2023-10-02, 09:18
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Jag tror inte att nagon som diskuterats har i traden pa sista tiden har nagot med detta att gora. Sorry IB03 och Ugglan. Jag tror ni bagge ar inne pa helt fel spar. Och nej, jag har inget intresse att "vilseleda" eller liknande. Jag tror bara att ni ar fel ute. Min gissning ar att forovarna (jepp, jag tror ocksa att det ar tva) mycket riktigt finns i HA's bekantskapskrets men att det ar tva som smugit under radarn hela tiden och hallt en valdigt lag, disciplinerad profil och spelat sina kort mycket kallt och skickligt efter att dom insag att dom kunde komma undan med detta genom polisens totala inkompetens. Att dom finns i utredningsmaterialet ar jag helt saker pa.

Logiskt sett sa tror jag att HA fick skjuts av nagon. Hon gick in i bilen frivilligt. Hon kande de som satt i bilen. Hon visste att de visste var hon bodde. Dom hade extremet bra lokalkannedom om omradet. De tva ar mordaren/medhjalpare.

Nagot som dock vore mycket intressant vore att hora Atervandsgrand4's egen teori om vad som hande den natten. Jag tror inte att den fragan har besvarats ?

Du har en mycket bra poäng här.

Flera personer skall vara PU:s vittnen enligt honom själv och bör ha sett honom trasig i ansiktet om såren kommer från ett överfall av Helena.

Jämför det med två personer i en intervju som uppger att de lämnat PK efter mötet med utlänningarna + det faktum att PK uppenbarligen inte är i parken när utlänningarna påstås komma tillbaka. Han placerar sig själv vid trafikljusen. Prinzezzan hävdar att PK inte kan ljuga om att han varit med de andra, men då skall man komma ihåg att PK började jaga PU först sedan PR blivit frikänd och när PK blev varse att polisen fått upp ögonen för någon annan. PK kan vid det laget ha märkt att flera av vännerna inte längre minns när de åkte hem från stan...

Vi har alltså å ena sidan fem oberoende vittnen (tre kvinnor och två män), varav tre är namngivna, som borde ha sett PU blodig och reagerat. Å andra sidan har vi a) en diffus lista personer (PK säger aldrig definitivt vilka som var i parken) som enligt dåtida tidningsartikel skingrades ungefär när Helena lämnade Stadt, samt b) PK:s egen uppgift att han uppenbarligen inte var med de andra när han (enligt egen lögnaktig uppgift) var vid vägen och mötte utlänningarna.

Varje självständigt tänkande person inser att PU har bättre på fötterna än PK.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-10-02 kl. 09:31.
Citera
2023-10-02, 09:20
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack så mycket för din redogörelse, PK! Du bekräftar härmed uppgifterna jag fått om PU och att han skulle bett om alibi tidigt på morgonen, 14/6-92. Att du var en av de som han skulle bett om alibi, stämmer också med de uppgifterna.

Det senare - plus att det inte finns något annat mot dig, när det gäller Helenas försvinnande (vad jag känner till) - gör att jag aldrig sett dig som ev. misstänkt i detta fall, däremot har det stärkt andra uppgifter.

Starkt gjort av dig att skriva om detta i tråden! Tack igen!

//Prinzezzan

Prinzezzan, är det du som bett PK skriva i tråden eller hur kommer det sig att du läst hans inlägg och lyckats svara blott 11 minuter efter det att han skrev sitt allra första inlägg?
Senast redigerad av PartyVovven 2023-10-02 kl. 09:29.
Citera
2023-10-02, 09:25
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Jag skriver pa ett engelskt tangentbord. Och jag ar for lat att justera till svenska bokstaver. Ja, jag vet att du har siktat in dig pa PU. Fair enough. Men da maste du krossa minst 2-4 andra personers observationer, du behover att fa dom att medge att dom alla ljuger for att skydda en kvinnomordare. Och tva av dom ar tjejer. PU's alibi ar ratt stabilt. Du forutsatter att tjejerna ljuger for att skydda en kvinnomordare ? Dude, varfor skulle brudarna skydda en kille om dom misstankte honom det allra minsta ?

Och detta finns i polisrapporter, sa det ar inte horsagen. Detta ar officiella, juridiska dokument avlagda under ed. Sa bevisbordan ligger pa dig.

Om du lyckas, all credit till dig. Men jag tror du ar pa fel spar. Mordaren har alltid legat lagt och alltid varit under radarn, liksom hans medhjalpare. Just my two cents, owl.

Jag tror mordaren finns i Helenas bekantskapskrets vad galler hennes fritidsintressen och socialt liv. Nagon som spanat och varit nara en lang tid och varit i kontakt med HA en lang tid. Och det sket sig den kvallen totalt. Inte nagon random Mariestad partywannabee med gymkort som tyckte att coola piller var knarkarelit.....liksom, smastadscocainwannabee 1992.

Ugglan, jag tror du letar pa fel stalle. Jag uppskattar din energi, men jag tror du har fastnat i vinkelvolten. Make of that as you wish. For ovrigt sa tycker jag att IB03 och Skvagg ar helt fel ute ocksa sa Ugglan, var inte orolig. Jag dissar tva andra ocksa. Jag tror ni alla har fel.

Min fetning.

Här tror jag att du snuddar vid något. Det måste finnas någon sorts förhistoria här av något slag.

Jag tror inte att det är någon som normalt ingår i Helenas umgängeskrets som t e x var på inflyttningsfesten i Töreboda. Nej. Detta är så fall en person som har befunnit sig utanför den och inte har kommit till t e x hennes systrars kännedom.

"Mannen på Runstensvägen", VEM var detta ? Vi vet ju vad han hade för bil , en ljus/vit Opel Kadett E visad på bild i tidningen. Ulrika och Helenas umgängeskrets bör ju med all sannolikhet hört av sig om det var någon av dem och MED denna bil.

Denna bilmodell visas även i programmet Efterlyst från 1996, med parkering på sjukhuset. Vi har också detta vittne som ser en mindre ljus bil med avhugget bakparti färdas på cykelvägen vid 23:30 i riktning mot Marieforsleden. Undra vart exakt vittnet stod ?

Detta blir mycket intressant med bakgrund av vilka aktiviteter som senare hände på denna cykelväg. Det är här iden om ett rekande och spanande kommer in i bilden. Han vet självklart vart Helena bor sen innan, hos föräldrarna.
Citera
2023-10-02, 09:46
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Jag tror du missuppfattar mig. Jag trodde du kände till det där... Jag var sarkastisk. EA har knappast en bror JA och än mindre en mor som arbetat på sjukhuset. Jag bara citerade Prinzezzan för att visa hur mycket dynga hon sprider i tråden. Hon har varit online flera gånger nu sedan jag (och du) har skrivit i tråden utan att hon har kunna svara.

Den som mördat Helena är PK och PK har förmodligen i en mängd olika skepnader smickrat sig in hos Prinzezzan och sått sin dynga.

Citat:
]Det tog lite tid att kolla upp uppgiften. Det var en andrahands-uppgift, som inte visade sig vara något[/b]. Det var några år sedan nu och när det inte gav något, och när ingen i tråden hade hört något om detta (jag frågade i något inlägg), så lämnade jag det.

Jag har kollat med Skatteverket nu och de kan inte se om ErAn har syskon överhuvudtaget. För att kunna se detta måste de söka via föräldrarna. Om de inte är registrerade i Sverige kan det alltså inte göra denna sökning. Slutsatsen blir att ErAns föräldrar aldrig har lämnat Danmark, MEN det kan ju hans syskon ha gjort om han hade några. De kan vara registrerade i Sverige då utan att vi kan finna dem då med denna typ av sökning.

Någon som ändå vet om han har syskon ? En Ol*e A (f.1966) har nämnts, vänner på Facebook. Jag vet inte om dessa är syskon då, skall sägas.

VET du om allt som står i uppgiften är helt felaktigt ? Vem har då fått för sig att komma med denna uppgift och i vilket syfte ?

Jag tror definitivt inte att denna uppgift kommer ifrån PK som en del av någon avledning/plantering, han ger INGET tecken i tråden på att överhuvudtaget känner till danskarna i stan när han till och med blir uppmanad av loudamus att ge svar på om PU(som säger att han inte känner dem) har haft något tänkbart samröre med PN.

Återkom Prinzezzan gärna om detta igen
Citera
2023-10-02, 10:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Trams! Du har försökt så tvivel om att en väninna var på besök och har istället försökt slå i tråden att det var TP som var där.

Du är också "insatt" i att Helena inte var glad i RoEk. Konstig grej att kolla upp tycker jag och strider mot vad de flesta säger...

Det känns som om du inte vill att tråden skall diskutera vissa möjligheter.

Ja, jag har fått uppgiften att T P var där den aktuella helgen/natten. Den uppgiften kommer från någon som borde veta, om vi säger så. Däremot har jag aldrig påstått att det INTE var en väninna på besök på natten. Det ena utesluter inte det andra, och uppgiften om väninnan är säkert sann.

Nu är du ute och cyklar, baklänges till och med, och verkar inte alls ha följt tråden. Jag är en av dem som påstått att RoEk VAR den som Helena var "glad i". Det ska han själv också ha trott. Undrar hur många gånger som jag skrivit det i tråden... 🤔
Citera
2023-10-02, 10:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Prinzezzan, är det du som bett PK skriva i tråden eller hur kommer det sig att du läst hans inlägg och lyckats svara blott 11 minuter efter det att han skrev sitt allra första inlägg?

Nej, det var det inte. Jag hade aldrig haft kontakt med honom innan han började skriva här.

Ja, vad kan det ha berott på att jag svarade efter 11 minuter, om det var så? Kan det ha varit att jag var inne i tråden då? Ja, det kan det, och så var det.
Citera
2023-10-02, 10:54
Medlem
Citat:
Jag tror inte att nagon som diskuterats har i traden pa sista tiden har nagot med detta att gora. Sorry IB03 och Ugglan. Jag tror ni bagge ar inne pa helt fel spar. Och nej, jag har inget intresse att "vilseleda" eller liknande. Jag tror bara att ni ar fel ute. Min gissning ar att forovarna (jepp, jag tror ocksa att det ar tva) mycket riktigt finns i HA's bekantskapskrets men att det ar tva som smugit under radarn hela tiden och hallt en valdigt lag, disciplinerad profil och spelat sina kort mycket kallt och skickligt efter att dom insag att dom kunde komma undan med detta genom polisens totala inkompetens. Att dom finns i utredningsmaterialet ar jag helt saker pa.

Logiskt sett sa tror jag att HA fick skjuts av nagon. Hon gick in i bilen frivilligt. Hon kande de som satt i bilen. Hon visste att de visste var hon bodde. Dom hade extremet bra lokalkannedom om omradet. De tva ar mordaren/medhjalpare.

Nagot som dock vore mycket intressant vore att hora Atervandsgrand4's egen teori om vad som hande den natten. Jag tror inte att den fragan har besvarats ?

Ett brännande spår ger motstånd här, fortsätt så...
Upplever att de mest berörda har hållit på PKs ord och samtidigt dissat GWs vilket för mej ger det en självklar utgång med noll framgång i att få fram sanning. De som blir upprörda över GWs teori och ser PK som en välgörare i detta fall borde synas noggrant.......
Citera
2023-10-02, 11:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag har kollat med Skatteverket nu och de kan inte se om ErAn har syskon överhuvudtaget. För att kunna se detta måste de söka via föräldrarna. Om de inte är registrerade i Sverige kan det alltså inte göra denna sökning. Slutsatsen blir att ErAns föräldrar aldrig har lämnat Danmark, MEN det kan ju hans syskon ha gjort om han hade några. De kan vara registrerade i Sverige då utan att vi kan finna dem då med denna typ av sökning.

Någon som ändå vet om han har syskon ? En Ol*e A (f.1966) har nämnts, vänner på Facebook. Jag vet inte om dessa är syskon då, skall sägas.

VET du om allt som står i uppgiften är helt felaktigt ? Vem har då fått för sig att komma med denna uppgift och i vilket syfte ?

Jag tror definitivt inte att denna uppgift kommer ifrån PK som en del av någon avledning/plantering, han ger INGET tecken i tråden på att överhuvudtaget känner till danskarna i stan när han till och med blir uppmanad av loudamus att ge svar på om PU(som säger att han inte känner dem) har haft något tänkbart samröre med PN.

Återkom Prinzezzan gärna om detta igen

Det här är så länge sedan nu. 2015? Jag tror mig komma ihåg vem källan var, som kom med uppgiften. Nu var det en andrahands-uppgift, och jag vet inte vem som kom med uppgiften till källan eller vad syftet var. Kanske någon som ville vilseleda? Någon som plockat en uppgift här och en uppgift där och som satt ihop dem?

Jag frågade i tråden om någon hört samma sak och jag frågade mig runt om uppgifterna. Ingen hade hört/fått samma uppgifter. Systrarna U och G hade aldrig sett ErAn tidigare och visste inte vem det var, så att U skulle ha träffat honom och en ev bror under Greklands resan, det verkar osannolikt. Den ev brodern hette inte Olle, i alla fall förekom inte det namnet i samband med brodern. Har aldrig från något annat håll hört att ErAn:s mor skulle ha jobbat vid sjukhuset (däremot har jag för mig att någon annan - som diskuterats här - hade en mor som gjort det. Minns inte vem nu.). Jag släppte detta spår när jag inte kom vidare och i stället tyckte att det verkade osannolikt när jag undersökt det mer.

Nej, jag VET inte om det är helt fel uppgifter, men för mig framstod de inte som helt trovärdiga.
Citera
2023-10-02, 11:07
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ja, jag har fått uppgiften att T P var där den aktuella helgen/natten. Den uppgiften kommer från någon som borde veta, om vi säger så. Däremot har jag aldrig påstått att det INTE var en väninna på besök på natten. Det ena utesluter inte det andra, och uppgiften om väninnan är säkert sann.

Nu är du ute och cyklar, baklänges till och med, och verkar inte alls ha följt tråden. Jag är en av dem som påstått att RoEk VAR den som Helena var "glad i". Det ska han själv också ha trott. Undrar hur många gånger som jag skrivit det i tråden... 🤔

Nja, vi kanske kan enas om att du inte varit ett hundra procent konsekvent genom dina 3330 inlägg i denna tråd. Är det RoEk eller "Hundkompisen" (TuSt?)

Citat:
Syster U sade i ett TV-program själv att Helena berättade när hon ringde U, att killen hon var glad över att se varit på Statt den aktuella kvällen/natten, samt att hon hade haft en trevlig, rolig kväll. Har mycket svårt att tro att det skulle ha varit den utpekade läraren hon avsåg.

Citat:
Den förste: troligen RoEk.

Citat:
Ja, TS ska Helena, enligt uppgift, ha varit förtjust i, "Hundkompisen". Dock vet jag inte i tid när hon skulle ha varit det.

Citat:
PK:s flickvän från -92 är i dag gift med en kille som själv har sagt i media att han dansade någon/några av de sista danserna med Helena på Stadt. Det finns olika uppgifter om det var honom eller en annan kille som Helena var glad över att se den kvällen/natten. Någon insatt i utredningen påstår att det var den andra killen, en kille som ursprungligen inte var från Mariestad, men som bodde där då, och som hon ska - åtminstone tidigare - ha varit förtjust i. Han bor inte i Mariestad i dag. Vem av dem (eller någon helt annan) hon refererade till kan jag inte säga med säkerhet.

Kan väl dock tillägga att jag aldrig har hört något negativt om PK:s ex-flickväns man.

Citat:
Den yngre killen hade ett vårdyrke, och ska ha varit "hundkompisen", ja.

Vet ej om han var på Statt den aktuella kvällen.

Ja, han ska ha blivit förhörd.

Vet ej om det var honom Helena var glad över att se.

Tror inte att han har danskt påbrå; han har inget danskt namn, i alla fall.

Svarar om jag kan, utifrån de uppgifter jag fått.

Citat:
Enligt uppgift så hade Helena inget förhållande för tiden då hon försvann. Däremot hade hon, enligt samma källa, en "hundkompis" som hon gick på promenader tillsammans med, då de rastade sina respektive hundar. Dessa hundpromenader ska ha varit bestämda i förväg och skedde, vad jag förstår, nästan dagligen. Killen i fråga ska ha bott ett par kvarter från Helenas hem, varit äldre än Helena (ca 30-års åldern) och arbetat som lärare. Han bör i dag vara ca 45-50 år.

Är det någon som vet vem denne kille/man är/var och om han var hörd av polisen? Är det någon som känner till denna beskrivning av situationen och som kan kommentera/bekräfta den?
Citera
2023-10-02, 11:16
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03

Uppgifterna poppade ur Prinzezzan kort efter det att tråden börjat fundera på ReEk, som vi ju inte får diskutera:

Citat:
Det kan jag inte svara på. Men jag har aldrig hört någonting som tyder på att han ska ha haft med försvinnandet att göra. Verkar vara/ha varit en schysst kille, så som jag uppfattat det.
Citera
2023-10-02, 11:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nja, vi kanske kan enas om att du inte varit ett hundra procent konsekvent genom dina 3330 inlägg i denna tråd. Är det RoEk eller "Hundkompisen" (TuSt?)

Förstår du inte att det är två olika personer och olika tider som avses? Uppgifter ändras även över tid. Först kanske man tror, för att senare få sådan info att man känner sig övertygad.

Ja, Helena ska ha varit förtjust i "Hundkompisen". Det var, vad jag förstår, tidigare än kvällen då hon försvann. Kvällen/natten hon försvann (Stadt-kvällen) ska hon ha varit glad i RoEk.

Vad har du själv för uppgifter att komma med? Har du någon ny information?
Citera
2023-10-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

INGEN behöver "sparka igång" mig om PU - DET KLARAR PU SÅ FÖRBANNAT BRA SJÄLV! Och glöm PK som Helenas baneman.

Sedan undrar jag varför det ALLTID blir så i tråden när jag trycker extra mycket på PU, att det genast kommer in någon/några användare som pekar ut någon annan.

Men vänliga hälsningar: Kvinnan (inte "han")!

Har svårt att släppa att PU inte skulle vara inblandad - Biltvättningen är ju ofattbar som PU utför på sin bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in