Citat:
Jag tror inte att nagon som diskuterats har i traden pa sista tiden har nagot med detta att gora. Sorry IB03 och Ugglan. Jag tror ni bagge ar inne pa helt fel spar. Och nej, jag har inget intresse att "vilseleda" eller liknande. Jag tror bara att ni ar fel ute. Min gissning ar att forovarna (jepp, jag tror ocksa att det ar tva) mycket riktigt finns i HA's bekantskapskrets men att det ar tva som smugit under radarn hela tiden och hallt en valdigt lag, disciplinerad profil och spelat sina kort mycket kallt och skickligt efter att dom insag att dom kunde komma undan med detta genom polisens totala inkompetens. Att dom finns i utredningsmaterialet ar jag helt saker pa.
Logiskt sett sa tror jag att HA fick skjuts av nagon. Hon gick in i bilen frivilligt. Hon kande de som satt i bilen. Hon visste att de visste var hon bodde. Dom hade extremet bra lokalkannedom om omradet. De tva ar mordaren/medhjalpare.
Nagot som dock vore mycket intressant vore att hora Atervandsgrand4's egen teori om vad som hande den natten. Jag tror inte att den fragan har besvarats ?
Logiskt sett sa tror jag att HA fick skjuts av nagon. Hon gick in i bilen frivilligt. Hon kande de som satt i bilen. Hon visste att de visste var hon bodde. Dom hade extremet bra lokalkannedom om omradet. De tva ar mordaren/medhjalpare.
Nagot som dock vore mycket intressant vore att hora Atervandsgrand4's egen teori om vad som hande den natten. Jag tror inte att den fragan har besvarats ?
Du har en mycket bra poäng här.
Flera personer skall vara PU:s vittnen enligt honom själv och bör ha sett honom trasig i ansiktet om såren kommer från ett överfall av Helena.
Jämför det med två personer i en intervju som uppger att de lämnat PK efter mötet med utlänningarna + det faktum att PK uppenbarligen inte är i parken när utlänningarna påstås komma tillbaka. Han placerar sig själv vid trafikljusen. Prinzezzan hävdar att PK inte kan ljuga om att han varit med de andra, men då skall man komma ihåg att PK började jaga PU först sedan PR blivit frikänd och när PK blev varse att polisen fått upp ögonen för någon annan. PK kan vid det laget ha märkt att flera av vännerna inte längre minns när de åkte hem från stan...
Vi har alltså å ena sidan fem oberoende vittnen (tre kvinnor och två män), varav tre är namngivna, som borde ha sett PU blodig och reagerat. Å andra sidan har vi a) en diffus lista personer (PK säger aldrig definitivt vilka som var i parken) som enligt dåtida tidningsartikel skingrades ungefär när Helena lämnade Stadt, samt b) PK:s egen uppgift att han uppenbarligen inte var med de andra när han (enligt egen lögnaktig uppgift) var vid vägen och mötte utlänningarna.
Varje självständigt tänkande person inser att PU har bättre på fötterna än PK.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-10-02 kl. 09:31.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-10-02 kl. 09:31.