2021-03-06, 03:22
Medlem
Revolut och Bitwala fungerar perfekt
Citera
2021-03-09, 11:47
Medlem
031GLENNs avatar
Någon som har koll på om det triggas nån signal eller liknande hos bankerna när man gör köp av cryptos? isåfall vid vilken gräns ligger den signalen?
Citera
2021-03-09, 13:25
Medlem
frokeninvesteras avatar
Jag själv använder Ledger X som min säkra offline-storage och Atomic Wallet för coins som inte Ledgern accepterar i dagsläget!

Jag har handlat mest hos Coinbase men även certifikat hos Avanza och några alt-coins från Binance och Kraken ^^
Citera
2021-03-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031GLENN
Någon som har koll på om det triggas nån signal eller liknande hos bankerna när man gör köp av cryptos? isåfall vid vilken gräns ligger den signalen?

Nä, det värsta som kan hända är att du blir nekad att utföra din transaktion (pga banken är anti krypto). Swedbank och ICA banken skyller ofta på "högrisk för penningtvätt", för de gillar inte att folk köper krypto. Då får man byta till en bättre bank för att kunna köpa.

Citat:
Ursprungligen postat av frokeninvestera
Jag själv använder Ledger X som min säkra offline-storage och Atomic Wallet för coins som inte Ledgern accepterar i dagsläget!

Jag har handlat mest hos Coinbase men även certifikat hos Avanza och några alt-coins från Binance och Kraken ^^

Låter riktigt stabilt!
Citera
2021-03-10, 01:28
Medlem
var ska man vända sig om man vill använda sin referral code till 10 st "kompisar" som köper krypto i ett värde på 800kr?
syftar på coinbase som har sin gratisväg att fixa lite krypto gratis
Citera
2021-03-10, 13:30
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Förr i tiden fanns U-kash, man köpte en sån kontant på pressbyrån och sen kunde man köpa bitcoins på localbitcoins eller skicka pengarna till nån annan på nätet. Finns det nåt liknande idag som man kan köpa kontant? Skrill köpte upp U-kash, kan man köpa nåt värdebevis med skrill kontant på typ pressbyrån?
Citera
2021-03-11, 13:39
Medlem
noidea2k8s avatar
Ni som använder ledger och köper via deras app, har läst mig till att dom använder sig av coinify. Men när man handlar via ledger live, kommer coinsen direkt in i hårdvaruplånboken eller lär man göra en överföring coinify till plånboken? Väldans höga avgifter senaste dagarna.
Citera
2021-03-13, 18:37
Medlem
kolbjorns avatar
Håller på att utforska kryptons universum för tredje gången.
2013 köpt jag 1,7 BTC för ca 2000kr på Kapion som var borta 2018 när jag skulle kolla till dem.
Då investerade jag ca 2000kr till på Kraken och förde över dem till plånboken Mycelium och backade upp dem med 12 ord.
Nu 2021 när jag skulle kolla till dem igen var de också borta.

Så jag började med Binance och mötte på patrull med mitt ICA kort.
Jag kunde inte köpa med kortet eller SEPA-betalning till binance. Jag kunde göra några köp med en väns Handelsbanken kort innan det blockerades, en annan vän hade ett Nordea kort vilket har funkat en gång nu när jag försökte.
Först trodde jag att de blockat de för att korten inte var i mitt namn men det känns mer som om Bankerna blockar efter hand de kommer på att jag köper krypto, dock hade ICA den blockad direkt.

Jag skaffade korten P.F.C och Rocker vilket inte fungerade sen skaffa jag ett digitalt Revolut kort som det går att "köpa" BTC men det gick inte häller.

I Binance P2P handel ser det ut som om det går att betala med Revolut till andra som har Revolut om de anger sitt telefonnummer. Inte bara med det @nickname som ska funka.
PayPal fungerar bra men dålig försäljningskurs på Binance P2P.

Jag har också testat plattformarna CEX.IO, Coinbace, Kraken och Nexo utan att kunna köpa valuta där.
Det sistnämnda behöll jag pga bra räntorna, även om jag inte kan få över pengar dit via min bank kan vänner betala mig och det går att föra över via Binance mot en avgift.
Citera
2021-03-13, 20:54
Medlem
Menar du att Mycelium är borta eller dina tolv ord?
Citera
2021-03-14, 20:13
Medlem
C.B.G.s avatar
Nu kommer jag med en förmodligen dum fråga igen.

Har som tidigare nämnts köpt på mig litet kryptovaluta. Bitcoin, Litecoin och Ethereum. Jag har nu tänkt flytta detta från köpstället till en plånbok. Det jag inte riktigt greppar är om jag kan ha alla valutorna i samma plånbok eller om jag behöver separata för de tre kryptovalutorna?

Har försökt googla men inte blivit helt klokare.
Citera
2021-03-14, 21:56
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Nu kommer jag med en förmodligen dum fråga igen.

Har som tidigare nämnts köpt på mig litet kryptovaluta. Bitcoin, Litecoin och Ethereum. Jag har nu tänkt flytta detta från köpstället till en plånbok. Det jag inte riktigt greppar är om jag kan ha alla valutorna i samma plånbok eller om jag behöver separata för de tre kryptovalutorna?

Har försökt googla men inte blivit helt klokare.

Det beror på. Med en hårdvaruplånbok (Ledger, Trezor) kan du ha flera olika i samma. Men annars är det generellt en lokal plånbok (på dator/telefon) för varje valuta.
Citera
2021-03-14, 22:07
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det beror på. Med en hårdvaruplånbok (Ledger, Trezor) kan du ha flera olika i samma. Men annars är det generellt en lokal plånbok (på dator/telefon) för varje valuta.

Stort tack för detta! Sneglade på en "vanlig" plånbok eftersom jag förstått att dom är kostnadsfria men om det blir tre separata plånböcker med olika nycklar kanske det blir för mycket av det goda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in