2023-09-12, 17:37
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aston72
Kollat med läkaren ifall man tar bort strängen eller låter den vara. Fick som svar att man låter den vara så vida det inte vart några problem med den. Men tycker den känns kort och den blir ofta irriterad efter sex. Lika bra att ta bort den direkt med va om man gör hel omskärelse?

Ser att det är väldigt blandat i tråden hur man gått tillväga men tycker det ser estetiskt bättre ut utan strängen. Läst om att man ska tappa jättemycket känsel då, stämmer det?

Strängen är ju där för att dra tillbaka förhuden, och vissa menar att en del känslighet försvinner när man tar bort den. Gör du en hel omskärelse men låter den vara kvar så gör den ingen nytta, utan den är kvar för att behålla så mycket känsel som möjligt. Beskriv dina problem med strängen till din läkare så du inte går in osäker. Jag tog bort min bara för att jag tänkte det var standard på hel omskärelse och att "det var lika bra" men alla som sparat den som man läst om här inne har ju inte klagat.
Citera
2023-09-12, 23:43
Medlem
Tack för svar får förklara läget för läkaren och se ifall det är bäst att ta bort den bara.
Citera
2023-09-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsweX
Nu har det gått några dagar sedan mitt ingrepp. Tänkte jag berättar lite senare hur allt har gått.
Tänkte bara höra med er andra. Hur länge gjorde det ont att få erektion? De nattliga är inte jätte roliga att få just nu. Annars känns allt bra

Hur går det för dig? Allt ok? Hur många dagar är det sedan du gjorde op?
Citera
2023-09-13, 16:01
Medlem
XsweXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sckerosusen
Hur går det för dig? Allt ok? Hur många dagar är det sedan du gjorde op?

Än så går allt bra. Fem dagar sedan ingreppet. Hos mig har det knappt kommit något blod efter och smärtorna har inte heller varit så farliga. Så hoppas det förblir såhär. Värst är de nattliga erektionerna som man knappt visste att man hade. Då stygnen stramar. Men ingen jätte smärta. Det som jag tycker ha gjort mest ont med allt är sprutorna man fick vid bedövningen! Hoppas det fortsätter på denna väg och att det blir snyggt. Samt att man ska slippa lichen nu!
Hur är det för dig som har några fler dagars läkning?
Citera
2023-09-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsweX
Än så går allt bra. Fem dagar sedan ingreppet. Hos mig har det knappt kommit något blod efter och smärtorna har inte heller varit så farliga. Så hoppas det förblir såhär. Värst är de nattliga erektionerna som man knappt visste att man hade. Då stygnen stramar. Men ingen jätte smärta. Det som jag tycker ha gjort mest ont med allt är sprutorna man fick vid bedövningen! Hoppas det fortsätter på denna väg och att det blir snyggt. Samt att man ska slippa lichen nu!
Hur är det för dig som har några fler dagars läkning?

Skönt att höra! Kör du med bandage hela tiden fortfarande eller du klarar att vara utan? Jag är 25 dagar in nu. Allt ser fint ut. Kan ha sex (om än försiktigt) men det är nog mest för att man är nojig. Tror inte det finns någon risk att det skulle spricka upp liksom. Jag är dock fortfarande lite öm i området runt undersidan. Inget som stör i vardagen men just sexet blir lite lidande. Men också för att det känns så annorlunda. Det tar nog ett tag att vänja sig. Hoppas det fortsätter på samma bana för dig! Det låter ju super än så länge!

Mvh T
Citera
2023-09-13, 22:00
Medlem
XsweXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sckerosusen
Skönt att höra! Kör du med bandage hela tiden fortfarande eller du klarar att vara utan? Jag är 25 dagar in nu. Allt ser fint ut. Kan ha sex (om än försiktigt) men det är nog mest för att man är nojig. Tror inte det finns någon risk att det skulle spricka upp liksom. Jag är dock fortfarande lite öm i området runt undersidan. Inget som stör i vardagen men just sexet blir lite lidande. Men också för att det känns så annorlunda. Det tar nog ett tag att vänja sig. Hoppas det fortsätter på samma bana för dig! Det låter ju super än så länge!

Mvh T

Jag kör utan bandage nu. Läkaren tyckte knappt jag skulle ha det. Men första dagarna var det gött med extra skydd.
Ja man vänjer sig nog snart hoppas jag. Finns ju många andra som är omskurna och det fungerar för.
Citera
2023-09-27, 00:25
Medlem
Ni som är inloggade på Flashback kan läsa min resa här.
Citera
2023-09-27, 10:13
Medlem
Dags för operationen imorgon! Vilka grejer skulle ni tipsa om att man måste ha efter operationen? Så man kan fixa det idag redan
Citera
2023-09-27, 19:36
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Dags för operationen imorgon! Vilka grejer skulle ni tipsa om att man måste ha efter operationen? Så man kan fixa det idag redan

Sterila kompresser, lite kirurgtejp om du behöver tejpa kompresserna, lite sårtvätt kanske och en massa snacks till marathon-tittandet av filmer/serier i helgen då du förmodligen inte kommer vara jätteaktiv.
Citera
2023-09-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Sterila kompresser, lite kirurgtejp om du behöver tejpa kompresserna, lite sårtvätt kanske och en massa snacks till marathon-tittandet av filmer/serier i helgen då du förmodligen inte kommer vara jätteaktiv.

Perfekt nåt annat man behöver tänka på? Läst mycket att man helst ska ha snoppen uppåt så kanske bra att ta på sig underställskallingar som tajtar till det
Citera
2023-09-28, 18:11
Medlem
Citat:
Perfekt nåt annat man behöver tänka på? Läst mycket att man helst ska ha snoppen uppåt så kanske bra att ta på sig underställskallingar som tajtar till det

Att låta den ligga uppåt när du vilar är bra, det minskar svullnaden snabbare!
Citera
2023-09-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Att låta den ligga uppåt när du vilar är bra, det minskar svullnaden snabbare!

Försöker ha det så mkt som möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in