2023-09-28, 22:30
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Gubbar med kissdroppar i kalsongerna behöver inte vara idioter.
Argan list; det förstod jag av min morfar som var sprängämnesexpert inom det militära.
Med en spjuveraktig min berättade han om de mest ondskefulla planer de hade.

Nästa gång tuffa Uffe håller tal nationen så kan man hoppas att han har ett gäng Rävjägare vid sin sida.
Kluriga gubbar som tar till all sin livserfarenhet för att sedan jaga upp rävar ur gryten och riva upp jordgubbsplantorna.
Citera
2023-09-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Underbar tråd!
Synd bara att det stannar i teorin.

De som skulle ha en praktisk möjlighet att genomföra en slik idé är Navy Seals eller Wagnergruppen.
Normala svenskar har inget våldskapital.
Vi har byggt välfärd de senaste 200 åren.

Du glömmer de nämna de som hade varit nr 1 i en sådan här situation. SAS hade jag valt alla dagar i veckan för sådana här situationer. Antagligen hade de infiltrerat gängen med hjälp av till utseendet ungdomliga killar med Mellanöstern-utseende. Som i ett första skede. Dessa killar hade givetvis tränats att kunna tala o bete sig som gängmedlemmar. Som de gjorde med tyskarna under andra världskriget helt enkelt.
Citera
2023-09-28, 22:32
Medlem
Hannitys avatar
Fick mig att tänka på serien The Dark Knight Returns, med en 55-årig Batman som gör comeback.
Vi skulle behövt ett helt Justice Leage som rensade upp i förorterna. The Foxhunters. POW!
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
Ett aber blir att få tag på vapen som inte kan spåras. Det bästa vore att använda ljuddämpade gevär, så att gängmedlemmarna kan skjutas på ett betryggande avstånd. Om du då använder ditt jaktvapen finns risken att du (långt i framtiden) åker fast och om du köper illegala vapen finns det risk att ryktet sprider sig och att gängen gör hembesök. Skulle nog använda jaktvapen som normalt används sparsamt och aldrig kommer överlåtas. Polisen lär knappast provskjuta alla jaktgevär av en viss kaliber.

Man måste också välja de platser man skjuter ifrån med stor försiktighet, så att man kan dra sig ur utan att riskera att träffa på andra gängmedlemmar som hört skottet eller poliser för den delen. Det finns en stor risk att polisen har span om det är en höjdare som ska klippas. Ett skogsområde är nog en bra plats, om det söks av först så inga poliser ligger och spanar just där.

Till sist, underrättelser blir det riktigt svåra. Kanske ett stort kartläggningsarbete utifrån FUP:ar är en ingång?
Senast redigerad av Frontlinjen 2023-09-28 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Nästa gång tuffa Uffe håller tal nationen så kan man hoppas att han har ett gäng Rävjägare vid sin sida.
Kluriga gubbar som tar till all sin livserfarenhet för att sedan jaga upp rävar ur gryten och riva upp jordgubbsplantorna.

Tack för dagens garv! 😂
Citera
2023-09-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Du glömmer de nämna de som hade varit nr 1 i en sådan här situation. SAS hade jag valt alla dagar i veckan för sådana här situationer. Antagligen hade de infiltrerat gängen med hjälp av till utseendet ungdomliga killar med Mellanöstern-utseende. Som i ett första skede. Dessa killar hade givetvis tränats att kunna tala o bete sig som gängmedlemmar. Som de gjorde med tyskarna under andra världskriget helt enkelt.

Men är det inte så att dessa snarare skulle skjuta på gubbligan eller andra medborgargarden? Inte hjälpa dem. Glöm inte att vi befinner oss i Sverige.
Citera
2023-09-28, 22:39
Avstängd
Asså vi har ju ett helt gäng: Det ser man ju redan nu..

Dessutom ser det ut som att gängrekryteringar sker i Linköping. Medans det finns skjutningar i Norrköping. (hört något där om någon bilmekaniker).

Så de rör sig ju mellan motorvägar i en sträcka utav 100 km...

Det kan man lät ta med rullatorn.
Citera
2023-09-28, 22:41
Medlem
Jag är ganska övertygad om att om en ”gubbliga” skulle ge sig in i detta och skjuta de lägst stående i dessa gäng skulle det spridas oro i gängens högre skikt.

Förmodligen skulle de förstå att det inte är andra kriminella ligor som utför dem. Förmodligen skulle även polisen förstå det.

Jag tror att gubbligan inte skulle agera som kriminella ungdomar. Gubbarna skulle utgöra dåden mer diskret och inte inför en massa vittnen.
Citera
2023-09-28, 22:42
Medlem
Kalle81s avatar
Tanken är inte dum. Direkt ingripande tror jag blir svårt. Men 1000-tals gubbar som åker runt och spanar och glor hjälper också.
Citera
2023-09-28, 22:44
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Gubbligorna finns ju redan HA o andra mc klaner. De lyfter inte ett finger, för de vet att de inte skulle ha en chans mot förortsgängen..

De har inget intresse av att bråka med en massa skäggbarn.
De kan nu gå under radarn och bedriva sin verksamhet utan att bli störda av polisen, som nu har fullt upp med annat.
Citera
2023-09-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnJobbigJavel
Men är det inte så att dessa snarare skulle skjuta på gubbligan eller andra medborgargarden? Inte hjälpa dem. Glöm inte att vi befinner oss i Sverige.

Självklart inte. Vet du vilka SAS är och hur de opererar? Det är givetvis bara en fiktiv ide men att spåna var ju fritt. SAS-killarna kommer inte röra gubbligan. De kommer möjligtvis byta ut rävungarnas patroner mot lösa skott alternativt gjuta igen deras pistolmynningar med en äkta Reuterswärd knorr.
Citera
2023-09-28, 22:47
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Asså vi har ju ett helt gäng: Det ser man ju redan nu..

Dessutom ser det ut som att gängrekryteringar sker i Linköping. Medans det finns skjutningar i Norrköping. (hört något där om någon bilmekaniker).

Så de rör sig ju mellan motorvägar i en sträcka utav 100 km...

Det kan man lät ta med rullatorn.

Vi får helt enkelt värva gubbar i Linköping, hur svårt ska det vara? Vi jobbar på bred front, vi kollar lite snyggt med farsor på föräldermötet, lokala PRO föreningen, i väntrummet på vc, på firmans julfest. I det tysta växer rävligan till enorma proportioner, helt plötsligt är det områdets becknare som blir nervös av en rollatorgubbe, inte tvärt om. Vi är överallt, och vi är omöjliga att identifiera på yttre attribut.

Vad kan ni bidra med? Spetskompetenser? Jag har tillgång till kartutdrag från lantmäteriet, mer kan jag inte avslöja.

Hitta på era egna kodnamn. ProstataInspektören kan ni kalla mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in