2023-09-28, 22:47
Medlem
Vad sägs om att starta med att:
1 Lära oss skjuta i USA eller Vietnam.
2 Träna militärt eller specialträning för att kunna hantera känslor, panik och handgemäng.
3 Investera i kameror och drönare med gripklo via en målvakt som vi senare ger en överdos av heroin.
4 Bygga om drönare till ukrainska bombare.
5 Övervaka ortenkrigare via alla kameror.
6 Köpa komminunikationsutrustning till alla medlemmar
7 Samla ihop 200-500 gubbar som har samma träning
8 Köpa in snipervapen och sprängdeg
9 Planera 50-100 attacker som sker vid samma tillfälle
10 Skjuta ner alla släktingar och brottslingar som vi ser och som finns med på dödslistan.
11 Åka hem och leva som vanligt var och en utan någon kontakt.
12 Göra om nya attacker fast med drönare exakt samtidigt ca 2 månader efter den första.
13 Gå med i missing people och hjälpa dem samtidigt som vi planerar attacker framöver muntligt.
14 Fortsätta med våra vanliga liv i 1år innan vi gör om det i större skala.
15 Njut var och en på olika håll med en fet cigarr och gör bra fastighetsaffärer då 50-100 områden kommer ingen annan att våga bo i.
Citera
2023-09-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Säg så här, vi leker med tanken.

En bunt om säg, 50 frånskilda gubbar 30+ har ledsnat och träffas på darknet för att få slut på eländet för våra barns skull.

Vi är inte testosteronstinna, vi vet lite mer om att hålla huvudet kallt och komma undan. Vi vet att efter våra dåd åker vi hem, tar det lugnt och lever som vanligt.

Vart hade vi strategiskt börjat? Vem plockar vi först?

Ska vi vara realistiska kommer vi inte åt ledare och närmsta män i ett första skede, vi börjar lägre i hierakin. Två dåd samma tidpunkt, en från varje sida?

Obs, det här är inte uppmanande till våld, utan en lek med tanken.

Önsketänk
Citera
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Gubbar med jikt, lomhörda och kiss droppande i kalsongerna. Bäva monde Rävens gäng när Rävjägarna ska ut på jakt dementa och med sina käppar i högsta hugg..

En kissfläck i skrevet när du vaknar vid 03.00 visar på livserfarenhet. Förringa inte det här, vem annars vaknar pigg som en jävla hök den tiden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Självklart inte. Vet du vilka SAS är och hur de opererar? Det är givetvis bara en fiktiv ide men att spåna var ju fritt. SAS-killarna kommer inte röra gubbligan. De kommer möjligtvis byta ut rävungarnas patroner mot lösa skott alternativt gjuta igen deras pistolmynningar med en äkta Reuterswärd knorr.

Bara dom inte leds av Dan Eliasson eller någon som honom, för isåfall blir det som jag skriver. Och jag tvivlar starkt på att man kan göra karriär inom en sådan organisation utan att vara en Eliasson-typ.
Citera
2023-09-28, 22:52
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Jag är ganska övertygad om att om en ”gubbliga” skulle ge sig in i detta och skjuta de lägst stående i dessa gäng skulle det spridas oro i gängens högre skikt.

Förmodligen skulle de förstå att det inte är andra kriminella ligor som utför dem. Förmodligen skulle även polisen förstå det.

Jag tror att gubbligan inte skulle agera som kriminella ungdomar. Gubbarna skulle utgöra dåden mer diskret och inte inför en massa vittnen.

Precis. Vart drar vi den nedre gränsen för intetgörande av vårtor? Vårtan får högst vara 16 år gammal, inget lidande.

En krycka med is spets i haöspulsådern på vårtan under behandling när gamlingen ”halkar”?

Den ”dementa” gubben råkar köra mot rött, hur ska man motivera det som mord?
Citera
2023-09-28, 22:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Det räcker med en i Breiviks kalliber men med lite större ambitioner.
Citera
2023-09-28, 22:54
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardemumma16
Vad sägs om att starta med att:
1 Lära oss skjuta i USA eller Vietnam.
2 Träna militärt eller specialträning för att kunna hantera känslor, panik och handgemäng.
3 Investera i kameror och drönare med gripklo via en målvakt som vi senare ger en överdos av heroin.
4 Bygga om drönare till ukrainska bombare.
5 Övervaka ortenkrigare via alla kameror.
6 Köpa komminunikationsutrustning till alla medlemmar
7 Samla ihop 200-500 gubbar som har samma träning
8 Köpa in snipervapen och sprängdeg
9 Planera 50-100 attacker som sker vid samma tillfälle
10 Skjuta ner alla släktingar och brottslingar som vi ser och som finns med på dödslistan.
11 Åka hem och leva som vanligt var och en utan någon kontakt.
12 Göra om nya attacker fast med drönare exakt samtidigt ca 2 månader efter den första.
13 Gå med i missing people och hjälpa dem samtidigt som vi planerar attacker framöver muntligt.
14 Fortsätta med våra vanliga liv i 1år innan vi gör om det i större skala.
15 Njut var och en på olika håll med en fet cigarr och gör bra fastighetsaffärer då 50-100 områden kommer ingen annan att våga bo i.

Du gav mig en idé, vad tror vi om att placera ”fågelskådare” i orten?
Citera
2023-09-28, 22:57
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Tanken är inte dum. Direkt ingripande tror jag blir svårt. Men 1000-tals gubbar som åker runt och spanar och glor hjälper också.

Blir det för uppenbart om alla har basker?
Jag tänker att vi måste ha ett signum. Manchesterbyxor? Eller det kanske drar in oskyldiga i detta.
Citera
2023-09-28, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Vi får helt enkelt värva gubbar i Linköping, hur svårt ska det vara? Vi jobbar på bred front, vi kollar lite snyggt med farsor på föräldermötet, lokala PRO föreningen, i väntrummet på vc, på firmans julfest. I det tysta växer rävligan till enorma proportioner, helt plötsligt är det områdets becknare som blir nervös av en rollatorgubbe, inte tvärt om. Vi är överallt, och vi är omöjliga att identifiera på yttre attribut.

Vad kan ni bidra med? Spetskompetenser? Jag har tillgång till kartutdrag från lantmäteriet, mer kan jag inte avslöja.

Hitta på era egna kodnamn. ProstataInspektören kan ni kalla mig.

Det blir Falken. Det är jag som ska sätta klorna i och spetta ögonen ur den där jävla Räven.

Nu har vi redan han på kornet. Behöver bara lite mera info från polisen!
Citera
Medlem
Jag tror nog att det bästa är att försöka få gängen ur balans, ledarna kommer man nog knappast åt men slår du undan benen så spelar det ingen roll hur högt ledarna sitter på hästen, naturligtvis börjar man inte skjuta folk då tar du ett par maximalt och sen har alla skyddsväst och är beredda, faktum är att man inte skall springa efter dessa personerna allt utan jobba utifrån att det är ett gäng korkade personer utan konsekvenstänk.

Många i Göteborg kommer nog ihåg backabranden och hur lugnt det var i Göteborg månaderna efter det, skapa ett gäng upphajpade event i lagerlokaler av sorten som drar till sig slöddret samma kväll liknande tid, runt om i Sverige, marknadsför det på rätt sätt mot gängens medlemmar och när det är i full gång så lås dörrarna utifrån och tänd på de riggade lokalerna, med rätt planering och bra koordinering hade 50 gubbar säkert kunna slå ut 2-3000 pers.

Kanske bara är önsketänkande, men att springa efter enskilda individer med tanke på antalet gängkriminella vi har så tror jag inte man kommer långt utan att slå ut större antal samtidigt.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Ö - Berga OG'S?
Citera
2023-09-28, 23:00
Medlem
Är tanken att Rävjägarna ska börja plocka/skjuta fotsoldater från olika nätverk? Förvilla dem så att de varken vet ut eller in så att de sen börjar hämnas på varandra ännu mer?

Tänker mig att diskreta mord på dem vore smidigare. Inga högljudda skjutningar och explosioner, utan arsenik i kebaben och cyanid i redbullen.

Självklart är Rävjägarna korrekt dressade för rävjakt. Det ska vara oljerock, Jodhpurs boots och tweed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in