2023-10-05, 04:29
Medlem
GammalToaborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killenmedskillen89
Jag kör certifikat genom avanza dem har cirka 15 olika crypto. Bitcoin zero är också avgiftsfri och du kan lätt föra in och ut pengar direkt från isk kontot

Låter som något för idioter.
Du utsatt för ökad risk, ifall det går åt helvete för certifikatets utgivare så riskerar dina certifikat bli värdelösa.
Citera
2023-10-05, 04:37
Medlem
TestarNyttNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedMos
Låter lätt när du skriver. Men läste du bara 10% av min text?

Har du sätt deras betyg? Har du sätt deras avgifter?

Har använt Kraken i flera år. Fungerar väldigt bra. Har ingen anning varför de har så lågt betyg.
Avgifterna är låga? https://www.kraken.com/features/fee-schedule
0.26% på taker och 0.16% på maker? Hur är inte det låga avgifter?

Du undrar varför det är så krångligt att växla till Krypto? Det beror helt på att det traditionela systemet gör det svårt. KYC, AML, stänger ner exchanges, krångliga regler, svårt att skicka pengar till andra länder osv.
Citera
2023-10-05, 04:55
Medlem
Ja, du får betala mellan 1.8-5% för att växla bort din Fiat som har 10% årlig inflation. Känns helt ok enligt mig.

På binance så har du pengarna direkt, coinbase håller dom en vecka.

Personligen så använder jag binance.
Citera
2023-10-05, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedMos
Skulle inte krypto vara relativt enkelt och att man slipper tredje part som banken?

Krypto är ju ett HELVETE rent ut sagt.

Köpa vart? Binance? https://www.trustpilot.com/review/binance.com.au 57% har gett 1 ⭐️

Inte jätte sugen på att föra över 500k dit.

Coinbase? https://www.trustpilot.com/review/coinbase.com 79% har gett 1 ⭐️

Safello tar sjukt hög avgift.

Så seriöst nu? Finns det ingen sida som är pålitlig om man ska köpa för 500k?

Avgifterna ska vi inte ens prata om. Avgift när man sätter in pengar, avgift när man konverterar till krypto, avgift när man ska flytta pengarna till offlineplåbok, avgift när man ska göra annat. Dom lägger på % när man ska handla med deras kort.

Så av 500k och man ska göra hela grejen är det ju minst 50 tusen i rena avgifter?

Så min fråga är. Hur f*n gör folk som handlar med krypto på HÖG nivå? Jag menar inte Filip och Kalle som köper btc för 450 kronor och köper lite hasch.

Hur gör storspelarna?

Finst har bra betyg:
https://se.trustpilot.com/review/finst.com
Och låg avgift:
https://finst.com/en/fees
Citera
2023-10-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalToaborste
Låter som något för idioter.
Du utsatt för ökad risk, ifall det går åt helvete för certifikatets utgivare så riskerar dina certifikat bli värdelösa.

Absolut är det en risk därför sprider man den över olika utgivare. Det positiva är att du lätt kan få ut och in pengar vilket är ett problem med vanliga exchanges. Sen betalar du inte 30% i skatt utan du betalar 10 gånger mindre. Ska man inte sitta på crypton i flera år så som mitt fall där jag har ett mål och börjar sälja av när jag nått ditt. Då är det bra 😅
Citera
2023-10-06, 11:49
Medlem
Varje exchange crypto handel kommer ta viss %

Om man vill slippa detta så får man antingen hitta en 1/1 kontakt som vill ha fiat för crypto notera att många i undre världen köper gärna för 1/1.
Citera
2023-10-06, 11:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Om man vill slippa detta så får man antingen hitta en 1/1 kontakt som vill ha fiat för crypto notera att många i undre världen köper gärna för 1/1.

Men du kommer ha svårt att komma ifrån faktumet att en part kommer vilja ha % för att hjälpa dig med tjänsterna...

Det är inga konstigheter, så har det alltid varit på alla börser och/eller mäklare.
Citera
2023-10-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tämligen normalt att följa spot om där inte finns någon mellanhand, oavsett om affären sker i undre världen eller helt enkelt mellan två privatpersoner peer-to-peer.

Förstår inte varför du nu säger detta men i tidigare inlägg frågar du om det förekommer? Säger emot eller håller du bara med?
Citera
2023-10-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Förstår inte varför du nu säger detta men i tidigare inlägg frågar du om det förekommer? Säger emot eller håller du bara med?

Olika användare, olika kommentarer.
Citera
2023-10-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Olika användare, olika kommentarer.

Oh my bad
Citera
2023-10-06, 12:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Fel, men du är ursäktad med tanke på din okunskap...
För all del, fortsätt tro så, ingen bryr sig.
Eftersom du verkar lida av minnesproblem så får jag påminna dig om denna diskussion där vi redan gick igenom frågan och där du blev helt ställd och därefter tyst (som vanligt):

(FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2023-10-07, 22:35
Medlem
Diversifiera.

Kolla in Tap Global bl.a. som är aktienoterat och följer reglementet till punkt och pricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in