Citat:
Ursprungligen postat av apocalypse99
Jag har varit hos farbror doktor idag och tagit bort förhud för den var trång. Jag sa att han skulle ta bort några centimeter bara (jag har världens längsta förhud, sk elefantpenis.)
Nu till problemen/frågorna:
1. Varför i helvete ser jag helt omskuren ut? Jag vill inte vara omskuren. Förhuden slutar vid ollonkanten. Kommer mer förhud ut när stygnen tas bort? Vad är stygnen till för egentligen? Stygnen skulle åka bort av sig själv. Men när?
2. Varför blöder det så jävla mycket och gör så jävla ont? Har läst andra trådar med folk som gjort liknande ingrepp och de verkar inte fått så ont. Läkarna sa fan inte mycket och jag frågade inte heller. Tyckte situationen var så pinsam och ville bara därifrån. Antog att det var lugna puckers och att det skötte sig själv eftersom dom var så nonchiga och inte gav nån information om efterbehandling. Fan.
Jag hade också "elefantpenis" tidigare. Gjorde först en operation där läkaren endast tog bort nån cm. Då vart inte hela ollonet synligt, utan jag hade förhud om en svullen. När läkningen var klar blev det skit rent utsagt. Blev trångt och såg allmänt konstigt ut

.
Jag gjorde för 4 dagar sen en hel omskurning. Stygnen sitter precis under ollonet. Stygnen är tillför att sammanfläta huden igen, de skär ju bort en bit och om du låter bli att "styra läkningen" så kan den kvarvarande huden läka ihop lite hur som helst. (man bör inte låta slumpen avgöra hur ens kuk ska se ut). Dessutom så kan de stoppa blödningen en del.Det kan blöda ett tag, det är bara naturligt. Om du upplever det jobbigt så lägg dig på rygg och håll kuken i högläge, de brukar hjälpa.
Ang. din läkare. Låter verkligen jättekonstigt att han var så nonchalant och inte gav någon information efter operationen. Läs igenom tråden här på FB så hittar du en del tips o info om hur man kan göra efter operationen. Finns viss info här som jag kan konfirmera är bra :
http://www.plastic-surgery-estonia.com/plastikkirurgi/omskarelse.html (se under "Tiden innan och efter operationen"
Ha tålamod, det är jättesvårt att säga nu så här tidigt om operationen är "fel". Vänta några veckor, tills stygnen släppt (typ 14-17 dagar) först då kan du börja anta vilken riktning din kuk är på väg. Men helt säker är man inte förrän svullnaden släpper, vilket kan ta några månader. När svullnaden släppt är det mycket möjligt att du får viss förhud, folks läkning är olika. Bara att hålla ut, i slutändan så kommer det iaf se 30000 gånger bättre ut än det gör just nu. Det kan jag lova
Hoppas detta hjälpte dig något. Lycka till !