Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Er det sperret av noe område i Hønefoss og foretatt noe ransaking/undersøkelse hjemme hos den nye pågrepne i dag? Har ikke sett noe om det i avisene.

De har jo pågrepet de to første hjemme, og sperret av større områder rundt hjemmene deres, mens den siste pågripelsen foregikk på en annen måte. Er det tilfeldig?
Det syns jeg og underlig. En annen rar ting at siktelsen ble ikke nevnt med et ord i hovrdnyhetene kl 21 på TV2.
Citera
2023-09-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia2023
Jeg kan også bekrefte at det er slags «konkurranse» i Hønefoss om å være sterkest, kulest og mest populær. Det er ikke veldig populært om noen stikker seg merkbart ut.

Virker som normen i verden generelt idag. Det er masken de bærer så ingen skal se det fragile egoet bak masken som egentlig bare ønsker å leke, passe inn, kjærlighet osv. Men det er jo ikke gangster å innrømme vett

Og er det noe folk er villig til å drepe for, så er det å beholde masken på
Citera
2023-09-27, 16:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobboe
50.000 var også dusøren JAH gikk ut med på facebook, som førte til domfellelse. Kanskje noen har brukt symbolikk og dusør på sammen måte?

Tja, oppdragsgiveren tenkte kanskje han ikke kunne være noe dårligere enn JH når det kom til penger.
Man kan jo lure på om KV og RF fikk pengene før de røk inn. Hvis det er tilfelle, ble de nok festet vekk
i løpet av de første to ukene, kan jeg tenke meg.
Citera
2023-09-27, 16:07
Medlem
Hvis dette er et iscenesatt selvmord så er det det dårligste forsøket jeg noensinne har hørt om. Men for så vidt, hvis noen skulle gjort det så dårlig så er det vel bare KV og ØH som hadde klart det.

Jeg går utifra at dette var et falskt oppdrag, og tenker at det er sannsynlig at det har vært avtalt et tidspunkt som enten var kl. 08:30 eller 09:00. Skjermbildet som ble tatt viser at han står i gårdsplassen vendt mot huset. Det sier hvert fall meg at det ikke er noen der når han kommer (kl. 09 er derfor kanskje mest sannsynlig avtalen). Han hører det kommer en bil opp bak han, han tenker dette er kunden og går ut. I det han går ut av bilen (da naturligvis med ryggen vendt mot den andre bilde), skyter GJ han i ryggen. Kula går ikke igjennom (derav ingen åpenbar dødsårsak for kompisen). J faller i bakken og gutta kjører vekk. J kommer seg opp i bilen og kjører nedover veien før han mister bevisstheten og havner i grøfta.

Om teorien er blitt tatt opp tidligere får dere ha meg unnskyldt. Men jeg mener dette er det mest sannsynlige. VG har gjennomgående brukt «skutt og drept», og det sier meg egentlig at de er sikre. Og hva gjelder plankeborda som ble fjerna av politiet, kan jeg tenke meg at det ikke er så usannsynlig at det er et resultatet av et skudd som ikke traff, og som ble skutt fra lenger nede på gårdsplassen, sånn jeg ser det for meg i hodet mitt.
Citera
2023-09-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildemor12345
Det syns jeg og underlig. En annen rar ting at siktelsen ble ikke nevnt med et ord i hovrdnyhetene kl 21 på TV2.
Var det ikke snakk om at politiet kunne ha fått siktede til å møte i «avhør», og så bli pågrepet på stasjonen?
Citera
2023-09-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia2023
Ja, jeg kan bekrefte at flere av de lokale er kjent for å bruke ulovlige rusmidler. Jeg har selv sett det med egne øyne. Jeg kan også bekrefte at det er slags «konkurranse» i Hønefoss om å være sterkest, kulest og mest populær. Det er ikke veldig populært om noen stikker seg merkbart ut. For å komme inn i gjengen, må du selv være litt smågal eller gjøre noe crazy. Det er i hvert fall min oppfattelse da jeg bodde der og «datet» en av gutta på lista. Noe som er verdt å merke seg, uten å virke veldig stereotypisk, er at samlige av disse gutta er dekket av tatoveringer. Det har vist seg at menn med masse tatoveringer har en mer kriminell historie, enn de som ikke har tatoveringer.

Avhørt har brukt syv episoder på å finne ut noe jeg visste fra start. Selvfølgelig har alt en sammenheng, og selvfølgelig er saken lokal. Å dra på bursdagstur til Hønefoss er mulig, men kun hvis du kjenner noen som faktisk bor der. Til og med bekjente som jobber i politiet, anbefaler ikke Hønefoss som by om du ønsker å etablere deg. Det er kjent for å være et «høl».

«Det er sagt at det er tre ting som kan få mennesker til å drepe: Materiell fortjeneste, hat eller sinne og ære – eller heller, frykten for å miste ære.» (Kilde: Wikipedia)

Jonas stakk seg mest ut av alle på Hønefoss.. SoMe kongen profilerte seg over alt, han elsket oppmerksomheten! En annen gruppe dyrket hatet og misunnelsen til Jonas sitt liv.. Dette fellesskapet står nå ansvarlige for drapet.. Håper noen ser politiet i kortene også etter dette, "drittungene" kunne vært stoppet for lenge siden.. Når fikk Avhørt info om mordplanene? Når fikk politiet denne infoen?
Citera
2023-09-27, 16:13
Medlem
Min teori fra start:

Sj*eik - hovedmann

Motiv:
-Misunnelse
-Hevn
-Personlig vendetta

5-6 personer ryker inn til soning
Citera
2023-09-27, 16:20
Medlem
Ganske sjokkerende å høre intervjuet med politisjefen i Avhørt. Han sier at de som dukket opp på døren til mgm1 ikke hadde hørt om drapet på Jonas, ettersom det ikke var blitt sak enda. Da er det ekstra rart at de ikke tok inn mgm1, ettersom han hadde truet noen med pistol tidligere på kvelden. Det var kun derfor de var der. Jeg har i mitt stille sinn forsvart det at han ikke ble arrestert for våpentrussel som en del av det taktiske. Men det var det altså ikke. Man kan være kriminell og true folk med pistol uten at det får konsekvenser. Det er ikke beroligende med tanke på beskyttelse av allmenheten. De kunne vel i det minste ha tatt fra han våpenet. Politiet kommer veldig dårlig ut av hele denne saken. De er noen kløner.
Citera
2023-09-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
Jonas stakk seg mest ut av alle på Hønefoss.. SoMe kongen profilerte seg over alt, han elsket oppmerksomheten! En annen gruppe dyrket hatet og misunnelsen til Jonas sitt liv.. Dette fellesskapet står nå ansvarlige for drapet.. Håper noen ser politiet i kortene også etter dette, "drittungene" kunne vært stoppet for lenge siden.. Når fikk Avhørt info om mordplanene? Når fikk politiet denne infoen?

politiet hadde info om "mordplanlegging" når mc ble forsøkt påtent rett ved rekkehusveggen..
men mulig de satt på denne infoen før dette.. burde gått en litt større alarm da..
Citera
2023-09-27, 16:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimsadie
Hvis dette er et iscenesatt selvmord så er det det dårligste forsøket jeg noensinne har hørt om. Men for så vidt, hvis noen skulle gjort det så dårlig så er det vel bare KV og ØH som hadde klart det.

Jeg går utifra at dette var et falskt oppdrag, og tenker at det er sannsynlig at det har vært avtalt et tidspunkt som enten var kl. 08:30 eller 09:00. Skjermbildet som ble tatt viser at han står i gårdsplassen vendt mot huset. Det sier hvert fall meg at det ikke er noen der når han kommer (kl. 09 er derfor kanskje mest sannsynlig avtalen). Han hører det kommer en bil opp bak han, han tenker dette er kunden og går ut. I det han går ut av bilen (da naturligvis med ryggen vendt mot den andre bilde), skyter GJ han i ryggen. Kula går ikke igjennom (derav ingen åpenbar dødsårsak for kompisen). J faller i bakken og gutta kjører vekk. J kommer seg opp i bilen og kjører nedover veien før han mister bevisstheten og havner i grøfta.

Om teorien er blitt tatt opp tidligere får dere ha meg unnskyldt. Men jeg mener dette er det mest sannsynlige. VG har gjennomgående brukt «skutt og drept», og det sier meg egentlig at de er sikre. Og hva gjelder plankeborda som ble fjerna av politiet, kan jeg tenke meg at det ikke er så usannsynlig at det er et resultatet av et skudd som ikke traff, og som ble skutt fra lenger nede på gårdsplassen, sånn jeg ser det for meg i hodet mitt.

Kan ikke tenke meg at GM har kjørt helt opp til hytta. Vel fremstår disse folkene som mindre
begavet, men det ville jo være fellende bevis hvis politiet kunne bevise at de har kjørt opp der.
Jeg tror heller ikke GM har vist seg åpenlyst for JH. Tipper han eller de lå i bakhold.

Jeg har tidligere skrevet at jeg tenker det var en viss avstand mellom skytteren og JH, og at
han derfor har siktet på kroppen istedetfor hodet, og dermed ikke drept ham momentant.
Jeg tenker også at skuddene i terrassebordet kom først, kanskje fordi skytteren ikke var
helt stø på sine nervøse hender.

Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress1
Var det ikke snakk om at politiet kunne ha fått siktede til å møte i «avhør», og så bli pågrepet på stasjonen?

De arrangerte nok et "vitneavhør" slik at han ville stille opp i den tro at han ikke var under mistanke.
De hadde vel noen tanker om hva han kom til å svare på visse spørsmål. De sier at de besluttet
pågripelse da de hørte svaret han ga. Kan tyde på at de har vært nesten helt sikker på at det var
rett mann, men at de måtte få det bekreftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Ganske sjokkerende å høre intervjuet med politisjefen i Avhørt. Han sier at de som dukket opp på døren til mgm1 ikke hadde hørt om drapet på Jonas, ettersom det ikke var blitt sak enda. Da er det ekstra rart at de ikke tok inn mgm1, ettersom han hadde truet noen med pistol tidligere på kvelden. Det var kun derfor de var der. Jeg har i mitt stille sinn forsvart det at han ikke ble arrestert for våpentrussel som en del av det taktiske. Men det var det altså ikke. Man kan være kriminell og true folk med pistol uten at det får konsekvenser. Det er ikke beroligende med tanke på beskyttelse av allmenheten. De kunne vel i det minste ha tatt fra han våpenet. Politiet kommer veldig dårlig ut av hele denne saken. De er noen kløner.

Tror ikke dette hadde skjedd i Oslo. At de på det tidspunktet ikke kjente til drapet på JH er ikke
så merkelig, gitt at det først var på kvelden at det ble slått drapsalarm. Men som du sier, å bare
la en trusselsituasjon med våpen gli ut mellom fingrene på den måten er ikke spesielt betryggende.
Mistenker at det bunner ut i "alle kjenner alle". Mistenker også at dersom de hadde vært ute etter
narko hadde han ikke sluppet så lett.
Senast redigerad av Svartediket 2023-09-27 kl. 16:37.
Citera
2023-09-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Er det sperret av noe område i Hønefoss og foretatt noe ransaking/undersøkelse hjemme hos den nye pågrepne i dag? Har ikke sett noe om det i avisene.

De har jo pågrepet de to første hjemme, og sperret av større områder rundt hjemmene deres, mens den siste pågripelsen foregikk på en annen måte. Er det tilfeldig?

Har vi fått vite noe om nye avhør? Ja denne pågripelsen er annerledes..
Citera
2023-09-27, 16:46
Medlem
Det er en som er litt glupere blant "gjengen", han har satt seil mot adresse ukjent.. tipper Jamaica!
heier litt på han dersom ryktet stemmer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in