2023-09-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grurrar
Fanni har såklart redan imorse fått omslag på ÄL test OCH gjort en reel, men drar ut på det så länge som det bara går för det är bättre content och engagemang från följarna. Allt i sin ordning i IVF/änglamamma-influencervärlden med andra ord!

Jaa att det oftast brukar heta "jag delar med mig när jag känner mig redo" men det är ju bara transport till att få folk att gå in oftare, klicka runt och så kan man ju klämma in ett samarbete på samma gång när man ändå har exponering.
Citera
2023-09-27, 20:30
Medlem
Jag fattar inte, trodde ovitrellesprutan skulle användas endast om hon inte fick omslag? Men hon fick ju det så varför ska ägget skjutas av?
Citera
2023-09-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvhonsburar
Jag fattar inte, trodde ovitrellesprutan skulle användas endast om hon inte fick omslag? Men hon fick ju det så varför ska ägget skjutas av?
Kanske var den största äggblåsan inte tillräckligt stor och garanterad att ägglossa?
När jag gjorde ivf, också via Livio, så hade de helgstängt vilket betydde att ägglossning måste ske så att återföring inte landar på en helg då de hade stängt på helger. (Dock kanske annorlunda nu)
Iom att hennes embryon är frysta på dag 6 om jag inte minns fel så måste ägglossning ske 6 dagar innan återföring.

Om hon tar sprutan idag så bör återföring vara om 6 dagar, på tisdag?
Därav förstår jag inte varför hon stressar så mkt efter att få positivt test då kliniken ändå kan styra när de vill att ägglossning ska ske.
Men tror man vill att allt ska ske i så naturlig cykel som möjligt.
Citera
2023-09-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Nämen det är så sjukt! Inget är äkta utan allt ska bara mjölkas. Nästan svårt att glädjas för hennes skull när hon gör såhär. Kan inget bara vara genuint.

Samma som när hon filmar/tar kort när hon grinar. Känns så oäkta när hon först ställer upp kameran för att sedan klämma fram tårar. Jag känner otroligt mycket för Fanny och deras situation, men just det får mig att känna att allt är på låtsas.
Citera
2023-09-28, 09:17
Medlem
Tror ni HT får inbokad igångsättning idag på läkarbesöket? I vecka 36+0.
Citera
2023-09-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Jag skulle tro att hon får läkarbesök inbokat till om en vecka för ny bedömning och kontroll.
Citera
2023-09-28, 10:27
Medlem
Citat:
Känns lite tidigt. Trodde hon va 37+0, skulle de plocka ut bebisen nu så är den 1 månad för tidigt född och har för mig att bebisen är "klar" tidigast 37+0.
Så tippar på datum för igångsättning tidigast om en vecka men kanske längre. Jag hade också riskgraviditet och fick igångsättning tidigast 41+0, men bor i annan region.
Argumentet för det från bm/läkare va att "ja det är jobbigt sista tiden, om bebisen mår bra i magen så är det bättre att den får komma ut spontant".
Man vill som jag förstått det göra så fp ingrepp på en gravid då det finns större risker för komplikationer vid både igångsättning och kejsarsnitt och man strävar då alltid efter en naturlig förlossning som möjligt.
Citera
2023-09-28, 11:03
Medlem
Citat:

Nej! Det är inte bra för bebisen och så länge hon mår bra i magen så får hon nog stanna ett par veckor till iaf. Hanna kommer få bita ihop och härda ut lite till.
Citera
2023-09-28, 12:13
Medlem
Fanni la upp bild på hennes lyxfrukost imorse och förlåt men det var den sorgligaste frallan jag sett med hushållsost, skinka och någon röra. Inte riktigt min definition av lyxfrukost.
Citera
2023-09-28, 12:44
Medlem
Den här tal-till-text-funktionen FD använder till sina stories – går det inte att redigera texten i efterhand? Det blir verkligen påtagligt och förstärkt hur ofta hon säger "eehh" eftersom det alltid kommer med i textningen med. Man blir ju seg i kolan
Citera
2023-09-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Den här tal-till-text-funktionen FD använder till sina stories – går det inte att redigera texten i efterhand? Det blir verkligen påtagligt och förstärkt hur ofta hon säger "eehh" eftersom det alltid kommer med i textningen med. Man blir ju seg i kolan

Haha tänkt på samma. Eeeeh..
Kan inte hjälpa att störa mig på att hon alltid ska ha en hand i ansiktet, hon ska verka så avslappnad men det blir mest krystade videos där nästan varenda börjar eller slutar med ”jag har egentligen inget att säga”.
Citera
2023-09-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walerinaa
Haha tänkt på samma. Eeeeh..
Kan inte hjälpa att störa mig på att hon alltid ska ha en hand i ansiktet, hon ska verka så avslappnad men det blir mest krystade videos där nästan varenda börjar eller slutar med ”jag har egentligen inget att säga”.

Haha! Håller helt med! Och pekar uppmanande med pekfingret som att det är något jätteviktigt hon har att säga och sen slutar hon med att hon inte hade något att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in