Citat:
Ursprungligen postat av
uavsru
Ryssen firar garanterat nu då Ukraina retirerar i panik över hela fronten verkar det som.
Senast nu, flera Abrahams tanks förstörda och Robotyne har fallit.
Finns det några Ukrainska framgångar överhuvudtaget?
Ah. De gamla vanliga ryska vodkafantasierna märker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoF538
Jag tror det är vi som är blåsta som tänker så och inte ryssarna. Ukraina uppfattas av ryssar som deras egna.
Nej, ryssarna uppfattar ukrainarna som underlägsna undersåtar.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoF538
Många ukrainare vill nu få slut på det här och förenas med Ryssland. Jag menar då den äldre generationen

Nej men däremot så finns det i Ukraina ett överväldigande hat mot Ryssland och en vilja att fortsätta att kämpa så länge som krävs.
Citat:
Ursprungligen postat av
4doorsmorewhores
"Floppen" finns bara i fantasin?
Till och med när man läser den USA-vänliga rapporteringen ser men att det går framåt för Ryssarna, och att Ukraina förlorar befästning efter befästning.
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375
Via länken ser man hur Rysslands valt att använda sitt övertag under de senaste dagarna. Längs hela fronten tar ryssen ny positioner och trycker tillbaka Kievs trupper.
Som vanligt med mycket få civila offer, Rysslands officerare har bra kontroll på sina soldater och kan upprätthålla god moral och etik. Stora mängder Ukrainska krigsfångar (räddade liv), många av dessa är skadade soldater som Ukraina helt simpelt lämnar efter sig när de retirerat.
Oja, för det är ju flera pixlar på den kartan som har ändrat färg det senaste året...Men nuvarande blyatoffensiv, så kommer Ryssland inte ens att ta Ukraina innan nästa istid.
Men det är uppenbart att rysstrollen desperat och synnerligen klantigt har ökat sin aktivitet nu så här till tvåårsdagen av den ryska fiaskoinvasionen, med allt fler och allt mera patetiskt lögnaktiga inlägg.