Parallellt.
A. Frivilligt försvinnande. Dvs han har rymt helt enkelt.
B. Självmord.
C. Ofrivilligt försvinnande.

A är vanligast. Men inte så troligt i detta fall. Skulle det ändå vara så, så är det inget allvarligt polisärende. Därmed lägger man ingen större energi på det.
B. Är näst vanligast. Och troligast i detta ärende. Skulle det vara så, så är det inte mycket att göra åt. Tidsfaktorn är inte påverkande. Därför lägger man inte så stor energi där heller, initialt.
C. Är inte så troligt. Men eftersom det kan finnas en strimma av hopp, om det skulle vara så, så jobbar man med det en tid. C är ju också ett allvarligt brott, om det skulle visa sig vara så. Därför jobbar man också med det.

Man kan naturligtvis inte utesluta självmord, men eftersom det sitter personer anhållna misstänkta för människorov är nog sannolikheten för ofrivilligt försvinnande det absolut troligaste.
Det måste också finnas en anledning till att polisen letar på en specifik plats.
Citera
2023-10-07, 08:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthisshit2019

Vem MD är har framgått i tråden men vem är denna Fabbe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in