Citat:
Enligt ett uttalande för ca en vecka sedan, sa Putin att man inte hade luftvärns robotar som bevakade Svarta havsflottans högkvarter men att de nu har fått det.
Att uppgifter att ryska gränsen i stort sett är obevakad tyder på att de har satt in allt de har i Ukraina som inte kan avvaras i Moskva. Personligen skulle jag gärna se några robotar på Putinslyxbygge vid Svartahavet. Om det stället brann ned skulle jag somna gott.
Nu kommer info att ryssarna lyckas läckt adresser och hemliga sådanna till putins egen secret service personliga säkerhetstyrka och var de bor.
Tack för Nordiska länderna och EU som inte vacklar i stödet till Ukraina.
De där jävla östländerna som hellre skapar liason med ryssland borde sparkas ut ur EU, och dra in alla ekonomiska fördelar för dem.
Vi har nu chansen att få ner ryssen på knä som skedde 1990, sovjetunionens fall.
Även om ryssarna är hjärndöda och tror sin store ledare, så finns många som fått det sämre, det har blivit dyrare, stats tv gapar om skenande drivmedelpriser. Oligarker kräver att EU ska släppa på deras tillgångar. Jag är fullt medveten att det kan gå åt helvete, men det är jag beredd att tillåta ske. Eftersom diktaturer som med våld tar sig rätten att våldföra sig på ett grannland någongång måste man sätta ner foten i livet och dra en gräns. NATO- ställ ett ultimatum, upphör med ryska attacker mot civila eller ta konsekvenserna. Om min hälsa vore bättre skulle jag åkt direkt. Kräket putin måste dö, så är det.
Att uppgifter att ryska gränsen i stort sett är obevakad tyder på att de har satt in allt de har i Ukraina som inte kan avvaras i Moskva. Personligen skulle jag gärna se några robotar på Putinslyxbygge vid Svartahavet. Om det stället brann ned skulle jag somna gott.
Nu kommer info att ryssarna lyckas läckt adresser och hemliga sådanna till putins egen secret service personliga säkerhetstyrka och var de bor.
Tack för Nordiska länderna och EU som inte vacklar i stödet till Ukraina.
De där jävla östländerna som hellre skapar liason med ryssland borde sparkas ut ur EU, och dra in alla ekonomiska fördelar för dem.
Vi har nu chansen att få ner ryssen på knä som skedde 1990, sovjetunionens fall.
Även om ryssarna är hjärndöda och tror sin store ledare, så finns många som fått det sämre, det har blivit dyrare, stats tv gapar om skenande drivmedelpriser. Oligarker kräver att EU ska släppa på deras tillgångar. Jag är fullt medveten att det kan gå åt helvete, men det är jag beredd att tillåta ske. Eftersom diktaturer som med våld tar sig rätten att våldföra sig på ett grannland någongång måste man sätta ner foten i livet och dra en gräns. NATO- ställ ett ultimatum, upphör med ryska attacker mot civila eller ta konsekvenserna. Om min hälsa vore bättre skulle jag åkt direkt. Kräket putin måste dö, så är det.
Du drar in dina känslor i diskussionerna. Du fattar ingenting om politik och du läter som en vapenkåt 20åring. Allians handlar om länders intressen och inte dina fasoner.
Om du har missat så har ryska militärer varit på besök i Iran förra veckan. Förmodligen nya kontrakt och den här gången robotar och annat som avtalats. Ryssland har enligt uppgifter förhandlat Fateh110 som innebär problem för Ukraina om de verkligen får vapnet. De köper missilerna säkert för att avsluta Ukraina.
https://www.newsweek.com/sadly-its-not-just-another-summer-we-must-end-fossil-fuel-industry-opinion-1832188
Citat:
Russia could be set to purchase Iranian-made missiles later this month as Tehran and Moscow consolidate their increasingly close relationship in the midst of the war in Ukraine.
För din info har inte ryssland eller väst den klassen av missiler. Det blir intressant att testa dessa. Jag tror det blir svårt att hålla positionerna för Ukraina. 200 såna räcker för att få ett bra resultat. De kan strypa leveranserna med de här. Om de får tag på zolfaghar så kan de nå längre ut.
De kan också användas mot rörliga mål.