Citat:
Det mest uppseendeväckande med hela fallet är väl att en blöjgangster in spe (E) föll för någon slags amorf emo-hen (J)? Förvisso vandrande diagnoshärvor bägge två, men ändå fint att ungdomar kan mötas över subkulturernas gränser. En slättens West Side Story.
I övrigt är FUP:en ett jävla mörker. Relationer instabila som nitroglycerin och bisarra familjeuppsättningar, desperata ströjobb och osäkra anställningar, lån och skulder i flera led. Försvunna människor och kringflackande satar utan fast adress, ett ständigt kuskande hit och dit, inrikes och utomlands. Inga trygga hamnar. En skälvande värld av hot, drama, stulna jackor och sjaskiga appar. Allt återgett på krympt, frustrerad pidginsvenska.
Ett figurgalleri som får Dickens och Dostojevskij att blekna. Många namn att välja bland, men priset går nog till drömfarsan:
I övrigt är FUP:en ett jävla mörker. Relationer instabila som nitroglycerin och bisarra familjeuppsättningar, desperata ströjobb och osäkra anställningar, lån och skulder i flera led. Försvunna människor och kringflackande satar utan fast adress, ett ständigt kuskande hit och dit, inrikes och utomlands. Inga trygga hamnar. En skälvande värld av hot, drama, stulna jackor och sjaskiga appar. Allt återgett på krympt, frustrerad pidginsvenska.
Ett figurgalleri som får Dickens och Dostojevskij att blekna. Många namn att välja bland, men priset går nog till drömfarsan:
Le*nard* delgavs att det i detta ärende har använts hemliga tvångsmedel och att hans telefon har avlyssnats. Det vet jag, svarade Le*nard*. På frågan hur han visste det svarade han att du sa ju just det.Jag håller fortfarande på att ta mig igenom det nästan tusensidiga förhörsdokumentet, men här är tidsandan:
Du säger "jag vet vems idé det var att hänga killen", berätta mer om det.
Det var Bugs idé.
Hur vet du att killen är hängd?
För Bugs ville ta bild.
Berätta mer.
Hon ville ta bild och visa sina vänner.
Jag håller också på och plöjer igenom dokumenten, inte konstigt att ungdomarna gjorde detta, dom har ju för fan föräldrar och halv, helsyskon, styv farsor mm som pundar, super, stjäl, och suttit på kåken bla, äpplet faller inte långt från trädet som sagt, en av morsorna Nat*alie verkar inte ha hästarna i stallet, Bugs styvfarsa super sig full så fort han kommer hem och slocknar i soffan, vilka förebilder man blir mörkrädd