2023-10-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förmodlige inte alls konstigt att Tove följde med, men A*lbin avrådde. Tror att det kan vara som du säger, att Tove kanske tyckte att det var lite dumt sagt, om nu Johanna bad om ursäkt.

Som du säger finns det inte på världskartan att någon kompis som man är osams med skulle döda en. Tove visste väl inget om Johannas otäcka bränder, hatdikter eller utslängda ord om att vlija slänga in molotovcoctails hos henne.

Att Johanna skriver hatsången på arbetstid är ett tydligt tecken till att hon inte kan släppa hatet. Den är inte kriven på skoj, tillsammans med någon, utan hon sitter på egen hand på arbetet.

Tove verkade kunna säga lite olämpliga saker på fyllan, och kanske var det ibland träffande saker. Man kan väl med facit i handen säga att toves ord var mer än träffande?

Ja, hatet, det är samma typ av hat tänker jag som män kan ha i nära relation. Jag tror den gemensamma nämnaren är narcissism/psykopati i olika grad.

Att Johanna skriver denna hatiska text på jobbet visar också att hon gör saker på egen hand utan Maja. Jag har svårt att förstå hur vissa i tråden kan tro att Maja skulle vara anstiftare. Hon har googlat en gång på avvisa narcissist. Om Maja hade haft mord i sinnet hede hon kunnat söka på liknande teman som Johanna. Uppenbarligen vet Maja hur man söker på nätet.

F*lip var ju tillsammans med Johanna i 10 månader. Så troligen måste han ha fått en uppfattning om Maja också. Han säger att Johanna fick Maja att göra saker som han tror att hon egentligen inte ville tex att vara med på sprayningen av bilen. Han talar delvis ur egen erfarenhet. Det var han som själv körde Johanna och Maja till platsen efter en fest. Maja skulle kom hemma senast 23.30 då hon var för ung för att gå till Nöjet. Och F skulle köra hem henne. Märkte han på M att hon var obekväm i situationen? Han nämner också i förhör om när de tillsammans med M*x åkte till det som benämns ödehuset. 'Inspirerade' av tvserien om spökhus.
Men även om Maja beskrives som Johannas följeslagare/vante av F och andra (framförallt av de som kännt Johanna under en längre tid) så är det inte säkert att Maja aktivt deltog i mordet. Det är ju en stor skillnad mellan att förstöra prylar och att döda en människa.

Maja är 'passiv' på söndagen under dagen (hemma och sover) medans Johanna städar bilen, åker till lägenheten, handlar bensin på Dollarstore och åker tillbaka till dumpningsplatsen för att elda på Tove en gång till (!) etc. Hon skriver i sin mobil att hon ska 'snacka med Maja'. Även Johannas agerande direkt efter mordet att hon snabbt tar sig ut för att flytta cykeln etc. Detta tyder på att det ärJohannas projekt.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-01 kl. 22:35.
Citera
2023-10-01, 21:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vi är lite i ett ingemansland här då MH ör dömd men domen är starkt kritiserad. Samtidigt så fortsätter man att döma henne på förhand, eller mellanhand kanske man ska kalla det i det här läget.

Risken när man piskat upp en sådan försomsfull stämning är att det kan bli ett stort antiklimax om hon frias för mord.

Hon sitter pyrt till det är helt klart då tingsrätten redan dömt henne.
Men nu ”litar” de allra flesta på att den ”förnuftiga” hovrätten ska spika igen denna morddom en gång för alla.

Men hur ska ”alla” reagera om hon frias då?
Jag ser det inte som en självklarhet att hon frias, men läget har ändrats sedan tingsrätten. Det finns tvivel på att det gått till så som tingsrätten skriver i sin dom.

Så hur blir reaktionen på hovrätten om hon frias? Kommer alla hata Göta hovrätt då och tråden kommer fortsätta i tre år att MH minsann visst var skyldig för tingsrätten dömde ju henne en gång osv? Och sen fortsätter man penetrera hur många polare hon hade på Komback och hur många pons hon hade på nätet osv osv.

Så utgången blir intressant utifrån flera perspektiv här. Hur det än blir så måste hovrätten ha väldigt väldigt mycket på fötterna för att få ihop en övertygande och rättvis/rättssäker dom här.

Jag tror tvärtom att "alla" människor har förstått att Maja nog inte är skyldig till mord och att hon sannolikt blir friad i hovrätten. Ty, detta är vad media har signalerat rätt länge, såväl Sveriges Radio som SVT och TV4 har förmedlat den bilden. Tillsammans har de gett en ganska tydlig bild av såväl avsaknad av bevis emot Maja som en rättsvidrig tingsrättsdom. Det är viktigt att tänka på att "alla" människor inte läser förundersökningsprotokoll och surfar på flashback. Däremot ser och lyssnar "alla" människor på radio och eller TV.

Det är en liten handfull lögnaktiga hatare på internet som kommer få sig ett antiklimax, och sedan förmodligen fortsätta sitt hatande med att Maja minsann är en "obehaglig" och "vidrig" person som i deras ögon är precis lika skyldig oavsett domen. Jag har flera gånger i tråden fått frågan om jag kommer att acceptera en fällande dom, men när jag ställer samma fråga tillbaka till Majahatarna så kan de inte svara på frågan de själva ställde först.

En liten detalj som jag passar på att anmärka på här är att de flesta Majahatarna, och kanske några till, inte har insett att det inte är liktydigt att vara Majahatare, med att ha uppfattningen att Maja är skyldig. Det som gör Majahatare till Majahatare, är spridandet av hat, genom lögner och förtal. Det finns några enstaka personer i tråden som tror att Maja är skyldig, men samtidigt avhåller sig från att sprida lögner och förtal om Maja, eller andra.
Citera
2023-10-01, 21:45
Medlem
colis avatar
Artikel i Expressen i dag.

” Men domen överklagades och på onsdag inleds förhandlingarna i hovrätten. Och osäkerheten är stor om var det ska landa, säger Sven-Erik Alhem, ordförande för Brottsofferjouren och tidigare överåklagare.
– Ganska ofta är det förutsägbart vad som blir påföljden, men i det här fallet är det absolut inte så, säger han.
Fallet har i mångt och mycket kokat ner till att handla om exakt hur Tove dog.
Rättsläkarna som utförde obduktionen landade i slutsatsen att dödsorsaken var strypning, och tingsrätten gick till stor del på deras bedömning.”

https://www.expressen.se/nyheter/forsvarets-vapen-i-tove-malet-nya-vittnen/
Citera
2023-10-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den lilla 21-åriga "Kantarell-Prinsessan" blev bragt om sitt liv under natten den 16:e Oktober 2022 på grund av att två spritt språngande galna fröknar tog lagen i sina egna händer och bestämde sig för att mörda sitt offer.

Två fröknar ertappades en kort tid därefter av polisen och efter det, att den lilla 21-åriga "Kantarell-Prinsessan" hade anmälts försvunnen. Vid det aktuella tillfället befattade sig båda fröknarna med den ena lögnen efter den andra för att då, med sina tappra försök, undankomma straff vilket misslyckades för båda❗fröknarna.

Ett problem kommer mycket sällan ensamt, det vill säga, att både Fröken Janss*n och hennes kamrat Fröken Hellm*n har skapat sina egna problem på grund av deras tidigare emanerade lögner inför polisen och, deras problem kommer sålunda att fortsätta även inom Göta HovRätt.

Hade de bägge fröknarna däremot ovan sagt varit sanningsenliga redan ifrån första början så hade det fram tills idag ställt de bägge fröknarna i ett annat ljus.

Fröknarna har själva valt att sätta sig i de situationerna som dom idag befinner sig i.

Mvh/
@JokerMannen
Kantarellprinsessan var en gulligt namn 😍
Citera
2023-10-01, 22:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du är nog lite för ivrig eller så är det ett känsligt ämne för dig, eftersom du drar alldeles för höga växlar av det jag skriver. Du anser att jag har en cynisk inställning med konspirationstankar, för att jag tror att M varken skäms eller försöker dölja sina tillkortakommanden i dessa sammanhang, och att hon har mycket att vinna på att visa sig svag. Det var du tvungen att skriva till mig, trots att du inte hade något övrigt att tillägga, enligt dig själv.

Som sagt så vet jag faktiskt inte hur dessa utredningar med tillhörande IQ tester funkar. Jag har själv gjort några IQ tester med väldigt varierande resultat märkligt nog. Som develi skrev så kan väl dagsformen påverka resultatet. Stress och nedstämdhet har väl knappat en positiv inverkan t.ex.

Känns som jag behöver förtydliga att jag är övertygad att M haft många problem i sina unga dagar, med allt från adoption, utanförskap, nedstämdhet, add, anknytningsproblem och säkert nåt annat jag glömt.
Givetvis är detta beklagligt och inget jag önskat henne.

Det är iaf tydligt att många av dom problem som Maja ansågs ha 2018-2020 är som bortblåsta dom senaste två åren. Det är som två olika personer. Majas egna ord efter Komback var att hon blev sig själv. Hon blommade ut i Johannas sällskap. Uppenbarligen trivdes hon och kände hos sig hemma bredvid mordbrännaren. Hon började distansera sig och ljuga för föräldrar och hittade knep för att slippa deras frågor. Allt för att få hänga med sin nya bästis som hon försvarade mot undrande föräldrar och fd kompisar.

Ja, vi har helt olika uppfattningar om hur J och M s relation såg ut. Det är väl främst den uppfattningen som cementeras senaste veckorna efter att pålästa skribenter gjort entre, men även gamla som gjort comeback. Som du vet har jag tjatat om dessa konkreta exempel på att J på något sätt utnyttjat M eller fått henne att göra något mot sin vilja. Dom exemplen finns helt enkelt inte. Med det finns mängder av exempel direkt tagna ur FUP, där man kan se svart på vitt att deras vänskap inte alls handlar om något som kan liknas med ett destruktivt parförhållande.
Antagligen har du rätt i att jag blev lite för ivrig där och förmodligen har jag misstolkat dig textmässigt till viss del, ber om ursäkt för det!

Beträffande deras relation så skriver du själv om en beteendeförändring hos M i samband med att hon började umgås med J; en tjej som hade rykte om sig att vara jobbig och ställa till draman bland sina vänner.

Du har tidigare fått exempel på situationer där M har känt sig obekväm och där hon har tagit till undanflykter. Hon har valt att blunda för och vara överseende gällande J:s mörka sida för att bindningen har varit stark.
Citera
2023-10-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

➡ Som kan noteras finns vissa problem här för Johanna att hävda att hon saknade uppsåt, eftersom hon har lämnat ganska mycket spår efter sig som tydligt visar att hon hade ett uppsåt. Det är inte bara en grej, det är flera olika saker som alla pekar i samma riktning, att Johanna hade uppsåt.

Fröken Hellm*n har också hon lämnat spår efter sig, bland annat granbarr ( 🌲 ) från skogspartiet en bit utanför Vetlanda där hon hjälpte sin kamrat Fröken Janss*n att helt empatilöst placera "Kantarell-Prinsessans" avlidna kropp.

Det är med mycket stor sannolikhet sagt, att även Fröken Hellm*n hade bestämt sig för att bringa den 21-åriga flickan T*ve T*nnies om livet på grund av ett långvarigt hat mot flickan, även om det kommer att bli svårt att kunna bevisa så inom Göta HovRätt.

Fråga: Är du en Johanna-hatare ?

Fröken Janss*n har ju tidigare deklarerat att mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies var en olyckshändelse.

Enligt ovan skrivet: Tror du att Fröken Janss*n har befattat sig med en lögn i detta fallet ?

Fråga: Anser du på det bestämdaste att Fröken Hellm*n är Gud:s lilla heliga ängel ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n har ju tidigare med sin fulla kvinnliga kraft deklarerat att hon kände sig tvingad mot sin egen vilja, att under natten den 16:e Oktober 2022 ha hjälpt sin kamrat Fröken Janss*n att begå brottsliga handlingar.

Sedan hade ju Fröken Hellm*n därefter sagt att hon under tvång från sin kamrat blivit tvingad att hjälpa till att begå brottsliga handlingar mot sin egen vilja.

Fröken Hellm*n:s försvarsadvokat P*ter G*llberg har ju också han deklarerat att hans klient hade tvingats till att begå brottsliga handlingar mot sin egen vilja under natten den 16:e Oktober 2022.

Min fråga lyder enligt ovan skrivet ... Hur tusan skall Fröken Hellm*n:s försvarsadvokat P*ter G*llberg kunna bevisa inför Göta HovRätt att hans klient tvingats mot sin vilja av Fröken Janss:n under natten den 16:e Oktober 2022 till att då ha begått brottsliga handlingar ?

Mvh/
@JokerMannen

Håller fullständigt med dig, ett mycket bra inlägg.

Men att förtydliga för de som läser "bevisa" som någon form av bilder, DNA eller liknade.

PG måste göra en framställan som gör att HR tvivlar på ÅK framställan.

Det enda sättet för mördar Maja att inte tillbringa en mycket lång tid innanför stängslet är att Johannas ombud CS lyckas få det till att Tove dog av aspiration. Dvs. vållande.

Man kan tycka vad man ville om den tolkningen, men tyvärr är det obegripligt så.

"Han sprang in i kniven jag höll fram, men han dog inte pga kniven, han dog pga av blodförlust"

Vi har sett flera Domar i den riktningen, senast var det väl mordet Jeanette i Forsa.

Den Domen är lyft till avgörande i HD.

Jag hoppas att Göta HR gör sitt jobb och ser till att dessa kallblodiga mördarna Maja och Johanna får sina rättmätiga straff, livstid!
Senast redigerad av PR400 2023-10-01 kl. 22:10.
Citera
2023-10-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Som du säger så är det inga nya uppgifter och i stort sett hela FUP har citerats under det senaste halvåret.

J har enligt vittnen en historik av att skapa konflikter omkring sig där hon anklagas för att "sprida osanningar"- osanningarna fortsätter långt in i förhören och de upphör inte vid erkännandet som i sig är en lögn då hon lägger skulden på T för att ha försökt strypa henne först. Sedan dör T av en olyckshändelse vid medvetet vald fel tidpunkt.

Hon förnekar att ett samtal mellan henne och T någonsin har ägt rum och uttrycker att hon "faktiskt inte minns" om de gick in i köket; förvåning och spelad osäkerhet ses återkomma när hon vill verka trovärdig.

J praktiserar avgjort lögner på en helt annan nivå än M och hennes manipulationsteknik fungerar, åtminstone härinne. Enklare är att häckla över och kritisera M:s stapplande "eh" med oförmåga att följa längre tanketrådar.

M ljuger på beställning av J och är lojal, fram tills den 2:a december. J fortsätter neka i sten och spelar helt oförstående inför M:s erkännande och meddelar på fråga att hon ännu inte "listat ut" vad hon ska tycka om detta; se mental aktivitet kontra känslor.
Efter exakt 4 veckor och 2 1/2 månader, späckade med fantasifulla rövarhistorier där den ena avlöser den andra med uppenbar lätthet, har hon lyckats lista ut vad hon ska tycka om M:s illojalitet.

Men först på listan står ett upprättande av trovärdighet vilket innebär att hennes och M:s berättelse om dumpning måste överensstämma. Dessutom har hon vid det här laget insett att mobilrörelser är avslöjande och även besöket på Dollarstore.
Detta för att TR ska köpa resten av historien som innefattar omvänd tidslinje, angrepp av T och mordet som en olyckshändelse.

Att få med M där i ett hörn fulländar hela det påhittade scenariot. - Hur kan någon ens tro på att J skulle låta M komma undan?

Exakt! J låter INGEN komma undan. Maja är hennes BFF och ett värre svek än att som M erkänna att de dumpat Tove i skogen, (när de kommit överens om att neka), kan inte finnas. Det är ju i princip samma sak som att erkänna att det var någon av dem som dödat Tove innan.
Dumt att erkänna gravfridsbrottet om man mördat någon. Men om man INTE mördat någon så kanske man erkänner gravfridsbrottet, eftersom det är enbart den delen man är skyldig till?

Ponera att Maja ÄR skyldig till att fysiskt ha hjälpt J i badrummet, varför skulle hon då erkänna dumpningen i skogen, varför fortsätter hon inte bara ljuga som hon är så bra på? Hon har ju inga problem med att neka till resten.

Granbarren i sängen kunde ju likväl kommit från Johanna. Majas mobil har varit i lägenheten hela tiden. Enbart J:s mobil har lokaliserats till skogen och fyndplatsen. Hon hade verkligen inte behövt erkänna dumpningen som är en naturlig del två i mordet.
Citera
2023-10-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli

” Men domen överklagades och på onsdag inleds förhandlingarna i hovrätten. Och osäkerheten är stor om var det ska landa, säger Sven-Erik Alhem, ordförande för Brottsofferjouren och tidigare överåklagare.
– Ganska ofta är det förutsägbart vad som blir påföljden, men i det här fallet är det absolut inte så, säger han.
Rättsläkarna som utförde obduktionen landade i slutsatsen att dödsorsaken var strypning, och tingsrätten gick till stor del på deras bedömning.”

Det är väldigt tyst från GW, har någon hört något om vad han tror?

Är rättegången öppen för allmänheten, ska någon av er dit?

Kommer Maja och Johanna vara på plats och förhöras igen?
Citera
2023-10-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Ja det här kan bli vad som helst
Jag vågar inte ens gissa utgången
Citera
2023-10-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kantarellprinsessan var en gulligt namn 😍

Ja, lilla T*ve T*nnies var en livsglad ung flicka som älskade naturen och hon tyckte mycket om att få plocka svamp i skog och mark. Kantarell-svampen var hennes favorit-svamp och därefter Stensoppen, det vill säga, Karl Johan-svampen, båda mycket fina matsvampar.

Nu kan aldrig mera den lilla "Kantarell-Prinsessan" få gå ut i skog och mark för att få plocka sina Kantareller i en rofylld natur ... detta tack vare två helt tokiga och helgalna fröknar som under natten den 16:e Oktober 2022 hade bestämt sig för att ta flickans liv, och det lyckades.

Stackars flickans familjemedlemmar vilket helvete de har försatts i på grund av Fröken Hellm*n och hennes kamrat Fröken Janss*n som tog livet av deras älskade lilla flicka.

Fy faán säger jag rent ut sagt vilka grymma människor som det faktiskt finns på detta, vårat jordklot.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det här kan bli vad som helst
Jag vågar inte ens gissa utgången

Jag har samma åsikt.

Vi kan sitta här och tycka vad vi vill om Majas inblandning eller inte.

Om Johanna fälls för mord gör Maja samma vända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in