2009-11-05, 19:28
Medlem
Jag har varit hos farbror doktor idag och tagit bort förhud för den var trång. Jag sa att han skulle ta bort några centimeter bara (jag har världens längsta förhud, sk elefantpenis.)

Nu till problemen/frågorna:

1. Varför i helvete ser jag helt omskuren ut? Jag vill inte vara omskuren. Förhuden slutar vid ollonkanten. Kommer mer förhud ut när stygnen tas bort? Vad är stygnen till för egentligen? Stygnen skulle åka bort av sig själv. Men när?

2. Varför blöder det så jävla mycket och gör så jävla ont? Har läst andra trådar med folk som gjort liknande ingrepp och de verkar inte fått så ont. Läkarna sa fan inte mycket och jag frågade inte heller. Tyckte situationen var så pinsam och ville bara därifrån. Antog att det var lugna puckers och att det skötte sig själv eftersom dom var så nonchiga och inte gav nån information om efterbehandling. Fan.
Citera
2009-11-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apocalypse99
Jag har varit hos farbror doktor idag och tagit bort förhud för den var trång. Jag sa att han skulle ta bort några centimeter bara (jag har världens längsta förhud, sk elefantpenis.)

1. Varför i helvete ser jag helt omskuren ut? Jag vill inte vara omskuren. Förhuden slutar vid ollonkanten. Kommer mer förhud ut när stygnen tas bort? Vad är stygnen till för egentligen? Stygnen skulle åka bort av sig själv. Men när?

2. Varför blöder det så jävla mycket och gör så jävla ont? Har läst andra trådar med folk som gjort liknande ingrepp och de verkar inte fått så ont. Läkarna sa fan inte mycket och jag frågade inte heller. Tyckte situationen var så pinsam och ville bara därifrån. Antog att det var lugna puckers och att det skötte sig själv eftersom dom var så nonchiga och inte gav nån information om efterbehandling. Fan.

1. Gjorde ett liknande ingrepp för några år sedan, tycker du ska avakta med att sitta och stirra för mycket på hur det ser ut nu. Min såg helt misshandlad och svullen ut de första dagarna så man får egentligen ingen uppfattningen hur det kommer se ut förrän om kanske någon vecka. Mina stygn satt i ca 14 dagar tror jag, men få gå till distriksköterska och ta bort dem där.

2. Sipprade blod från stygnen dygnet/dygnen för mig, se till att byta kompress kring såret (om du använder) för kan göra grymt ont om de klibbar fast att sedan dra bort det (av egen erfarenhet). Jag fick ganska ordentlig ont när bedövning släppte, käkade ganska friskt med alvedon de första tre dagarna efter operationen. Sved omkring området i iaf 5-6 dagar.
Citera
2009-11-05, 21:30
Medlem
Såg du också helt omskuren ut första dagen? Som en omskuren somalier? Blev det normalt sen? Fan, jag fattar ingenting. Han skulle ju bara ta bort lite grann. Ser ut som han tog bort allt!
Citera
2009-11-07, 01:42
Medlem
Laukanens avatar
Tror du ska ta de lugnt och vänta ett par veckor innan du kan se hur det ser ut.

Byt kompressen i duschen så slipper du riva sönder nåt.
Citera
2009-11-07, 11:49
Medlem
HrNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apocalypse99

Jag hade också "elefantpenis" tidigare. Gjorde först en operation där läkaren endast tog bort nån cm. Då vart inte hela ollonet synligt, utan jag hade förhud om en svullen. När läkningen var klar blev det skit rent utsagt. Blev trångt och såg allmänt konstigt ut .

Jag gjorde för 4 dagar sen en hel omskurning. Stygnen sitter precis under ollonet. Stygnen är tillför att sammanfläta huden igen, de skär ju bort en bit och om du låter bli att "styra läkningen" så kan den kvarvarande huden läka ihop lite hur som helst. (man bör inte låta slumpen avgöra hur ens kuk ska se ut). Dessutom så kan de stoppa blödningen en del.Det kan blöda ett tag, det är bara naturligt. Om du upplever det jobbigt så lägg dig på rygg och håll kuken i högläge, de brukar hjälpa.

Ang. din läkare. Låter verkligen jättekonstigt att han var så nonchalant och inte gav någon information efter operationen. Läs igenom tråden här på FB så hittar du en del tips o info om hur man kan göra efter operationen. Finns viss info här som jag kan konfirmera är bra : http://www.plastic-surgery-estonia.com/plastikkirurgi/omskarelse.html (se under "Tiden innan och efter operationen"

Ha tålamod, det är jättesvårt att säga nu så här tidigt om operationen är "fel". Vänta några veckor, tills stygnen släppt (typ 14-17 dagar) först då kan du börja anta vilken riktning din kuk är på väg. Men helt säker är man inte förrän svullnaden släpper, vilket kan ta några månader. När svullnaden släppt är det mycket möjligt att du får viss förhud, folks läkning är olika. Bara att hålla ut, i slutändan så kommer det iaf se 30000 gånger bättre ut än det gör just nu. Det kan jag lova

Hoppas detta hjälpte dig något. Lycka till !
Citera
2009-11-11, 18:56
Medlem
Är korta strängen anledningen för trång förhud?

Jag var hos farbror och blev opererad. Jag förklarade att förhuden är trång och lite svullen som varit så i hela livet. Operationen gick till att de klippte av strängen, men hur är det för förhuden? Jag vågar inte dra ner snoppen eftersom det kanske gör förbaskat ont. Dem sa ingenting förutom att jag hade kort sträng.

Har jag fortfarande trång förhud eller inte?! Är trång förhud pga korta strängen?

MVH hamburgarn
Citera
2009-11-11, 19:46
Medlem
Flarpz-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamburgarn
Jag var hos farbror och blev opererad. Jag förklarade att förhuden är trång och lite svullen som varit så i hela livet. Operationen gick till att de klippte av strängen, men hur är det för förhuden? Jag vågar inte dra ner snoppen eftersom det kanske gör förbaskat ont. Dem sa ingenting förutom att jag hade kort sträng.

Har jag fortfarande trång förhud eller inte?! Är trång förhud pga korta strängen?

MVH hamburgarn

Klippte dom av strängen? Har hört att dom förlänger den genom att göra ett snitt.
Om du fortfarande har för trång förhud kan jag inte svara på, men troligtvis inte.
Nej trång förhud behöver inte vara pga en kort sträng.
Citera
2009-11-11, 20:57
Medlem
Slints avatar
Har läst igenom tråden och märkt att många av er som gjort en operation (och det är många) ställer frågor här på FB efter operation om varför läkarna gjort si eller så och annat. Informerar inte läkarna er innan och efter operationen, och frågar ni inte läkarna om hur operationen går till, hur läkningsprocessen går till etc...??

Intrycket man får av er är att ni går till läkaren och säger att ni vill ta bort förhuden, läkaren opererar, ni kommer hem med svullen kuk och undrar vad fan som har hänt och vad ni ska göra.

Är ni helt dumma i huvudet eller är det något jag har missat?
VARFÖR ställer ni inte frågor till läkaren? Jag finner det också konstigt att läkaren inte heller informerar om allt.
Jag tror att det är en jävla massa troll i denna tråd.
Citera
2009-11-11, 21:00
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamburgarn

MVH hamburgarn

Har du fortfarande trång förhud? Vilken dum fråga. Hur tror du vi ska kunna svara på det? Jag har inte din kuk heller.
Du får väl fan dra bak förhuden eller ringa läkaren och fråga vad det var han gjorde med din lilla kuk?

Är trång förhud pga korta strängen? Vad fan menar du med det? Kort sträng är kort sträng. Trång förhud är trång förhud. Vad är det du inte förstår?
Citera
2009-11-11, 22:01
Medlem
jag omskärde mig när jag var 13 och jag ångrar mig. kort sagt var det en misslyckad omskärelse. men jag e väl medveten om att jag är ett undantag. de flesta som gör det blir lyckade och de brukar vanligtvis vara nöjda med resultatet.
Citera
2009-11-12, 23:36
Medlem
Usch, jag blir lite skraj nu när jag läst en massa om folk som blivit omskurna. Grejen är det att min förhud alltid har varit trång och det har gjort ont i början av samlaget och varit praktiskt taget omöjligt att dra tillbaka förhuden när den varit styv utan våld. Därför har jag nu bokat tid hos urologen (fick en remiss och har haft telefonkontakt med urologen) för en omskärelse. Jag var innan främst intresserad av en partiell omskärelse eftersom det tydligen ska vara svårare med onani vid en full omskärelse. Men efter att ha sett bilder på folk som genomgått partiella omskärelser blir jag nu skeptisk eftersom själva förhuden verkar se väldigt sladdrig och äcklig ut i detta fall.

Så därför undrar jag av förespråkare av bägge sidorna vad man ska välja. Jag vet att det alltid går att göra om den partiella och få en full omskärelse om man inte blir nöjd, men jag vill helst inte behöva vänta på en ny tid och gå och ha ont ytterligare.

Tack på förhud!
Citera
2009-11-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Har du fortfarande trång förhud? Vilken dum fråga. Hur tror du vi ska kunna svara på det? Jag har inte din kuk heller.
Du får väl fan dra bak förhuden eller ringa läkaren och fråga vad det var han gjorde med din lilla kuk?

Är trång förhud pga korta strängen? Vad fan menar du med det? Kort sträng är kort sträng. Trång förhud är trång förhud. Vad är det du inte förstår?
My bad, skrev inte så bra där...

Den "korta" strängen kanske gjorde att min förhud stramade mycket tidigare och därför upplevs som "trång" men jag kan ha fel. Därför frågar jag här på FB om ni har gjort ingreppet? Eftersom jag sa till farbror att jag hade TRÅNG och SVULLEN förhud så borde väl allting vara löst?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in