Citat:
Ursprungligen postat av
Perreand
Behöver lite hjälp.
Blev antagen till ett program till höstterminen för några år sedan, ansökte om studiemedel och registrerade mig på kurser totalt 30 hp helfart och är fortfarande registrerad på dessa kurser. Problemet är att jag av olika skäl inte deltog i några tentor eller examinationer och således fick inga hp just den terminen. Till vårterminen läste jag olika kurser och fick ihop strax över 40 hp men ansökte då inte om studiemedel. Kommer jag få återkrav för att jag inte fick några hp den terminen jag fick studiemedel även om jag varit registrerad på alla kurser? Eller kollar CSN endast på om man varit registrerad och sedan tagit dessa poäng man fått studiemedel för oavsett om det är samma eller olika kurser ? Hur fungerar det?
Har inte hört något från CSN ännu men vet att de brukar göra eventuella efterkontroller flera år efter man fått studiemedel.
Det är lite otydligt exakt vad din fråga är, men om du missade att ta några hp när du hade studiestöd, men sedan klarade 40 hp på senare terminer så har du "läkt" ditt bristande studieresultat. CSN bryr sig inte om i vilka kurser du tog poäng, de kollar bara på den totalt mängden poäng och när de togs.