Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-27, 14:32
Medlem
Det jeg tenker på, nå som det har kommet frem hva slags lavmål søplefolk det var som gjorde dette, er hvordan politiet sviktet i å beskytte Jo*nas fullstendig. Han var jo en arbeidskar selv, drev firma og jobbet på. Mens disse som var ute etter ham var fullstendig bånn i bøtta.

Men hva kom det av, at politiet ikke beskyttet ham mot disse? Han hadde dem jo på film, han ga politiet navnet dems og så videre.

Kan det tenkes at de som var etter ham, var de som egentlig var politiinformanter?

Angrep er som regel beste forsvar for slike søplefolk. Så det kan jo hende at de pekte på Jo*nas, når det egentlig var en av dem selv som var informant? Og at det var derfor politiet så gjennom fingrene når Jo*nas gang på gang forsøkte å få hjelp.

Det skal bli meget interessant å se hva som kommer frem i etterkant av dette. Det kan hende at det viser seg til slutt, at politiet har sviktet i å beskytte skikkelige borgere, på grunn av informasjon om småtterier som dopsalg.
Senast redigerad av Villvandrer 2023-09-27 kl. 14:36.
Citera
2023-09-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
To spm.:
Er det noen som vet hvilke familieforbindelse C*to (*=a) V*ldmo har til KV? Jeg forstår det slik at det kan være nokså nært. Jeg føler også at denne forbindelsen mellom Innlandet og Viken, ligger her.
På denne facebook-siden her feks.:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008864403301&sk=friends

Og; det forvirrer meg at MA, svogeren, også har mellomnavn A*rseth, er dette bare tilfeldigheter?
KV og C’to er brødre.
Citera
2023-09-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carabilla
Ny podcast episode i dag fra avhørt.
Krimpodden (VG) kom også med en ny episode i dag:
"Drapet på Jonas: Det falske oppdraget."
Citera
2023-09-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildemor12345
KV og C’to er brødre.

Halvbrødre. C har tvilling, de er litt eldre. KV og M*rtin er helbrødre og nærmere i alder også.
Citera
2023-09-27, 15:08
Medlem
Ja, jeg kan bekrefte at flere av de lokale er kjent for å bruke ulovlige rusmidler. Jeg har selv sett det med egne øyne. Jeg kan også bekrefte at det er slags «konkurranse» i Hønefoss om å være sterkest, kulest og mest populær. Det er ikke veldig populært om noen stikker seg merkbart ut. For å komme inn i gjengen, må du selv være litt smågal eller gjøre noe crazy. Det er i hvert fall min oppfattelse da jeg bodde der og «datet» en av gutta på lista. Noe som er verdt å merke seg, uten å virke veldig stereotypisk, er at samlige av disse gutta er dekket av tatoveringer. Det har vist seg at menn med masse tatoveringer har en mer kriminell historie, enn de som ikke har tatoveringer.

Avhørt har brukt syv episoder på å finne ut noe jeg visste fra start. Selvfølgelig har alt en sammenheng, og selvfølgelig er saken lokal. Å dra på bursdagstur til Hønefoss er mulig, men kun hvis du kjenner noen som faktisk bor der. Til og med bekjente som jobber i politiet, anbefaler ikke Hønefoss som by om du ønsker å etablere deg. Det er kjent for å være et «høl».

«Det er sagt at det er tre ting som kan få mennesker til å drepe: Materiell fortjeneste, hat eller sinne og ære – eller heller, frykten for å miste ære.» (Kilde: Wikipedia)
Senast redigerad av Amelia2023 2023-09-27 kl. 15:10.
Citera
2023-09-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagemobler
Halvbrødre. C har tvilling, de er litt eldre. KV og M*rtin er helbrødre og nærmere i alder også.
Ok, takk for info.
Citera
2023-09-27, 15:15
Medlem
50.000 var også dusøren JAH gikk ut med på facebook, som førte til domfellelse. Kanskje noen har brukt symbolikk og dusør på sammen måte?
Citera
2023-09-27, 15:22
Medlem
Er det sperret av noe område i Hønefoss og foretatt noe ransaking/undersøkelse hjemme hos den nye pågrepne i dag? Har ikke sett noe om det i avisene.

De har jo pågrepet de to første hjemme, og sperret av større områder rundt hjemmene deres, mens den siste pågripelsen foregikk på en annen måte. Er det tilfeldig?
Citera
2023-09-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Er det sperret av noe område i Hønefoss og foretatt noe ransaking/undersøkelse hjemme hos den nye pågrepne i dag? Har ikke sett noe om det i avisene.

De har jo pågrepet de to første hjemme, og sperret av større områder rundt hjemmene deres, mens den siste pågripelsen foregikk på en annen måte. Er det tilfeldig?
Citat:
Vet ikke. Men i går leste eller hørte jeg omtrent noe slikt som at vedkommendes status ble endret fra vitne til siktet under avhøret.

"Mannen ble pågrepet mandag og er siktet for drap eller medvirkning til drap på Henriksen. Han var innkalt til avhør og ble pågrepet under avhøret, opplyser politiet i en pressemelding. Politiinspektør Odd Skei Kostveit bekrefter til Dagbladet at det var forklaringen hans som førte til pågripelse.
- Han ble konfrontert med noe informasjon i etterforskningen, og forklaringen hans gjorde at han ble pågrepet, sier politiinspektøren.
"
https://www.dagbladet.no/nyheter/siktede-ble-navngitt-av-jonas/80254210

"Fram til mandag hadde han status som vitne i drapssaken."
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/slo-mann-bevisstlos-og-angrep-tilfeldig-mann-pa-pub/16079503/
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-27 kl. 15:49.
Citera
2023-09-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia2023
Ja, jeg kan bekrefte at flere av de lokale er kjent for å bruke ulovlige rusmidler. Jeg har selv sett det med egne øyne. Jeg kan også bekrefte at det er slags «konkurranse» i Hønefoss om å være sterkest, kulest og mest populær. Det er ikke veldig populært om noen stikker seg merkbart ut. For å komme inn i gjengen, må du selv være litt smågal eller gjøre noe crazy. Det er i hvert fall min oppfattelse da jeg bodde der og «datet» en av gutta på lista. Noe som er verdt å merke seg, uten å virke veldig stereotypisk, er at samlige av disse gutta er dekket av tatoveringer. Det har vist seg at menn med masse tatoveringer har en mer kriminell historie, enn de som ikke har tatoveringer.

Avhørt har brukt syv episoder på å finne ut noe jeg visste fra start. Selvfølgelig har alt en sammenheng, og selvfølgelig er saken lokal. Å dra på bursdagstur til Hønefoss er mulig, men kun hvis du kjenner noen som faktisk bor der. Til og med bekjente som jobber i politiet, anbefaler ikke Hønefoss som by om du ønsker å etablere deg. Det er kjent for å være et «høl».

«Det er sagt at det er tre ting som kan få mennesker til å drepe: Materiell fortjeneste, hat eller sinne og ære – eller heller, frykten for å miste ære.» (Kilde: Wikipedia)

Har aldri vært i Hønefoss. Visste ikke at det skjedde så mye rart der
Citera
2023-09-27, 15:54
Medlem
Skjønner ikke helt poenget med den krimpodden til VG. Aldri noe spennende informasjon der. Bare oppgulp.
Citera
2023-09-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Skjønner ikke helt poenget med den krimpodden til VG. Aldri noe spennende informasjon der. Bare oppgulp.
Så enig, gir jo aldri noe nyheter som er spennende eller som ikke står andre steder du allerede vet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in