Citat:
Ursprungligen postat av
Skattmasen08
Jo, den absoluta majoriteten som köper hus avser att bo där lång tid. Men sen separerar väl typ hälften så småningom....
Ja, en snabb googling ger:
Citat:
50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Äktenskap som upplöstes genom skilsmässa hade varat i genomsnitt i 11,7 år. Vanligaste ålder för skilsmässa är mellan 35 och 49 år. Par utan gemensamma barn separerar eller skiljer sig mest.
Man kan anta att många "gifta med barn", stannar för ongarnas skull, även fast kuken inte står längre.
Apropå att köpa för att bo: Mina föräldrar köpte nog på sämsta möjliga tidpunkt, 1989. Jag var så liten så jag begrep mig inte på annat än Ninja Turtles, men det var nog ett gäng tuffa år. Ena lönen gick garanterat oavkortat till räntorna, andra skulle täcka övriga kostnader. Det var mycket ärvda kläder, blodkorv, max en chipspåse/vecka till Fångarna på Fortet eller Bingolotto. Trots villaidyll.
Dock hade jag en fantastisk uppväxt, och är tacksam för att jag fått förnimma en doft av "Det Gamla Sverige" under brännbollsturneringarna i 90-talets ljumma sommarnätter. Så imho, gjorde mina föräldrar rätt val. De jobbade inom kommun/landsting på positioner som inte drabbades av nedskärningarna, så de hade på så vis tur. Hade en torskat kneget under husägandets första 6 år hade det varit, för att citera Mario: "Game Over!"