Citat:
Förmodlige inte alls konstigt att Tove följde med, men A*lbin avrådde. Tror att det kan vara som du säger, att Tove kanske tyckte att det var lite dumt sagt, om nu Johanna bad om ursäkt.
Som du säger finns det inte på världskartan att någon kompis som man är osams med skulle döda en. Tove visste väl inget om Johannas otäcka bränder, hatdikter eller utslängda ord om att vlija slänga in molotovcoctails hos henne.
Att Johanna skriver hatsången på arbetstid är ett tydligt tecken till att hon inte kan släppa hatet. Den är inte kriven på skoj, tillsammans med någon, utan hon sitter på egen hand på arbetet.
Tove verkade kunna säga lite olämpliga saker på fyllan, och kanske var det ibland träffande saker. Man kan väl med facit i handen säga att toves ord var mer än träffande?
Ja, hatet, det är samma typ av hat tänker jag som män kan ha i nära relation. Jag tror den gemensamma nämnaren är narcissism/psykopati i olika grad.
Som du säger finns det inte på världskartan att någon kompis som man är osams med skulle döda en. Tove visste väl inget om Johannas otäcka bränder, hatdikter eller utslängda ord om att vlija slänga in molotovcoctails hos henne.
Att Johanna skriver hatsången på arbetstid är ett tydligt tecken till att hon inte kan släppa hatet. Den är inte kriven på skoj, tillsammans med någon, utan hon sitter på egen hand på arbetet.
Tove verkade kunna säga lite olämpliga saker på fyllan, och kanske var det ibland träffande saker. Man kan väl med facit i handen säga att toves ord var mer än träffande?
Ja, hatet, det är samma typ av hat tänker jag som män kan ha i nära relation. Jag tror den gemensamma nämnaren är narcissism/psykopati i olika grad.
Att Johanna skriver denna hatiska text på jobbet visar också att hon gör saker på egen hand utan Maja. Jag har svårt att förstå hur vissa i tråden kan tro att Maja skulle vara anstiftare. Hon har googlat en gång på avvisa narcissist. Om Maja hade haft mord i sinnet hede hon kunnat söka på liknande teman som Johanna. Uppenbarligen vet Maja hur man söker på nätet.
F*lip var ju tillsammans med Johanna i 10 månader. Så troligen måste han ha fått en uppfattning om Maja också. Han säger att Johanna fick Maja att göra saker som han tror att hon egentligen inte ville tex att vara med på sprayningen av bilen. Han talar delvis ur egen erfarenhet. Det var han som själv körde Johanna och Maja till platsen efter en fest. Maja skulle kom hemma senast 23.30 då hon var för ung för att gå till Nöjet. Och F skulle köra hem henne. Märkte han på M att hon var obekväm i situationen? Han nämner också i förhör om när de tillsammans med M*x åkte till det som benämns ödehuset. 'Inspirerade' av tvserien om spökhus.
Men även om Maja beskrives som Johannas följeslagare/vante av F och andra (framförallt av de som kännt Johanna under en längre tid) så är det inte säkert att Maja aktivt deltog i mordet. Det är ju en stor skillnad mellan att förstöra prylar och att döda en människa.
Maja är 'passiv' på söndagen under dagen (hemma och sover) medans Johanna städar bilen, åker till lägenheten, handlar bensin på Dollarstore och åker tillbaka till dumpningsplatsen för att elda på Tove en gång till (!) etc. Hon skriver i sin mobil att hon ska 'snacka med Maja'. Även Johannas agerande direkt efter mordet att hon snabbt tar sig ut för att flytta cykeln etc. Detta tyder på att det ärJohannas projekt.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-01 kl. 22:35.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-01 kl. 22:35.
om de gick in i köket; förvåning och spelad osäkerhet ses återkomma när hon vill verka trovärdig.