2023-09-27, 10:37
Medlem
Forts:

Citat:
Vad är en relation? Jag orkar inte ens svara på sådana frågor. Men inte är det relationer med "kanskemännen" som den här kvinnan är bitter över:

https://www.expressen.se/amelia/tinder-man-ar-lata-katter/
https://www.svd.se/a/BlRrLw/grat-i-taxin-hon-hade-ratt-kvinnors-porr-ar-att-radda-man

Att ha lov om något betyder inte att du får vad du vill ha. Som att "du får lov" att söka arbete, men du får inte nödvändigtvis arbete för den sakens skull. Färre ingår i relationer än förrut, fler ensamstående hushåll existerar än någonsin (och jämfört med något land i världen dessutom).

Och nej - kvinnor är inte vansinnigt mer trygga idag på gator jämfört med Sverige som min mamma eller farmor/mormor växte upp i. Det är vansinnigt att ens uttrycka något sådant, man måste leva i en ideologiskt luftslott för att tro på den sagan.

En relation är en ömsesidig frivillig långvarig kontakt med en annan människa.

Och DET är betydligt vanligare idag i värt samhälle, där de flesta människor KAN inleda just sådana utan att omgivande samhälle protesterar.
Och mer ovanligt i de samhällen som konservativa hyllar...där man ägnat sig åt att tvinga människor
samt skapat system som bygger på att en ska vara helt beroende av den andre ( underordnad), och den andre ska vara överordnad. De är INTE någon värdig relation, ens värt namnet.

Citat:
Hyckleri existerar alltid, varesig ifall samhället är styrd av en religion eller en övermoralisk ideologi. Jag vill inte nödvändigtvis återgå till någon religiös styrd samhälle, desto mer då jag är en nietzschean som knappast tror att man kan vända tillbaka på klockan. Du förstår kanske inte att jag absolut inte försöker övertala någon att det är bra att leva som en ortodox jude eller amish när jag bara objektivt beskriver att du visst finner människor som lever efter strikta monogamikoder utan exempelvis prostitution eller sexuella sjukdommar i sådana samhällen?

I frågan om varför vi ska ha monogami som ideal så är det väl ganska så enkelt att uttrycka att det är den mest framgångsrika modellen för hur barn kan växa sig starka och friska, samt säkerställa att unga människor inte får massor av psykiska problem.

När monogami-idealet nu faller sönder så får du ju allt som du idag ser; incels, Andrew Tate kulter, kvinnor som klagar om kanskemän, ökad psykologisk ohälsa bland yngre, ständigt dalande fertilitetsnivåer, allt fler barn som växer upp med ensamstående mammor, etc.

Jag vet inte ens ifall monogami-idealet kan räddas i och med kristendomens död och massinformationens kaos, men att den skapade en mer harmonisk och hälsosam samhällsutveckling råder det nog inga tvivel om.

Fast gör de verkligen det?
det finns människor som försöker inbilla andra att det lever så, säkert...men det finns precis som du själv skriver alltid hyckleri. Och jag menar att hyckleriet blir betydligt större i samhällen som bara tolererar ett enda beteende, kontra samhällen som tolererar att människor är människor...dvs även kvinnor, homosexuella, barn, etc etc.

Och är det verkligen det mest framgångsrika?

Kolla vad 1800 talets typ av samhälle åstadkom för vettvillingar och olycka. Senare delan av 1800 talet skapade både första och andra världskriget. och en stor mängd av psykisk ohälsa.
Kolla vad dagens mest "monogama" samhällen, de religiöst styrda, skapat för samhälle.
massiv "harmonisk och hälsosam samhällsutveckling " eller hur?

Barn kräver inte monogami, barn kräver närvarande kärleksfulla trygga föräldrar samt värdiga ekonomiska och sociala villkor och det kan du bevisligen ordna även utan monogami.
Citera
2023-09-27, 13:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Jag anklagade metoo för att göra skvaller genom nätet till maktverktyg. Skvaller är inte lögner, utan en pyttipanna av sanningar, halvsanningar och rena lögner. "

Metoo var en samling kvinnor från främst mediala och kulturella världen som kom med ryktesspridning

"Egentligen så är det just skvaller om kända män"

"Metoo är att ge makt till skvaller genom att likna skvaller med sanning och det är bara en nedmontering av hela liberala rättsprincipen. Många oskyldiga får falla föt att fånga några fula fiskar."

Där har du lite citat från dig vad du tycker att #Metoo" är..... skvaller.

jag kommer alltså inte med några "halmbyggen" då jag påpekar för dig att du missuppfattat totalt eller medvetet försöker nedvärdera #Metoo./quote]

Jo, exakt: metoo handlar om att göra skvaller till ett ett maktverktyg vilket leder till att okänt andel skyldiga, halvskyldiga och oskyldiga kända män straffas utan rättegång som bevisar deras skuld/oskuld. Varför skriver du inte exakt vad jag skriver istället för att göra en halmgubbe av det:

Citat:
Det har varit det du upprepat nu in absurdum som det som du anser att #Metoo handlat om och lett till.
Att anklaga och straffa ut oskyldiga män.

Citat:

Lär dig skilja på #Metoo som den massiva proteströrelse det faktiskt var med miljoner av kvinnors vittnesmål om utsatthet, möjliggjort av social media. (#Metoo var INTE "en samling kvinnor från främst mediala och kulturella världen" utan miljoner av främst okända kvinnor världen över.)

Brott och straff är vad allt egentligen handlar om, ifall man inte kan straffa anonym man genom att vara anonym kvinna så är det nog inte av mycket värde att berätta om utsatthet. Vilket bevisas av hur statistiken kring årliga självrapporterade eller anmälda sexbrott knappast statistiskt kan säkerställas har ändrats markant genom metoo.
och vad sen den delvis ledde till i form av ryktesspridning om enstaka kända män.

Citat:
Många unga män har i alla tider haft män som Tate som "ideal". Det är kort sagt ett ideal som snarast "återkommit" i större skala, just som ideal, än vara något nytt eller inte existerande.

och det främsta beviset för detta är just antalet våldtäkter och sexbrott.

Nej, en Andrew Tate skulle inte kunna bli en förebild för unga män i 50-talet. Alltså talar vi här om någon som inte bara behandlat kvinnor dåligt i privata livet, utan skryter om det medialt och därmed får manliga följare.

Inte ens i början av 00-talet så handlade playerkulturen om att gå till de extrema nivåer som Tate går. Visst fanns alltid lite det där var en badboy/värsting då kvinnor attraheras av sådana, men aldrig att i detalj och metodisk gå igenom hur man behandlar unga kvinnor som skit i sexet, ungefär som en pimp behandlar sin hora.

Citat:
Inte speciellt annorlunda. jag tillhör dem som anser att mäns empatiska förmåga ex. är lika stor som kvinnors, bara det att den inte "tillåtits" uttryckas på samma sätt som kvinnors tillåtits via socialt tryck.
Empati är en av mänsklighetens grundläggande styrkor, som gör att vi kommit dit vi kommit, kunnat skapa välfungerande civilisationer etc. etc...om halva mänskligheten inte skulle ha den förmågan så hade vi inte kunnat samarbeta.

Kvinnor låstes inte in via något massivt utövat våld mot dem, utan via socialt tryck, s.k. normer, via religion, vila juridik, etc etc.

Detsamma går självklart att ordna med hjälp av några hundra år långsam förändring av samhällsbilden, men istället riktat mot män.

Och vem vet, kanske är dit vi är på väg.

Floskel, du kan inte bara vilja tro att män i regel är lika empatiska som kvinnor. Du måste visa bevis för att så är fallet, vilket är osannolikt då män inte fyller samma biologiska roll i naturen. Du kan se på schimpanshonor att de är mycket mer empatiska än schimpanshanar, det är troligt att homo sapiens är mer jämlika när det gäller sådant än schimpanser men det är osannolikt att naturen skulle skapa oss lika för våra olika roller. Män är jägare och krigare, kvinnor innehar vårdnadsrollen för små barn. Både män och kvinnor kan vara otroligt empatiska, men fördelningen kommer alltid ha kvinnor som mer empatiska än män.

Sedan är som sagt 2-3% av män och 1% av kvinnor psykopater som helt saknar empati. Det finns unika genuppsättningar som krigargenen och den extrema krigargenen som enbart återfinns hos män dessutom.

Att du kan trolla bort hur de mest extrema männen beter sig genom någonslags kvinnlig social tryck finner jag osannolik, speciellt då extrema män med kriminellt beteende inte har svårt att få kvinnors uppmärksamhet. Främsta makten som kvinnor har ligger i att välja bort somliga typer av män som sexuella partners, och de 1% mest aggressiva männen och psykopatiska män har i regel inga problem med att få kvinnor.

Citat:
Kvinnor saknar självklart inte våldskapital, kvinnor kan bevisligen mörda och misshandla andra, även män, de kan också förstöra, använda vapen, bomber etc etc Grejen är att feminister i regel inte använt våld ( även om det faktiskt också hänt, Englands suffragetter var relativt våldsamma), vilket alltså var min poäng.

Ni har i regel varesig viljan till våld eller förmåga till våld (två olika saker). Några undantag bevisar absolut inte regeln. Kvinnor är väldigt dåliga på våld när de väl försöker sig på att ta till sådana metoder.

Det är osannolikt att en gäng kvinnor ska kunna bränna ner en hel kvarter som BLM-aktivister.

All makt som kvinnor utövar är genom subversiva metoder. All skada kvinnor åstadkommer är av sådan slag som är dold för statistiken. Psykologisk manipulation; exempelvis irrationella behov att hålla sin son i bebisstadiet vilket gör att han blir en psykologisk svag mammas boy. Kvinnliga maktstrategier måste nästan studeras genom konst; se på Phantom Thread för att se hur både protagonistens moder, syster och älskarinna på varsitt sätt har styrt manliga protagonisten till att vara i ständig behov utav dem.

Emotionell intelligens kan användas både för goda och onda eller rentav omedvetet dåliga syften. Ryktesspridning och stora sociala nätverk för att straffa mäktiga mäns karriärer är vad vi får genom METOO. Jag tror inte att lika många direkt dött av den rörelsen/revolutionen, men med tanke på den icke-existerande eller knappa förändring som inträffat i sexstatistiken så är det inte säkert hur det ser ut i ekvationen om oskyldiga brottsoffer som räddats mot oskyldiga som offrats.

BLM har utan tvekan orsakat fler oskyldiga brottsofffer (flest svarta sådana parodoxalt nog) än den protesterade emot, men jag kan inte säkert säga detsamma angående METOO.
Citera
2023-09-27, 18:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Många unga män har numera typer som Andrew Tate snarare än Jordan Peterson som förebild.

Färre ingår i relationer än förrut, fler ensamstående hushåll existerar än någonsin (och jämfört med något land i världen dessutom).

Skulle du säga att detta har ett samband? Jag vet inte mycket om Tate, men du och Merapi verkar hålla med varandra om att han är en dålig förebild.
Citera
2023-09-27, 21:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Skulle du säga att detta har ett samband? Jag vet inte mycket om Tate, men du och Merapi verkar hålla med varandra om att han är en dålig förebild.

Det finns väl en del förbittring och hämndbegär bland unga män, de vill inte längre bara ta en lektion i förföring av en player, de vill se en man som dessutom förnedrar kvinnor och driver en hardcore version av the red pill.
Citera
2023-09-27, 21:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det finns väl en del förbittring och hämndbegär bland unga män, de vill inte längre bara ta en lektion i förföring av en player, de vill se en man som dessutom förnedrar kvinnor och driver en hardcore version av the red pill.

Menar du att unga män vill förnedra kvinnor? Inget jag tror. Jag ser unga svenska par hela tiden ute. Jag tror de har friska relationer.
Citera
2023-09-27, 22:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Menar du att unga män vill förnedra kvinnor? Inget jag tror. Jag ser unga svenska par hela tiden ute. Jag tror de har friska relationer.

Jag sa väl att det finns många unga män därute som har en extremt frustrerande relation till kvinnor. Vågar inte generalisera och göra en bild som sammanfattar "unga män" eller ens en majoritet av unga män bara därför.

Jag anser att Marx faktiskt hade rätt om att det är ganska deterministiskt att extremt ojämlika system med mänskliga behov som inte blir tillgodoseda resulterar i våldsbegär bland de som känner att de inte har något att förlora. Marx hade bara fel om att avancerade industrinationer skulle vara vägen till denna kapitalismens slutstadie, då proletärer i dessa länder tvärtom fick det allt bättre (Marx var ingen ekonom och förstod sig inte på kapitalismen).

Ändå kan vi se att i ryska revolutionen, franska revolutionen och arabiska våren så var det hunger som orsakade revolutionerna och samhällets förfall. Vi har nu alla mat så det räcker, så behovet som inte tillgodosedds förflyttar sig upp i Maslows pyramid. Vi behöver sex och möjligen till och med kärlek och även en god självkänsla som tillkommer sådana saker. Sexmarknaden blir allt hårdare och mer hierarkisk för män, några ligger med tusentals och några med inga alls i deras liv. De unga män som känner sig som förlorare kan gå den hårda vägen och självransaka sig själva, städa sina rum och förbättra sig själva ala Jordan Peterson eller så kan de bara vilja se världen brinna och alla de som ser ner på dem lida av att de väljer fel "män". Andrew Tate är den där så kallade "fel mannen" som unga kvinnor attraheras av, anledningen till att alla dessa tinderförlorare älskar Tate är för att han hånar och förnedrar kvinnor som faller för hans bad boy charm och pengar, och sedan ger han dessa internetmän den hämndunderhållning som de begär i avsaknad av ens känslan att en dag ha en chans att själva förföra kvinnor.

Tate får därigenom ännu mer pengar så att han kan fortsätta leva ut sin yttliga materialistiska ideal. Allt handlar om pengar och bitches.

Förr så brukade det vara större förlorare med omegaman-utstrålning som Rollo Tomassi som var förespråkare för den mer förbittrade delen av redpill community, dessa har väl gått över till att följa någon med verklig makt att trampa på kvinnor, istället för Tomassis patetiska rationalisering om varför spelet är "rigged" och hur kvinnor bara känner att de är i samma rum som en vekling när han ska "äga" kvinnor rationellt. Nu kan Tate istället äga dem sexuellt genom att verkligen spela med deras känslor, mycket mer underhållande för den växande skaran förlorare som hänger i sådana kretsar.

Även detta är givetvis en deterministisk resultat av monogamins förfall. Unga bittra pojkar (15-30) och 30-åriga bittra kvinnor utan stabila partners eller barn som får agera som slagpåsar för dessa unga mäns unkna hämndbegär.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2023-09-27 kl. 22:58.
Citera
2023-09-28, 01:39
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Forts:

En relation är en ömsesidig frivillig långvarig kontakt med en annan människa.

Och DET är betydligt vanligare idag i värt samhälle, där de flesta människor KAN inleda just sådana utan att omgivande samhälle protesterar.
Och mer ovanligt i de samhällen som konservativa hyllar...där man ägnat sig åt att tvinga människor
samt skapat system som bygger på att en ska vara helt beroende av den andre ( underordnad), och den andre ska vara överordnad. De är INTE någon värdig relation, ens värt namnet.

Sverige har flest ensamhushåll i Världen, givetvis är det inte många som ingår i långvariga relationer jämfört med förr.

Citat:
Fast gör de verkligen det?
det finns människor som försöker inbilla andra att det lever så, säkert...men det finns precis som du själv skriver alltid hyckleri. Och jag menar att hyckleriet blir betydligt större i samhällen som bara tolererar ett enda beteende, kontra samhällen som tolererar att människor är människor...dvs även kvinnor, homosexuella, barn, etc etc.

Och är det verkligen det mest framgångsrika?

Kolla vad 1800 talets typ av samhälle åstadkom för vettvillingar och olycka. Senare delan av 1800 talet skapade både första och andra världskriget. och en stor mängd av psykisk ohälsa.
Kolla vad dagens mest "monogama" samhällen, de religiöst styrda, skapat för samhälle.
massiv "harmonisk och hälsosam samhällsutveckling " eller hur?

Barn kräver inte monogami, barn kräver närvarande kärleksfulla trygga föräldrar samt värdiga ekonomiska och sociala villkor och det kan du bevisligen ordna även utan monogami.
[/quote]

Du kan inte jämföra fattiga 1800-talet då vi bara var i början av industriella revolutionen med idag. Vi skulle ha liknande kaotiska faktorer ifall vi levde i ett jordbrukssamhälle utan exempelvis traktorer som producerar lika mycket som 50 hårtarbetande människor.

Det är mer ärligt att jämföra med 50-talet.

Du behöver bara bevittna problemen som afroamerikaner fick efter att familjeidealet kollapsade helt bland svarta runt 60-talet. De fick en rad problem som de inte hade i tider då de växte upp med två föräldrar. Även en kärleksfull ensamstående mamma kan nog ha svårt att fylla rollen som fadersroll åt sin son, som söker en vägledare inom den maskulina världen, det är fullt möjligt att han finner sådana "fadersgestalter" i gatan istället. Det är svårare att ens vara kärleksfull ifall du är en överstressad ensam förälder skulle jag tro.
Citera
2023-09-28, 09:04
Medlem
Citat:
Sverige har flest ensamhushåll i Världen, givetvis är det inte många som ingår i långvariga relationer jämfört med förr.

Att människor lever i singelhushåll säger inget om deras realtioner. At svenskar skulle vara de ensammaste folket i världen är en myt.

Citat:
Du kan inte jämföra fattiga 1800-talet då vi bara var i början av industriella revolutionen med idag. Vi skulle ha liknande kaotiska faktorer ifall vi levde i ett jordbrukssamhälle utan exempelvis traktorer som producerar lika mycket som 50 hårtarbetande människor.

Det är mer ärligt att jämföra med 50-talet.

Du behöver bara bevittna problemen som afroamerikaner fick efter att familjeidealet kollapsade helt bland svarta runt 60-talet. De fick en rad problem som de inte hade i tider då de växte upp med två föräldrar. Även en kärleksfull ensamstående mamma kan nog ha svårt att fylla rollen som fadersroll åt sin son, som söker en vägledare inom den maskulina världen, det är fullt möjligt att han finner sådana "fadersgestalter" i gatan istället. Det är svårare att ens vara kärleksfull ifall du är en överstressad ensam förälder skulle jag tro.

Du lägger påstående om dåtidens samhälle som helt enkelt inte stämmer, eller ens går att kolla om det stämmer. På 50-talet var det lagligt för äkta män att våldta sin fru. Tryggt eller hur?
Fortsatt idag så är risken för att utsättas för sexuellt våld betydligt större i hemmen än vad det är "på gatan".
Kvinnor hade betydligt svårare till egen försörjning, så skilsmässa var extremt problematiskt för de allra flesta svenskor, tryggt eller hur? Fri aborträtt fanns inte,,,jättetryggt! etc. etc.

Den där konservativa idén om det "trygga" 50-talet räknar helt bort verkligheten för halva befolkningen.
Den verkar aldrig räknas i era fantasier.

Och vad fasen vet du om "problemen" för afroamerikaner i det amerikanska samhället både före och efter 60-talet.
Herregud så jävla pantat svar, säger jag bara.
Citera
2023-09-28, 09:43
Medlem
Citat:
Jo, exakt: metoo handlar om att göra skvaller till ett ett maktverktyg vilket leder till att okänt andel skyldiga, halvskyldiga och oskyldiga kända män straffas utan rättegång som bevisar deras skuld/oskuld. Varför skriver du inte exakt vad jag skriver istället för att göra en halmgubbe av det:

1. Att komma med vittnesmål om egna upplevelser är inte "skvaller".
2. Att gå ut med en uppmaning om att människor ska berätta för att skapa en bild av hur utbrett något är, är inte skvaller.

För fjärde? gången nu, sluta blanda ihop #Metoo med vad sen div, "skvaller tabloid" och vanlig social media, som ägnar sig åt skvaller dagarna i ända, väljer att göra med resultatet av #Metoo.

#Metoo är INTE ansvarig för existensen av social media eller div, tabloid som ägnar sig åt skvaller för att få clickbaits till sina annonsörer.

Citat:
Brott och straff är vad allt egentligen handlar om, ifall man inte kan straffa anonym man genom att vara anonym kvinna så är det nog inte av mycket värde att berätta om utsatthet. Vilket bevisas av hur statistiken kring årliga självrapporterade eller anmälda sexbrott knappast statistiskt kan säkerställas har ändrats markant genom metoo.
och vad sen den delvis ledde till i form av ryktesspridning om enstaka kända män.

Uppmärksamhet och få upp något på det allmänna och offentliga debattbordet samt att gå samman och göra det som en större grupp så att enskilda vågar, är vad det handlar om.
Att skuldbelägga offer och stigmatisera dem är fortsatt väldigt vanligt och förekommer hela tiden även i det svenska samhället, DU är ju ett strålande exempel.

Citat:
Nej, en Andrew Tate skulle inte kunna bli en förebild för unga män i 50-talet. Alltså talar vi här om någon som inte bara behandlat kvinnor dåligt i privata livet, utan skryter om det medialt och därmed får manliga följare.

Inte ens i början av 00-talet så handlade playerkulturen om att gå till de extrema nivåer som Tate går. Visst fanns alltid lite det där var en badboy/värsting då kvinnor attraheras av sådana, men aldrig att i detalj och metodisk gå igenom hur man behandlar unga kvinnor som skit i sexet, ungefär som en pimp behandlar sin hora.

Nej, där tillhörde ju hans tänk normen, om än i dämpad skala.
Manlig skryt över hur dåligt de behandlar kvinnor, mäns skratt i grupp över kvinnor som förnedras, far illa etc etc ...snälla du, hur vanligt tror du inte det var på 50-talet? Hela porr industrin handlar om detta.

Citat:
Floskel, du kan inte bara vilja tro att män i regel är lika empatiska som kvinnor. Du måste visa bevis för att så är fallet, vilket är osannolikt då män inte fyller samma biologiska roll i naturen. Du kan se på schimpanshonor att de är mycket mer empatiska än schimpanshanar, det är troligt att homo sapiens är mer jämlika när det gäller sådant än schimpanser men det är osannolikt att naturen skulle skapa oss lika för våra olika roller. Män är jägare och krigare, kvinnor innehar vårdnadsrollen för små barn. Både män och kvinnor kan vara otroligt empatiska, men fördelningen kommer alltid ha kvinnor som mer empatiska än män.

Sedan är som sagt 2-3% av män och 1% av kvinnor psykopater som helt saknar empati. Det finns unika genuppsättningar som krigargenen och den extrema krigargenen som enbart återfinns hos män dessutom.

Att du kan trolla bort hur de mest extrema männen beter sig genom någonslags kvinnlig social tryck finner jag osannolik, speciellt då extrema män med kriminellt beteende inte har svårt att få kvinnors uppmärksamhet. Främsta makten som kvinnor har ligger i att välja bort somliga typer av män som sexuella partners, och de 1% mest aggressiva männen och psykopatiska män har i regel inga problem med att få kvinnor.

Finns inga vetenskapliga belägg på att män skulle ha sämre empatisk förmåga.
Kom ihåg vi pratar om FÖRMÅGAN och inte visade handlingar.

Verkligen? Schimpanshonor skulle alltså inte jaga? eller försvara sig och sina ungar vid ev. angrepp?

Citat:
Ni har i regel varesig viljan till våld eller förmåga till våld (två olika saker). Några undantag bevisar absolut inte regeln. Kvinnor är väldigt dåliga på våld när de väl försöker sig på att ta till sådana metoder.

Det är osannolikt att en gäng kvinnor ska kunna bränna ner en hel kvarter som BLM-aktivister.

All makt som kvinnor utövar är genom subversiva metoder. All skada kvinnor åstadkommer är av sådan slag som är dold för statistiken. Psykologisk manipulation; exempelvis irrationella behov att hålla sin son i bebisstadiet vilket gör att han blir en psykologisk svag mammas boy. Kvinnliga maktstrategier måste nästan studeras genom konst; se på Phantom Thread för att se hur både protagonistens moder, syster och älskarinna på varsitt sätt har styrt manliga protagonisten till att vara i ständig behov utav dem.

Emotionell intelligens kan användas både för goda och onda eller rentav omedvetet dåliga syften. Ryktesspridning och stora sociala nätverk för att straffa mäktiga mäns karriärer är vad vi får genom METOO. Jag tror inte att lika många direkt dött av den rörelsen/revolutionen, men med tanke på den icke-existerande eller knappa förändring som inträffat i sexstatistiken så är det inte säkert hur det ser ut i ekvationen om oskyldiga brottsoffer som räddats mot oskyldiga som offrats.

BLM har utan tvekan orsakat fler oskyldiga brottsofffer (flest svarta sådana parodoxalt nog) än den protesterade emot, men jag kan inte säkert säga detsamma angående METOO.

Varför måste du skriva sånna jävla sjok av text! Lär dig sålla fram det väsentliga och komprimera.

Mängder av kvinnor ingår i BLM.
Och visst, de flesta kvinnor tycker våld är idiotiskt, och de har rätt. Våld i civiliserade samhällen ÄR idiotiskt.

Ta en djup titt på ditt eget köns historia av att hålla sina döttrar eller vuxna kvinnor i "bebisstadie" dvs
aktivt välja att inte behandla dem som vuxna med egna rättigheter och behov, utan som eviga barn. Tack.
Ta en djup titt på div. patriarkala samhällen enorma energi på att socialt skamma ut just kvinnor, så fort individuella kvinnor inte beter sig som män vill att de ska bete sig.
Ta en djup titt på patriarkala samhällens aktiva arbete med att FÖRHINDRA ALLA möjlighet för kivnnor att ens ha karriärer.

Och återigen, ta en djup titt igen på statistiken,,,,efter 2017! dvs då #Metoo inträffade.
Och slutta balja om 2014 varje gång jag påvisar detta faktum.
Citera
2023-09-28, 09:54
Medlem
Citat:
Att människor lever i singelhushåll säger inget om deras realtioner. At svenskar skulle vara de ensammaste folket i världen är en myt.

Varför bor de i singelhushåll?
Det är dumt att bo ensam när vi har bostadsbrist. Dessutom en klimatkris. Människor i singelhushåll förbrukar mer resurser per person än stora hushåll med dess stordriftsfördelar.
Citera
2023-09-28, 09:58
Medlem
Citat:
Nej, där tillhörde ju hans tänk normen, om än i dämpad skala.
Manlig skryt över hur dåligt de behandlar kvinnor, mäns skratt i grupp över kvinnor som förnedras, far illa etc etc ...snälla du, hur vanligt tror du inte det var på 50-talet? Hela porr industrin handlar om detta.

Porr var kriminaliserat på 50-talet.
Citera
2023-09-28, 10:45
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Porr var kriminaliserat på 50-talet.

Det där är en lustig sak med feminismen. Porren var ju en del av den sexuella revolutionen som kom med vänstervågen på 1960-talet och stöttades i allra högsta grad av feminister. Troligen ansåg feminister då att porren skulle stärka kvinnans sexuella makt. Senare upptäckte de att det inte riktigt blev så och feminister vände sig då mot porren istället. För ytterst så handlar feminismen bara om att stärka kvinnans makt genom manipulation och subversion med sexualiteten som främsta vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in