• 1
  • 2
2023-10-04, 11:53
Medlem
Finns det nån här som använder sig av AI för att på nåt vis tjäna pengar online? Om ja, på vilket sätt och vad tjänar man på ett ungefär?
Citera
2023-10-04, 11:58
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag har en blogg där jag låter ChatGPT skriva påhittade nyheter.
Via annonser tjänar jag ungefär 10 kr i månaden än så länge.
Citera
2023-10-04, 12:06
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag har en blogg där jag låter ChatGPT skriva påhittade nyheter.
Via annonser tjänar jag ungefär 10 kr i månaden än så länge.

Nästan en cheseburgare! Vad är det för verktyg du använder?
Citera
2023-10-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Nästan en cheseburgare! Vad är det för verktyg du använder?

Han skrev ju chatgpt?
Citera
2023-10-04, 12:14
Bannlyst
Copywriting och annat content som produktbeskrivningar är ett bra sätt att använda det.
Citera
2023-10-04, 12:24
Medlem
Shiet, jag är en chatthora för onlinedejting och när AI tar över så är jag utan jobb. Seg framtid.
Citera
2023-10-04, 12:33
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Finns det nån här som använder sig av AI för att på nåt vis tjäna pengar online? Om ja, på vilket sätt och vad tjänar man på ett ungefär?

Såg på en facebook-grupp att folk tjänade pengar på att sälja AI konst skapat av Midjourney. De sålde tavlor på konsten.
Citera
2023-10-04, 12:38
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Såg på en facebook-grupp att folk tjänade pengar på att sälja AI konst skapat av Midjourney. De sålde tavlor på konsten.

Menar du att de printade ut det som "tavlor", eller fick inspiration av MidJourney till motiv att måla för hand?
Citera
2023-10-04, 12:43
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Menar du att de printade ut det som "tavlor", eller fick inspiration av MidJourney till motiv att måla för hand?

Printade ut tavlor.
Citera
2023-10-04, 12:51
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondeestaslabib
Shiet, jag är en chatthora för onlinedejting och när AI tar över så är jag utan jobb. Seg framtid.

Det finns fortfarande folk som jobbar som telefonsexoperatörer. Du hittar säkert något annat kul i branschen.
Citera
2023-10-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Copywriting och annat content som produktbeskrivningar är ett bra sätt att använda det.
Har du nån länk eller youtubevideo som går igenom konceptet mer detaljerat, för en oinsatt?
Citera
2023-10-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Har försökt begripa mig på midjourney. Reggade mig och blev skickad till en discordgrupp. Helt omöjligt att få tag i någon jävel för att fråga hur det funkar. Verkar vara blockad överallt tills man betalar, men tyckte mig läsa nånstans att man kunde göra det gratis med fast i begränsad skala.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in