2023-09-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ennyhet
Okej, är det den här hemsida https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO?4cd9df4f-deef-4431-9497-a04303f34986=True

Japp

Eller det verkar vara en iso, det vill du inte ha
Citera
2023-09-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ennyhet
Okej, är det den här hemsida https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO?4cd9df4f-deef-4431-9497-a04303f34986=True

Tror denna

https://support.microsoft.com/en-us/windows/create-installation-media-for-windows-99a58364-8c02-206f-aa6f-40c3b507420d
Citera
2023-09-29, 22:31
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ja många har nog Facebook men jag upplever att fler och fler inte nyttjar plattformen längre...

Det är min uppfattning med.
Tex säg att för 5-10 år sedan så var snittet 2 timmars bruk per dag, idag lär det ligga runt 1 timme. (Detta inte faktiska siffror utan endast ett målande exemple). Skulle inte förvåna mig ifall snitttiden gått ner 40-60%. För egen del har det säkert varit ungefär det samma eller till och med mer (det har sina anledningar).

En data som borde finnas är väl antalet faktiska användare (det kanske hemlighålls?). Även denna siffrar gissar jag gått ner i länder där facebook var väl etablerat för 5-10 år sedan, dock lär inte nergången vara lika hög som snittiden (gissar runt 5-20%). Länder som är nya med facebook kan ha ökat förstås (vet inte ifall det tillkom länder där facebook blivit väl etablerat).
Citera
2023-09-29, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Tror denna

https://support.microsoft.com/en-us/windows/create-installation-media-for-windows-99a58364-8c02-206f-aa6f-40c3b507420d
Okej tack så mycket, jag laddar ner den.
Citera
2023-09-30, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Okej. För jag glömde mitt lösenord till både min mejl och fb för många år sedan. Jag lyckades efter mycket kontakt med både fb och de jag har min mejl hos, få tillbaka mitt konto med hjälp av att ta en bild på mitt id-kort. (Sjävklart skulle jag stryka vissa uppgifter). Efter det och flera säkerhetsfrågor om mitt konto fick jag tillbaka det. Tog ca 2-3 dagar. Men det kanske inte hjälper dig.

Men ett tips är att ange korrekta uppgifter om dig själv. Tror även du kan lägga in en betrodd anhörigs uppgifter, ifall du skulle bli av med det du behöver för tvåstegsverifiering. Ex att du tappat telefonen, så kan det skickas ut uppgifter till din betrodda kontakt. Däremot var det många år sedan jag la in sånt, så det kanske är ändrat och inte finns kvar idag.

Men exempelvis någon i din familj, sambo, äldre oteknisk förälder. Ja någon som du vet inte skulle försöka logga in på ditt konto.
Okej, Apple hade sån fuktion där man kunde lägga in andras uppgifter, jag har kontaktat Microsoft utan att få tillbaka mitt e-post
Citera
2023-09-30, 05:05
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
nej ja använder min adress plus födelse år så de e massa bokstäver o siffror =)
Alltså en kombination av två saker man kan googla sig till? Lika säkert som att stänga dörren till kassaskåpet utan att snurra kombinationshjulet ungefär. 😁
Citera
2023-09-30, 05:08
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Alltså en kombination av två saker man kan googla sig till? Lika säkert som att stänga dörren till kassaskåpet utan att snurra kombinationshjulet ungefär. 😁
så länge ja inte berättar för nån att ja använder dom två grejerna som lösenord så e de ju säkert =)
Citera
2023-09-30, 13:10
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
så länge ja inte berättar för nån att ja använder dom två grejerna som lösenord så e de ju säkert =)
Har du aldrig sett en enda film när dom knäcker lösenord? (Att du inte har kunskapen behöver jag inte fråga om)

Hur tror du att konton hackas? Att dom bara testar "qwety123" och "password" och sedan går vidare till nästa? Att ha saker ur den närmsta verkligheten som lösenord (oavsett hur man kombinerar) är väldigt osäkert. Finns riktigt smarta program som testar alla möjliga kombinationer.
Citera
2023-09-30, 19:24
Avslutad
För några år sedan när jag blev hackad så stod det att någon har loggat in på min Facebook konto
Citera
2023-10-02, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murstocken
Aldrig hört talas om.detta..

Googla på Fleeped bara och skapa ett konto...
Det enda dåliga med den är att den är ny, så finns ej så mycket användbare än. Men har fått mina närmaste att börja använda den, så jag åtminstone kan skippa Facebook för att kunna ha kontakt (bor i en annan stad och har familj utspritt över hela världen pga utlandsflytt). Men den täcker alla sociala medie behov jag har!
Citera
2023-10-02, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Säkert på att du inte är bannad från Facebook? Fast då borde du kanske inte kunna skapa ett konto.

Men som andra nämnt, välj tvåstegsverifiering.

Aldrig upplevt problem med det, haft Facebook 10-15 år minst.

Men du skriver 5 gånger, skapar du nya mejladresser varje gång? Eller vad händer med ditt konto när det är hackat? Du kan ju höra av dig till fb så kan de hjälpa dig att få tillbaka det. Men såklart måste du kunna bevisa att du är du, och att det är ditt konto.

Jag har till och med skapat fake-konton för att hjälpa mig på spel, inte ens dessa har blivit hackade. Då har det inte direkt varit något avancerat lösenord eller mejladress. Dessutom inte ens tvåstegsverifiering.

När du skapar kontot, är du inloggade på ett allmänt nätverk? Gör du det via telefonen eller datorn? Känns som någon bevakar din aktivitet.

När jag skapar nya konto så är jag inloggade på lokal nätverk, när jag blev hackad på sex timmar så skapade jag konto på datorn 💻 men jag kommer att prova på mobilen nästa gång, känns som att datorn är infekterad
Citera
2023-10-08, 18:18
Medlem
Julistajas avatar
FaceBookkontot och Insta hackat!

Klantade mig rejält igår. En väns konto blev hackat, sen skickade de massmess på hans vänlista. Jag skyller på att jag var nyvaken och inte hade garden uppe. "Kompisen" frågade om mitt telefonnummer så han kunde skicka sin facebookkod och komma in på sitt konto igen. Som tack ville han lägga till mig på nån tävling på Amazon där man kan vinna 4500 kr, han hävdade att han vunnit. Då började jag dra åt mig öronen samt att hans meningar inte var korrekt strukturerade, väldigt konstig svenska. Jag skrev att "din google translate-svenska är urusel. Scammer." Nej, då tro på mig - tyckte han, "skicka mig ditt personnummer så jag kan skicka pengarna till dig".

Nåja, det gick jag inte på och iggade honom stenhårt. 5-10 minuter senare försökte jag logga in på fb-kontot på datorn (snackade först med scammern på telefonen, låg på soffan, hade i stort sett vaknat) men var utloggad, försökte logga in men min e-mail var inte kopplad till något facebookkonto. Försökte logga in på telefonen, samma där. Försökte resetta lösenordet men min mail var ändrad. Senare blev mitt IG också hackat. Får verifieringskoden från IG till min mail men jag kan inte fylla i koden och klicka på verifiera för skärmen blinkar hela tiden på IG-sidan.

Finns det något sätt att få tillbaka kontona? Har ju haft FB i nästan 15 år med vänner och familj, grupper jag är aktiv i sen 10 år o s v. IG är bara några år gammalt men ändå...

M v h / J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in