Citat:
Ursprungligen postat av
Moscow-Mule
Frågar man fyraåringar så lär man sannolikt hitta miljontals som årligen kan vittna om magiska möten med Jultomten. Menar att bara för att man haft en "upplevelse" så innebör det inte att upplevelsen nödvändigtvis reflekterar verkligheten.
Bara för att man upplever att man fryser, så betyder det inte alltid att det faktiskt är kallt, eller hur?
Vad gäller agnosticism jämfört med att inte tro på något utan klara bevis, så ser jag det mer som en diskussion om rationalitet vs irrationallitet vilket kanske inte direkt är ämnet för tråden.
Men att säga "så länge som det inte finns några konkreta bevis för att enhörningar verkligen existerar, så ser jag inte heller någon anledning att heller tro att de gör det" kan jag ju tycka låter som ett mer rationella synsättet jämfört med den agnostiska positionen: "eftersom det inte absolut går att veta om enhörningar existerar eller att få kunskap om dem, så kan vi aldrig veta svaret om enhöringar existerar eller inte".
Vet inte riktigt på vad eller vem du syftar till när du skriver "vara en idiot och försöka motbevisa"? Grunden för alldiskussion måste väl ändå vara att det är det åligger den som gör ett påstående att även bevisa sina påståenden. Vidare så måste det ju vara möjligt att fråga och infrågasätta påståenden?
Jag har skrivit nu hundra gånger i tråden att jag inte ifrågasätter själva upplevelsen, utan bara slutsatserna och förklaringen. Menar du att det inte är ok?
Moscow-Mule. Jag är bara här tillfälligt. Vid en diskussion så ska naturligtvis bådas röster vara hörda, men vid det här laget så anser jag dina negativa kommentarer som ganska ointressanta och de ger ingenting. Du har skrivit 20 negativa inlägg i denna tråd. Jag kikade på dina kommentarer i andra ämnen, och det enda du gör är att vara otrevlig och ifrågasättande. En sådan person anses som den irriterande flugan som finns överallt, och som man inte kan bli av med.
Och dina kommentarer är inte på någon högre nivå, utan ganska så patetiska och du skriver om samma sak om och igen. Med andra ord ganska så insnöad, och du anser dig veta mer än andra. Men så är det inte.
Har du inget eget liv? Eller sitter du ensam i en skrubb med ointressanta uppgifter, och du dödar din tid med att vara oförskämd mot andra? Ett ganska så patetiskt liv. Men framför skärmen så ger du utlopp för din besvikelse över ditt liv. Men detta ska inte påverka andra!
Jag brukar inte skriva sådana här inlägg och kritisera andra, men ditt enda syfte här på FB verkar vara att vara allmänt irriterande, nonchalant och respektlös. Så försök att skaffa lite mening i ditt liv, och inte bara vara en plåga för din omgivning.
Jag har fått nog av FB, och loggar aldrig in mer. Så du kan vara hur otrevlig som helst, det enda som händer är att du nu har kommit upp i 21 otrevliga kommentarer sedan denna tråd startade för några dagar sedan.