Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-26, 20:28
  #4189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphahora
Anders Eriksson, född 601012 bor inte kvar i Borås utan flyttade för en dryg vecka sedan ser jag - ny särskild adress är en boxadress i Göteborg och bostadsort är inte angiven. Men han har alltså inte skyddad identitet Jag har inte kollat vem som står som ägare till Sävshultsvägen 2 i Sjötofta men jag tror det går att göra ganska lätt. Fastigheten heter SÄVSHULT 1:34 om någon vill kolla vidare.

Kan lätt leva mig in i hur det är att vara mamma och befara att han bor i grannskapet...
Borde vara hans ex-fru - om hon inte sålt/gett huset vidare.

"Karen Eriksson, 36 år, har tagit över fastigheten på Sävshultsvägen 2 i Sjötofta från Anders Eriksson. Ägarskiftet i form av en gåva blev klart i maj 2019. Husets byggår är 1944 och det har en boyta på 122 kvadratmeter."

https://www.bt.se/okategoriserade/ny...us-i-sjotofta/
Citera
2023-08-28, 00:17
  #4190
Medlem
TeamAbruptos avatar
Han har två barn tillsammans med Katarina Paulsson och ett barn tillsammans med en filippinska vid namn Karen, stämmer det?

"Barnen är ju födda -88 och -91. Vi kan i alla fall se att du var skriven i Bråten i
Kungälv från den 1 juli 1991"

Så han var tvåbarnsfar när han var ute och våldtog barn. Vilken sjuk jävel.

"Sen den förste mars -97 så gifter du dig med Joa Ivarsson. Det står i registren.
Ja jättebra.
Och vi vet också att i juni där så föds sonen Björn, men sen i september samma år då
-97, så är du skriven på Timmerviken i Kode"

Vad gör hans barn idag tro? Och har jag läst att han in alles har sex stycken barn?
__________________
Senast redigerad av TeamAbrupto 2023-08-28 kl. 00:29.
Citera
2023-08-28, 00:39
  #4191
Medlem
TeamAbruptos avatar
Så här såg han ut 1994.

https://bilddump.se/bilder/202308280...185.80.207.png

Och här är väl de senaste bilderna på honom: https://postimg.cc/gx6YgqcH

Undrar vad han skulle säga om någon våldtog hans dotter idag? Kanske han skulle finna njutning i om detta inträffar?
__________________
Senast redigerad av TeamAbrupto 2023-08-28 kl. 01:03.
Citera
2023-09-21, 09:31
  #4192
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphahora
Anders Eriksson, född 601012 bor inte kvar i Borås utan flyttade för en dryg vecka sedan ser jag - ny särskild adress är en boxadress i Göteborg och bostadsort är inte angiven. Men han har alltså inte skyddad identitet Jag har inte kollat vem som står som ägare till Sävshultsvägen 2 i Sjötofta men jag tror det går att göra ganska lätt. Fastigheten heter SÄVSHULT 1:34 om någon vill kolla vidare.

Kan lätt leva mig in i hur det är att vara mamma och befara att han bor i grannskapet...

Han har skyddad adress och använder särskild adress.
Nuvarande särskilda adress går till ett företag som tillhandahåller sådana tjänster. Populärt hos mindre företag utan fast kontor.
Man kan få posten eftersänd eller inscannad och mailad.
Så man behöver inte bo i trakten.

Hans 4 sista är femtioarton. Utifall han nu byter namn.
Citera
2023-09-25, 12:43
  #4193
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaahldemar
Han har kvar huset i Sjötofta. Är där och fixar vissa dagar men sover inte där vad det verkar som. Flera av hans grannar har sett honom efter att han kom ut.

Om det är så, kommer direkt funderingar upp.

"Ny ägare till 40-talshus i Sjötofta
Karen Eriksson, 36 år, har tagit över fastigheten på Sävshultsvägen 2 i Sjötofta från Anders Eriksson. Ägarskiftet i form av en gåva blev klart i maj 2019. Husets byggår är 1944 och det har en boyta på 122 kvadratmeter"

Detta gjort för att undvika utmätning av hans egendom pga det skadeståndskrav som föll vid domen i maj samma år?
Karen Eriksson. Skyddar hon i så fall "Billdalsmannen"?

Billdalsmannen Anders Eriksson, född 12 oktober 1960.
Kan även kalla sig Stig Eriksson.

https://mrkoll.se/person/Stig-Anders...aQsqqkuerAcYfr
__________________
Senast redigerad av Nyfikenpalast 2023-09-25 kl. 12:46.
Citera
2023-10-01, 08:18
  #4194
Medlem
Är det någon som har FUP? De gamla länkarna fungerar inte..
Citera
2023-10-01, 13:15
  #4195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Om det är så, kommer direkt funderingar upp.

"Ny ägare till 40-talshus i Sjötofta
Karen Eriksson, 36 år, har tagit över fastigheten på Sävshultsvägen 2 i Sjötofta från Anders Eriksson. Ägarskiftet i form av en gåva blev klart i maj 2019. Husets byggår är 1944 och det har en boyta på 122 kvadratmeter"

Detta gjort för att undvika utmätning av hans egendom pga det skadeståndskrav som föll vid domen i maj samma år?
Karen Eriksson. Skyddar hon i så fall "Billdalsmannen"?

Billdalsmannen Anders Eriksson, född 12 oktober 1960.
Kan även kalla sig Stig Eriksson.

https://mrkoll.se/person/Stig-Anders...aQsqqkuerAcYfr

Fungerar det verkligen så att man man bara ge bort sina tillgångar, kronofogden och tingsrätt kan väl begära att det återställs och sälja det man skänkt bort?
Citera
2023-10-01, 18:41
  #4196
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Fungerar det verkligen så att man man bara ge bort sina tillgångar, kronofogden och tingsrätt kan väl begära att det återställs och sälja det man skänkt bort?
Hagamannen sålde sina tillgångar till sin exfru för en krona innan rättegången, om jag kommer ihåg rätt.
Vad ska kronofogden göra?
Citera
2023-10-02, 10:13
  #4197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Hagamannen sålde sina tillgångar till sin exfru för en krona innan rättegången, om jag kommer ihåg rätt.
Vad ska kronofogden göra?

Kvarstad, det är brottsligt och sälja gods som man vet man kommer förlora. Bara titta på Allra-härvan.
Citera
2023-10-02, 14:32
  #4198
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Kvarstad, det är brottsligt och sälja gods som man vet man kommer förlora. Bara titta på Allra-härvan.

Jag har förstått att juridiken är lite komplicerad här. Kronofogden kan kräva att egendomen "återvinns" om man överlåtit den till någon annan för att undvika utmätning, men om det handlar om en privatperson behöver vad jag förstår skulden vara så stor att denne blir satt i personlig konkurs för att man ska återvinna egendom. Vet inte om det är aktuellt här. Det är nog annorlunda med företag men det får en jurist svara på.
Citera
2023-10-02, 14:51
  #4199
Medlem
Rörig tråd, och ingen uppdatering i trådstarten. Lägg upp några rader i trådstarten med fup och annat av intresse.
Citera
2023-10-03, 13:24
  #4200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag har förstått att juridiken är lite komplicerad här. Kronofogden kan kräva att egendomen "återvinns" om man överlåtit den till någon annan för att undvika utmätning, men om det handlar om en privatperson behöver vad jag förstår skulden vara så stor att denne blir satt i personlig konkurs för att man ska återvinna egendom. Vet inte om det är aktuellt här. Det är nog annorlunda med företag men det får en jurist svara på.

Se,kom upp idag bara för man pratar om kvarstad. Både brottsligt och sälja och ta emot/köpa.

https://www.expressen.se/ekonomi/pen...et-pa-lidingo/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback