2023-09-30, 22:00
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
BOOM ! Detta har jag missat helt, nästan för bombshell för att vara sant.

En broder JA, det går ju kolla upp med Skatteverket på måndag om han har en bror som heter så. Vit Opel Kadett, men herre... ja, skulle han ha en sådan bil så kan han vara mannen på Runstensvägen med stor sannolikhet,. Men bakgrund av vad alla konstigheter EA har sysslat med strax efter försvinnandet så...

Här är den tredje mannen i så fall om detta tips stämmer. EA,PN och JA, där är i så fall mördartrion.

Prinzezzan återkom gärna om detta. Vet du något mer om tipsaren, kom det bara i PM anonymt eller ?

Det är ju trots allt lite info ovan som vi kritiskt får analysera. Jag har svårt att tro att de har träffat EA t e x på Greklandsresan, detta borde framkommit att de gjort det i så fall . Kan de träffat brodern JA där ? Svårt att veta , möjligt. Men det är ändå just bilen då som är mycket intressant och mannen på Runstensvägen som inte gett sig till känna trots att Polisen har velat komma i kontakt med mannen.

Jag tror du missuppfattar mig. Jag trodde du kände till det där... Jag var sarkastisk. EA har knappast en bror JA och än mindre en mor som arbetat på sjukhuset. Jag bara citerade Prinzezzan för att visa hur mycket dynga hon sprider i tråden. Hon har varit online flera gånger nu sedan jag (och du) har skrivit i tråden utan att hon har kunna svara.

Den som mördat Helena är PK och PK har förmodligen i en mängd olika skepnader smickrat sig in hos Prinzezzan och sått sin dynga.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-09-30 kl. 22:02.
Citera
2023-10-01, 18:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
BOOM ! Detta har jag missat helt, nästan för bombshell för att vara sant.

En broder JA, det går ju kolla upp med Skatteverket på måndag om han har en bror som heter så. Vit Opel Kadett, men herre... ja, skulle han ha en sådan bil så kan han vara mannen på Runstensvägen med stor sannolikhet,. Men bakgrund av vad alla konstigheter EA har sysslat med strax efter försvinnandet så...

Här är den tredje mannen i så fall om detta tips stämmer. EA,PN och JA, där är i så fall mördartrion.

Prinzezzan återkom gärna om detta. Vet du något mer om tipsaren, kom det bara i PM anonymt eller ?

Det är ju trots allt lite info ovan som vi kritiskt får analysera. Jag har svårt att tro att de har träffat EA t e x på Greklandsresan, detta borde framkommit att de gjort det i så fall . Kan de träffat brodern JA där ? Svårt att veta , möjligt. Men det är ändå just bilen då som är mycket intressant och mannen på Runstensvägen som inte gett sig till känna trots att Polisen har velat komma i kontakt med mannen.

Det tog lite tid att kolla upp uppgiften. Det var en andrahands-uppgift, som inte visade sig vara något. Det var några år sedan nu och när det inte gav något, och när ingen i tråden hade hört något om detta (jag frågade i något inlägg), så lämnade jag det.
Citera
2023-10-01, 18:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Jag tror du missuppfattar mig. Jag trodde du kände till det där... Jag var sarkastisk. EA har knappast en bror JA och än mindre en mor som arbetat på sjukhuset. Jag bara citerade Prinzezzan för att visa hur mycket dynga hon sprider i tråden. Hon har varit online flera gånger nu sedan jag (och du) har skrivit i tråden utan att hon har kunna svara.

Den som mördat Helena är PK och PK har förmodligen i en mängd olika skepnader smickrat sig in hos Prinzezzan och sått sin dynga.

Sprider man dynga i tråden om man vidarebefordrar uppgifter som man fått, och som man vill kolla om någon annan också fått. När det inte visar sig vara något, så lämnar man det och går vidare med annat.
Citera
2023-10-01, 19:00
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Sprider man dynga i tråden om man vidarebefordrar uppgifter som man fått, och som man vill kolla om någon annan också fått. När det inte visar sig vara något, så lämnar man det och går vidare med annat.

Du är en kanal för dynga. En del dynga avslöjas direkt och annan dynga sprider du vidare år efter år.

IB03 kan ju betänka en annan sak. Prinzezzan visar i sina inlägg att hon känner väldigt väl till systrarna och deras umgängeskrets, ändå visar hon noll (0) intresse för vem som var hos UA den aktuella natten. Sockerhals och andra säger sig veta att det var SuEk men Prinzezzan visar noll intresse.

Ytterligare en sak att betänka är att Prinzezzan låg mycket lågt så länge tråden diskuterade ErAn och PeNi. När den diskussionen höll på att klinga ut klev trådförvillaren Eberneezer22 in och spelade på Ugglans strängar och sparkade igång honom att tala om PU. Så snart PU blev aktuell klev Prinzezzan in och förmedlar "information" som kan hålla Ugglan igång. När Ebeneezer får någon att nappa på en falsk ledtråd så tystnar han... Det viktiga är att fjäderfät tror att det är han som håller i taktpinnen.

Frågan är om inte trådens största ego i själva verket är trådens största marionett.

Att PK försöker sprida falska uppgifter om ErAn via Prinzezzan visar bara att ErAn är oskyldig.

Den som dräpte Helena är PK men det är en tanke Prinzezzan inte vågar tänka.

Prinzezzan och hennes marionett är de i tråden som envisast håller fast vid att PK var i parken, trots att de enda externa uppgifterna vi har är att gänget skiljdes efter mötet med utlänningarna.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-10-01 kl. 19:11.
Citera
2023-10-01, 19:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Du är en kanal för dynga. En del dynga avslöjas direkt och annan dynga sprider du vidare år efter år.

IB03 kan ju betänka en annan sak. Prinzezzan visar i sina inlägg att hon känner väldigt väl till systrarna och deras umgängeskrets, ändå visar hon noll (0) intresse för vem som var hos UA den aktuella natten. Sockerhals och andra säger sig veta att det var SuEk men Prinzezzan visar noll intresse.

Ytterligare en sak att betänka är att Prinzezzan låg mycket lågt så länge tråden diskuterade ErAn och PeNi. När den diskussionen höll på att klinga ut klev trådförvillaren Eberneezer22 in och spelade på Ugglans strängar och sparkade igång honom att tala om PU. Så snart PU blev aktuell klev Prinzezzan in och förmedlar "information" som kan hålla Ugglan igång. När Ebeneezer får någon att nappa på en falsk ledtråd så tystnar han... Det viktiga är att fjäderfät tror att det är han som håller i taktpinnen.

Frågan är om inte trådens största ego i själva verket är trådens största marionett.

Att PK försöker sprida falska uppgifter om ErAn via Prinzezzan visar bara att ErAn är oskyldig.

Prinzezzan och hennes marionett är de i tråden som envisast håller fast vid att PK var i parken, trots att de enda externa uppgifterna vi har är att gänget skiljdes efter mötet med utlänningarna.

Du har fel! Jag är väldigt intresserad av vem som hemma hos syster U på natten. Om någon VET, så tar jag gärna emot den uppgiften. Sedan behöver det ha något med Helenas försvinnande att göra.

Jag tycker att tankarna om ErAn är intressanta. Jag har själv inte någon direkt information, så därför har jag inte lagt mig i det så mycket, men jag läser med intresse. När PU kom upp - igen - så ville jag dela info jag har.

PK har ALDRIG nämnt ErAn - åtminstone inte för mig. Jag vet inte ens om de kände varandra. Så där har du också fel.

Jag bryr mig inte om VEM som berövade Helena sitt liv, det jag bryr mig om är att faller får en lösning så att familjen får de svar de behöver - och förtjänar.

Vilka exakta tider PK och de andra befann sig i Stadsparken, det vet vi inte. Men jag tror inte att PK ljuger om att han blev hemskjutsad av polisen. Anledningen: om det skulle vara en lögn, så skulle den snart uppdagas av dem som läser tråden (ev också polis). Det vore väldigt osmart.

Du skriver att PK dräpte Helena. Om de VET att det är så, bra, ta med dig dina bevis och besök närmaste polisstation.
Citera
2023-10-01, 22:59
Medlem
Jag tror inte att nagon som diskuterats har i traden pa sista tiden har nagot med detta att gora. Sorry IB03 och Ugglan. Jag tror ni bagge ar inne pa helt fel spar. Och nej, jag har inget intresse att "vilseleda" eller liknande. Jag tror bara att ni ar fel ute. Min gissning ar att forovarna (jepp, jag tror ocksa att det ar tva) mycket riktigt finns i HA's bekantskapskrets men att det ar tva som smugit under radarn hela tiden och hallt en valdigt lag, disciplinerad profil och spelat sina kort mycket kallt och skickligt efter att dom insag att dom kunde komma undan med detta genom polisens totala inkompetens. Att dom finns i utredningsmaterialet ar jag helt saker pa.

Logiskt sett sa tror jag att HA fick skjuts av nagon. Hon gick in i bilen frivilligt. Hon kande de som satt i bilen. Hon visste att de visste var hon bodde. Dom hade extremet bra lokalkannedom om omradet. De tva ar mordaren/medhjalpare.

Nagot som dock vore mycket intressant vore att hora Atervandsgrand4's egen teori om vad som hande den natten. Jag tror inte att den fragan har besvarats ?
Citera
2023-10-01, 23:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:

INGEN behöver "sparka igång" mig om PU - DET KLARAR PU SÅ FÖRBANNAT BRA SJÄLV! Och glöm PK som Helenas baneman.

Sedan undrar jag varför det ALLTID blir så i tråden när jag trycker extra mycket på PU, att det genast kommer in någon/några användare som pekar ut någon annan.

Men vänliga hälsningar: Kvinnan (inte "han")!
Citera
2023-10-01, 23:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du har fel! Jag är väldigt intresserad av vem som hemma hos syster U på natten. Om någon VET, så tar jag gärna emot den uppgiften. Sedan behöver det ha något med Helenas försvinnande att göra.

Jag tycker att tankarna om ErAn är intressanta. Jag har själv inte någon direkt information, så därför har jag inte lagt mig i det så mycket, men jag läser med intresse. När PU kom upp - igen - så ville jag dela info jag har.

PK har ALDRIG nämnt ErAn - åtminstone inte för mig. Jag vet inte ens om de kände varandra. Så där har du också fel.

Jag bryr mig inte om VEM som berövade Helena sitt liv, det jag bryr mig om är att faller får en lösning så att familjen får de svar de behöver - och förtjänar.

Vilka exakta tider PK och de andra befann sig i Stadsparken, det vet vi inte. Men jag tror inte att PK ljuger om att han blev hemskjutsad av polisen. Anledningen: om det skulle vara en lögn, så skulle den snart uppdagas av dem som läser tråden (ev också polis). Det vore väldigt osmart.

Du skriver att PK dräpte Helena. Om de VET att det är så, bra, ta med dig dina bevis och besök närmaste polisstation.

Så är det: Om man så bara det minsta "avviker" på något sätt, inte har något att komma med och så vidare, blir man misstänkt.
Citera
2023-10-01, 23:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Jag tror inte att nagon som diskuterats har i traden pa sista tiden har nagot med detta att gora. Sorry IB03 och Ugglan. Jag tror ni bagge ar inne pa helt fel spar. Och nej, jag har inget intresse att "vilseleda" eller liknande. Jag tror bara att ni ar fel ute. Min gissning ar att forovarna (jepp, jag tror ocksa att det ar tva) mycket riktigt finns i HA's bekantskapskrets men att det ar tva som smugit under radarn hela tiden och hallt en valdigt lag, disciplinerad profil och spelat sina kort mycket kallt och skickligt efter att dom insag att dom kunde komma undan med detta genom polisens totala inkompetens. Att dom finns i utredningsmaterialet ar jag helt saker pa.

Logiskt sett sa tror jag att HA fick skjuts av nagon. Hon gick in i bilen frivilligt. Hon kande de som satt i bilen. Hon visste att de visste var hon bodde. Dom hade extremet bra lokalkannedom om omradet. De tva ar mordaren/medhjalpare.

Nagot som dock vore mycket intressant vore att hora Atervandsgrand4's egen teori om vad som hande den natten. Jag tror inte att den fragan har besvarats ?

Jag saknar å, ä och ö.

I övrigt skriver du bara sådant som alla redan vet eller tror sig veta.

PU är och förblir huvudmisstänkt. Jag pulvriserade honom på föregående sida.
Citera
2023-10-02, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag saknar å, ä och ö.

I övrigt skriver du bara sådant som alla redan vet eller tror sig veta.

PU är och förblir huvudmisstänkt. Jag pulvriserade honom på föregående sida.

Jag skriver pa ett engelskt tangentbord. Och jag ar for lat att justera till svenska bokstaver. Ja, jag vet att du har siktat in dig pa PU. Fair enough. Men da maste du krossa minst 2-4 andra personers observationer, du behover att fa dom att medge att dom alla ljuger for att skydda en kvinnomordare. Och tva av dom ar tjejer. PU's alibi ar ratt stabilt. Du forutsatter att tjejerna ljuger for att skydda en kvinnomordare ? Dude, varfor skulle brudarna skydda en kille om dom misstankte honom det allra minsta ?

Och detta finns i polisrapporter, sa det ar inte horsagen. Detta ar officiella, juridiska dokument avlagda under ed. Sa bevisbordan ligger pa dig.

Om du lyckas, all credit till dig. Men jag tror du ar pa fel spar. Mordaren har alltid legat lagt och alltid varit under radarn, liksom hans medhjalpare. Just my two cents, owl.

Jag tror mordaren finns i Helenas bekantskapskrets vad galler hennes fritidsintressen och socialt liv. Nagon som spanat och varit nara en lang tid och varit i kontakt med HA en lang tid. Och det sket sig den kvallen totalt. Inte nagon random Mariestad partywannabee med gymkort som tyckte att coola piller var knarkarelit.....liksom, smastadscocainwannabee 1992.

Ugglan, jag tror du letar pa fel stalle. Jag uppskattar din energi, men jag tror du har fastnat i vinkelvolten. Make of that as you wish. For ovrigt sa tycker jag att IB03 och Skvagg ar helt fel ute ocksa sa Ugglan, var inte orolig. Jag dissar tva andra ocksa. Jag tror ni alla har fel.
Senast redigerad av MrConwell 2023-10-02 kl. 03:46.
Citera
2023-10-02, 07:37
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:

Trams! Du har försökt så tvivel om att en väninna var på besök och har istället försökt slå i tråden att det var TP som var där.

Citat:
Angående det jag fetmarkerat.

Enligt uppgifter jag fått av en tidigt insatt i utredningen, ska syster U:s då nye (och i dag sambo/fästman) pojkvän ha varit där den aktuella natten. (Frågade om frågan, för att vara säker på att jag inte missuppfattade.) Andra har sagt i tråden att han inte var där. Där står uppgift mot uppgift, och jag vet inte eftersom jag inte var där, men det var i alla fall den information jag fick. Eftersom hans namn är nämnt i tråden, så skriver jag ut hans initialer: TP.

Du är också "insatt" i att Helena inte var glad i RoEk. Konstig grej att kolla upp tycker jag och strider mot vad de flesta säger...

Citat:
PK:s flickvän från -92 är i dag gift med en kille som själv har sagt i media att han dansade någon/några av de sista danserna med Helena på Stadt. Det finns olika uppgifter om det var honom eller en annan kille som Helena var glad över att se den kvällen/natten. Någon insatt i utredningen påstår att det var den andra killen, en kille som ursprungligen inte var från Mariestad, men som bodde där då, och som hon ska - åtminstone tidigare - ha varit förtjust i. Han bor inte i Mariestad i dag. Vem av dem (eller någon helt annan) hon refererade till kan jag inte säga med säkerhet.

Kan väl dock tillägga att jag aldrig har hört något negativt om PK:s ex-flickväns man.

Det känns som om du inte vill att tråden skall diskutera vissa möjligheter.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-10-02 kl. 08:15.
Citera
2023-10-02, 08:40
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

INGEN behöver "sparka igång" mig om PU - DET KLARAR PU SÅ FÖRBANNAT BRA SJÄLV! Och glöm PK som Helenas baneman.

Sedan undrar jag varför det ALLTID blir så i tråden när jag trycker extra mycket på PU, att det genast kommer in någon/några användare som pekar ut någon annan.

Men vänliga hälsningar: Kvinnan (inte "han")!

Ja så, du är en kvinna det har jag inte förstått tidigare. Då maskerar du det bra. Inte för det har någon betydelse alls men man vill ändå göra sig en bild av vem man tjötar med. En stenhård kvinna då med Clintan som avatar...

För övrigt jobbar vi på, frågan är om vi kan hinna och få fram rätt GM till Arne och Gudrun innan någon utav dem går ur tiden. Vi behöver tänka knivskarpt och jobba stenhårt för detta mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in