Citat:
Så hur vet han vad som sagts utan att ha varit där? Han chansar ju inte enligt dig, då måste han ju veta. Och för att veta måste man vara där. Täckningen finns såklart för han är ju inte så dum att han chansar med saker som inte sagts...
Men det betyder inte att han varit där..
Om jag inte sett en fotbollsmatch men vill säga till en vän att jag såg matchen..Då kommer jag bara saker som jag vet hänt under matchen !
Jag tror alltså att det Engström säger är info han fått ...
Detta har vi gått genom redan..
Sen behöver inte vi bevisa hans skuld som misstänkt..
Det är väl snarare du som behöver bevisa hans oskuld om vi ska ta bort honom som misstänkt
Men det betyder inte att han varit där..
Om jag inte sett en fotbollsmatch men vill säga till en vän att jag såg matchen..Då kommer jag bara saker som jag vet hänt under matchen !
Jag tror alltså att det Engström säger är info han fått ...
Detta har vi gått genom redan..
Sen behöver inte vi bevisa hans skuld som misstänkt..
Det är väl snarare du som behöver bevisa hans oskuld om vi ska ta bort honom som misstänkt
Och om du tagit till dig infon i tråden så hade du vetat att SE säger många saker innan de kommer fram i media. Så det argumentet håller inte. Antingen chansar han eller så har han varit där.
Jag har visat det, många gånger. Men mottagaren måste vara mottaglig för den infon också.
Vi har tex visat på flertalet saker SE säger som han inte kan veta som gm. Om man vill behålla honom som misstänkt så får man väl ta och visa på att han kunde ha den här infon som gm.
Jag väntar också med en förklaring till hur ACRs man inte kan vara densamma som YN ser. För där utesluts SE också.
Jag undrar också hur man har uteslutit SE som den man som är vid OPs kropp och vid Bohemia. Där han är den som överlägset bäst stämmer in.
Jag väntar också med en förklaring till varför man utesluter den mycket mer troliga grandmannen som misstänkt.