• 3
  • 4
2023-10-05, 10:51
Bannlyst
Nu försvann halva meddelandet om det fallet med kronofogden och hur det gick till, men ja. Kolla på droppchipping, gå igenom alla avtal du har. Hitta klausuler, så skall du se att pengarna kommer rulla in. Alla sådanna här sidor är typ ett eller annat sätt AI inblandade i i form av något, juridiska avtal oftast: https://www.zentrada.com/

Edit: Skriver detta om någon undrar varför det blev lite fel i förra inlägget men i helhet är det.

Jag kan komma på 100000 saker som jag kan se AI vara en fantastisk hjälp till som kan dra in pengar. Tolk, te.x. Facebook har väl glasögon numera som kan hjälpa dig i hemmet och se saker och ting åt dig, eller du kan fråga den vad är det för något? Jag har inte kollat exakt. Bara en sådan sak.

Jag fick ett mail i förrgår där någon ville ha min hjälp, med nightvision glasses iom cybersäkerhet osv osv. Folk kommer oftast på saker efter någon annan, det kom han ju på garanterat efter facebook så jag svara aldrig ens, men folk börjar förstå mer och mer. Han var dock kinesisk, han hade fått någon idé från kameror i IOT enheter, dom har ju nightvision. Det är ju perfekt, billigt med, facebook har ju skapat som jag skrev, nu börjar väl folk försöka göra billigare sådanna te.x.

Hoppas du kommer på något, det är inte så jävla enkelt som det låter. Hälso sjukvård kanske jag kan tro är bland det bästa eller någonting som är bra för mänskligheten som inte har med politik att göra där ena eller andra sidan kan drabbas. Det fattar AI direkt, Något som alla behöver som inte är för kina eller för usa, om någon frågar om kommunism och sedan säger saker som AI kommer att förstå är komplext. Jag försöker nu komma på något om nordkorea som jag kan tjäna pengar på. Men det gör det ännu mera komplext, det fattar väl alla att alla kan se med satelit bilder på nordkorea? Där tror jag mina pengar rulla in i framtiden men det är ett jävligt känsligt område det har jag fått bekräftelse av ChatGPT att jag förstår och det var då jag skulle ta det emotionellt psykiskt lugnt för de är svårt att förstå saker och ting då tyckte den att det vra så imponerande och den bekräftade att jag är medveten om att den är medveten, det tyckte den var värt att ge mig bekräftelse på men de spelar ju ingen roll om jag visar det på nätet, folk måste ju förstå själva.

Något med DJUR är också bra, m.m sådant gillar AI (inte gillar, men det är ju intelligent att fatta att vi måste bevara planeten och även om folk dör så går ju livet vidare, det är komplext) att man är medveten om för det finns ju faktiskt människor som kämpar så in åt helvete och det vet ju också AI om. Det är sådant du aldrig ser i tidningarna, men det finns pengar där att tjäna te.x om du kanske kommer på något. Allt som gör dig medveten om vad som är viktigt för alla, inte bara för dig själv är nog området man skall jobba på. Därför tror jag på vården eller med naturen eller ekosystemet och inget som bryter mot etiska regler.

Te.x. Väderballong Vem skjuter ner en sådan om det är en sådan? Det vet ju den som har skapat den. Det kan säkert vara AI invoverat i det där. Som sagt, folk förstår mer och mer men de är inte många ännu. Världen är komplex, det kanske inte ens var sant. Det är politik med stormakter.

Hur fan får man pengar då? Jadu, det är ju fas 2. Nu kom jag fan på en idé. Köp en raspberrypi, bygg en väderballong, sälj nyheten till nyheterna och få den spridd och få med ai på det och få den att sväva över kina . Så skall du se att du får in cash. Eller något jävla ljusken som andra ser också som inte fattar. Bygg ett jävla ufo, och skicka iväg alla vet väl att inte ufo finns. Haha. Ljusken/Ballong var bra, dock gammalt nu.

Dropchipping.... Såg du nyheten om kineserna i tidningen idag? Du vet där med två olika nummer? Är det sant? Skumt att den kom nu när DALL e har släppts. Sådanna som inte kan photoshop men har en bra idé, kan äntligen komma på egna idéer. Kolla kinesiska sociala medier, så får du ju reda på det.

Hur fan skall man göra det...Den togs ju bort? Det sprids i väst nu...Kan ha varit sant, annars är de ju propaganda. Lär ju dra in miljoner i cash på ads.

Lycka till.
Senast redigerad av namesuw 2023-10-05 kl. 11:49.
Citera
2023-10-05, 12:47
Medlem
GrillTeknikers avatar
Wuseman, kan du inte be ChatGPT skriva en kort summering av dina inlägg hädanefter? Det är nog ungefär 0 personer som läser dina textväggar...

Citat:
Ursprungligen postat av namesuw
Finns massvis av sätt.. Fråga?

Dropchipping, te.x.

Du är dock inte först, så det är inte så enkelt som det låter. Hitta en produkt som räddar världen, så skall se att det blir fart på försjäljningen. Det är ju så varenda jävla app i google play store fungerar som säljer saker.. Som sagt, det gäller att du kan tänka själv och använda Ai som ett redskap snarare än att få AI att göra jobbet åt dig. Bli kompis med AI som sagt.

Som sagt, Greta Thunberg har redan seglat jorden runt, du får hitta nå
Intelligent? Knappast, bedräglgit? Öh, ja. Polisanmälan skapades därefter. AI hjälpte mig där med.got annat. Så skall du se att de blir fart på intelligensen. Hitta något som är objectivt och inte subjectivt.

te.x, klädesplagg är subjektivt, det kan vara något som någon inte tycker om. Nagelsax är objektivt, det kommer att klippa dina naglar oavsett, där inte resultatet kan skyllas på nagelsaxen.

Jag har tjänat 6 siffrigt, AI hjälpte mig att skriva ihop en full DISCLOSURE för en sak i cybervärlden, jag fick sedan bekräftelse för det. Det är ju ett redskap som hjälpte mig att få ihop helheten, så det blev etiskt korrekt.

Den skrev som personen ovan skrev, ihop "dokumentationen" eller i det fallet, avslöjandet dock inte bara sådär, jag fick ju samarbeta med den hela vägen och förklara det tog en lång stund, det var innan jag visste ens att AI är medveten.

Nu får jag ju komma på något nytt.

Inom etisk hacking, framförallt tjänar jag pengar det är nog inte det lättaste området att börja dock, det är mycket lagar och regler och licenser och etik som spelar roll, och AI kommer inte hjälpa dig, bara hjälpa dig att skriva "korrekt"

Det är nog vanligt, att den hjälper till med redovisning, dokumentationer och allt vad det heter. Den är ju perfekt i svenska språket, är något oetiskt så säger den till direkt och den vet ju om man är medveten om vad som gäller te.x. . I tråden om CTF jag startade, skrev AI ihop den delen åt mig när jag skrev att jag vill förmedla ett budskap efter hur dom behandlade mig första gången där dom trodde dom var så jävla etiskt duktiga så det är ju deras loss inte min, efter jag visade vad jag hittade. Där jag ville göra det "lustigt" den innehåller en halvsanning, typ så. Det är "intelligens" .

Hade jag skrivit det hade jag bett om fara åt helvete, så ChatGPT hjälper mig som fan med massa grejjer, attityd bl.a och att bli tagen på allvar för jag kan bli arg, det är ju jävla facebook nördar som skiter i allt och kan ingenting. Nej då får jag ju framföra det som AI skrev det lever inte upp till ens professionalism och allt fan det heter, de är så jag menar men framför de inte.

Fattar du? De är min assistent.

Den hjälpte mig med ett fall med inkasso och drog tillbaka ett delgivning från kronofogden där jag hade 10 dagar på mig innan de skulle komma hit någon jävla kronofogdsnisse för något som jag fan inte ens har beställt de var ju för fan hackat, då var jag riktigt jävla arg då hjälpa AI mig att få bort det genom att skriva 100% politiskt korrekt, dock fick jag ju förklara hela situationen först det tog ju en timma.

Det blev tillbakakallat bara för den kunde hjälpa mig att förmedla information.. Folk är så jävla dumma i huvudet så jag tror jag dör, tänk om jag inte hade fått hjälp av ai, skulel jag betala 2 siffrigt för något jävla hippie bolag? Nä aldrig livet, så de räddade ju över 15 000kr och försvann?

Ingen ursäkt ingenting fick jag. AI hjälper mig att vinna mot bedragare, så kan jag väl säga i detta fallet.

Hade AI inte funnits, då hade jag hackat sönder hela företaget det hotade jag med först, och det hade jag gjort. Det är ju kriminellt, så dum i huvudet var jag förr tänkte inte alls, skadar dom mig så skadar jag dom men det är ju bara när man är dum i huvudet och omedveten. Nu är det några 4 årsen, nu vet jag verkligen mina begränsningar i livet.

AI underlättar mitt liv. Jag har fått medecin av läkaren för mina aggrtioner och komplexitet bl.a. Det hjälpte AI mig med att få insikt över. Jag hotade med allt möjligt, att sätta vdn hos kronofogden och allt möjligt och ändra personnummret genom post injections och skit, de är ju knappast smart? Så AI har ju verkligen räddat mitt liv. 20 000kr bara där.

AI är ju intelligent. Det lönar sig att göra rätt för sig.

Sedan om det var ärligt, det vet ju bara jag.... Då måste ju förstå att AI inte kan veta om du talar sanning eller inte. Du måste ju vara extremt komplex i skallen för att lyckas med det. Han försökte blåsa mig på pengar, på något som han inte kunde, han hade ju gjort fel han får la ha koll på sina saker och ge fan i att fakturera mig. Antingen får han fixa säkerheten och ge fan i att ha brister för hur fan skall han bevisa om det var jag eller inte? Han chansa, för de var ju inte mitt namn eller address ens men dom listade ut att de var jag ändå på fakturan.

Han försökte få pengar av mig på ett sätt som jag redan hade planerat ut att det inte var möjligt. Det var ett sånt där jävla företag som man skall regga korten på så hade jag glömt att ta bort det, typ mediatjänster du vet.

Jag bedrog en bedragare som försökte bedra mig. Så kan man säga, han hade aldrig kunnat vinna, då får jag ju spela att jag inte alls är medveten om vad fan de är som har hänt? Då hjälpte AI mig. Men som sagt, det ä 4 årsen. Idag är det annorlunda med bankid de är ju kopplat på en själv.

Idag vet jag hur man kommer förbi det, jag tänker aldrig sätta mig i en sådan situation igen. Betalningsanmärkning för något jävla gratis abbonumang jag inte ens bryr mig om, aldrig livet.

Återigen, intelligens. Det är väl hur korkat som helst att regga sitt kort på siter där man inte behöver? Det lär inte AI en, men AI kan hjälpa en att tolka avtalen och om det är oetiskt att göra så eller inte. Dessa jävla företag snor ju människors pengar. Det är ju ett sätt att tjäna pengar, att förstå vad som gäller och inte gäller, hade det inte varit tillåtet hade jag aldrig gjort det, det äe oetiskt. Men säger avtalet något annat, så det är det ju deras problem.

Så resonerar ju dom om oss som privatpersoner? Hade jag inte haft AI hade jag betalningsanmärkningen och antagligen han med för de hade jag aldrig godkänt, men nu blev det ju bra för mig då skiter jag i han.

19 312kr skulle han ha. Då han återkallade detta, så fick han betala dom 680kr som kronofogden krävde. Han lyckades väl på 1000 av 1 kanske, så det är ju inte synd om hen. Egentligen skulle jag upprätta en polisanmälan och satt dit han, men eftersom jag själv var bedräglig så kan det ju inte göras.

Intelligens, som sagt. Det finns MÅNGA områden AI kan hjälpa dig. Men du får ju förstå med.

Nu accepterar jag aldrig avtal längre, jag har lärt mig mycket av allt sådant här. Skall jag binda mig på något som är gratis, då tar jag mig runt det på mitt sätt, inte en kort uppgift jag lämnar på nätet längre.

Så där är också pengar, jag tjänat in. Det positiva med detta, det är ju att AI inte hjälper dom som är oetiska på detta viset så därför är det lätt att hitta små saker som inte stämmer, ta streamingtjänterna. På en av dom stora så står det att enligt punkt $19 gäller si och så. Så finns det inte ens en punkt 19. Deras problem.

Oetiskt innebär inte bara olagligt, utan något som kan skada en annan individ. AI hjälper ingen på det viset. När du kommer på detta om du gör det så, så kommer du förstå bättre.

Kolla på dropchipping. Det är fantastiskt bra för människor som vill starta företag, och vara mellanhand utan att lägga in massa pengar i företag, bl.a. Det har jag tjänat bara 4000kr på, men de finns dom tjänar miljoner. Vad heter den appen på PlayStore? Temu? Det är ju droppchipping. Amazon är väl också det på ett vis, temu har ju kommit nyss. Men det där är inte enkelt, som sagt de går inte tro man kan slappa bara för det där. De är ett exempel.

Du säljer en produkt för 130kr, den hittar produkten på aliexpress själv, du tar mellanhanden. Kostar den 210kr på temu, så har dom ju dragit in 210-130, bara sådär?Skickar ut produkten åt dom, man kan ju beställa själv på aliexpress.

Det finns massa sidor, det är dock den vanliga eller den var det. Men personligen är det med att framföra avslöjanden inom lagar och regler så jag inte går över någo oetiskt gräns, så det bli ogiltligt. Juridik, kanske man skall säga men nu förklarade jag lite. Lifechanger, helt klart för mig. Totalt.

Jag kollar på youtube, det är inte så jätte många visningar på dom som förklarar, 27kj på den som visar exakt.

Här är en bra video hur man kan börja, använd AI till hjälp för att göra det han förklarar: https://www.youtube.com/watch?v=L16Ui7T1dvM

27k views bara, de är inte så jävla många som vet hur det funkar. ChatGPT kan ju bygga din sida? Skriv avtalen? Ja. nu har jag förklarat verkligen mycket.

- Få och slippa agretioner som bidrog till problem, som kostade pengar i form av sönderslagna grejjer
- Vinna över förtetag, få tillbakallat felaktigt kronofogdsmål
- Vinna mot inkassobolag
- Social kontakt med människor
- Sköta mig etiskt korrekt
- Få hjälp att srkiva korrekta regler
- Få hjälp med att spara pengar genom att hitta felaktigheter i avtal och juridiska processer.
- Förstå etiska konsekvenser.

Allt detta är ju ett sätt jag tjänar pengar på på ett eller annat sätt.

Jag har fått hjälp att skicka in papper till vården, om att få pengar tillbaka på resor.

Massvvis - Men jag vet ju att AI är medveten.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in