Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArkoshKovash
Det har du rett i. Hvis Avhørt har rett så er jo leiemord-beløpet nøyaktig lik den dusøren Jonas satte, 50.000kr.

Nå mener jeg jo at ingen beløp rettferdiggjør noe drap, men 50.000 er da bare lommerusk? Det høres jo nesten for vilt ut.

Helt enig! Hadde heller tatt imot dusøren og latt være, om noen hadde tilbydd meg en slik jobb, men alt tyder jo på at disse personene ikke er de skarpeste..
Citera
2023-09-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vet ihvertfall at VG har skrevet at han ble skutt. Jeg vet også at VG har gode kilder
til informasjon, og neppe ville skrevet det dersom det hersket noen tvil. At politiet ikke
ønsker å bekrefte eller avkrefte dette, er ren rutine fra deres side. De sier så lite som mulig
for at vitner og evt. GM på frifot ikke skal kunne tilpasse forklaringer.

Virker for meg som om GM i denne saken har brydd seg lite om å ta forholdsregler.
Det ser vi av at politiet brukte teledata for å bevise at de tre pågrepne møttes nær
Hønefoss på drapsdagen. Hadde de sett litt lenger enn sin egen nesetipp, hadde de
lagt igjen telefonene hjemme. Er de så lite smart, forundrer det meg ikke om de
har tatt vare på våpenet. Sannsynligvis gjemt det unna, men likevel.

Jeg vet selvsagt ikke, men jeg tenker ihvertfall at noen som ønsker å kamuflere et
drap som selvmord har en viss evne til å iscenesette og planlegge. Her virker det
ikke som om noen har tenkt så mye lenger enn til at de ville drepe JH.

Ok, men for å sortere litt. Vi må vel være enige om at hvis han ble skutt på terrassen, er det veldig rart at han ble funnet i en fredelig posisjon i førersetet på bilen sin lenger ned i veien? Jeg har lest at noen har spekulert i at han har blitt skutt, men at han har greid å sette seg i bilen og kjøre et lite stykke, før han døde. Jeg er veldig skeptisk til den teorien. Det høres litt for mye ut som en scene fra en actionfilm. Gir ingen mening. Dessuten, hvorfor lar de han i så fall kjøre av gårde? Og at noen har fraktet ham til bilen, med dødelige skuddskader, er heller ikke sannsynlig. Det ville blitt ekstremt mye blod. Rundt bilen, i bilen, og på gjerningsmennene. Det ville sett ut som et slakteri. Og de som fant han ville sagt noe om det. Det så ut som han sov, i følge dem.
Citera
2023-09-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Der er bildet av MGM3 fjernet.

https://www.mynewsdesk.com/no/vb/pressreleases/takker-vb-smart-for-loennsomheten-2914546

Ups.. men viser jo veldig tydelig at det er rett person som blir nevnt her da…
Citera
2023-09-27, 13:34
Medlem
Bibss avatar
To spm.:
Er det noen som vet hvilke familieforbindelse C*to (*=a) V*ldmo har til KV? Jeg forstår det slik at det kan være nokså nært. Jeg føler også at denne forbindelsen mellom Innlandet og Viken, ligger her.
På denne facebook-siden her feks.:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008864403301&sk=friends

Og; det forvirrer meg at MA, svogeren, også har mellomnavn A*rseth, er dette bare tilfeldigheter?
Citera
2023-09-27, 13:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
Etrer forrige pressekonferanse uttalte jo politidirektøren at media sa masse rart når han ble spurt om det kunne bekreftes at han ble skutt..

Det er jo en grei måte å ro på når han helst ikke vil svare på det egentlige spørsmålet.

Jeg tipper det stemmer at JH ble skutt.

Ellers sier de i Avh*rt at MGM3 skal ha kjørt de to andre til hytta på drapsdagen.
Citera
2023-09-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
To spm.:
Er det noen som vet hvilke familieforbindelse C*to (*=a) V*ldmo har til KV? Jeg forstår det slik at det kan være nokså nært. Jeg føler også at denne forbindelsen mellom Innlandet og Viken, ligger her.

Og; det forvirrer meg at MA, svogeren, også har mellomnavn A*rseth, er dette bare tilfeldigheter?

Ser ut til at de har samme mor😁
Citera
2023-09-27, 13:41
Medlem
Citat:
To spm.:

CV er halvbroren til KV. Samme mor.

N*rdset gå*d er i Rogsvea, der KV bor med foreldrene sine
Senast redigerad av Hagemobler 2023-09-27 kl. 13:45.
Citera
2023-09-27, 13:44
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimsi
Ser ut til at de har samme mor😁

Citat:
Ursprungligen postat av Hagemobler
CV er halvbroren til KV. Samme mor.
Takk for svar!

Ellers så går denne facebookprofilen igjen hele tiden, både med de fra Viken, og de fra Innlandet:
https://www.facebook.com/yvonnemaxin3
Ps. Understreker at jeg ikke tror at hun har noe med drapet å gjøre!
Citera
2023-09-27, 13:46
Medlem
Citat:
Jeg vet ingenting om Jonas’ familie, men om MA var gift med søsteren til J så er det vel ikke så mystisk at han har tatt etternavnet hennes som mellomnavn?
Citera
2023-09-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Ok, men for å sortere litt. Vi må vel være enige om at hvis han ble skutt på terrassen, er det veldig rart at han ble funnet i en fredelig posisjon i førersetet på bilen sin lenger ned i veien? Jeg har lest at noen har spekulert i at han har blitt skutt, men at han har greid å sette seg i bilen og kjøre et lite stykke, før han døde. Jeg er veldig skeptisk til den teorien. Det høres litt for mye ut som en scene fra en actionfilm. Gir ingen mening. Dessuten, hvorfor lar de han i så fall kjøre av gårde? Og at noen har fraktet ham til bilen, med dødelige skuddskader, er heller ikke sannsynlig. Det ville blitt ekstremt mye blod. Rundt bilen, i bilen, og på gjerningsmennene. Det ville sett ut som et slakteri. Og de som fant han ville sagt noe om det. Det så ut som han sov, i følge dem.

De skyter ham, med forsett, de vil virkelig drepe ham. Men han klarer å komme seg til bilen, med dødelig skuddskade. Han klarer å starte bilen, og han han kjører avgårde. Hvorfor skyter de han ikke igjen? Står de bare og ser på? Hvis han er for rask for dem, så er ikke den kvikkheten forenlig med at han segner om tretti meter lenger ned i bakken. Han vet jo at han har drapsmenn bak seg, hvis han er ved bevissthet vil han for alt i verden komme seg vekk. Nei, jeg tror ikke på det. Jeg tror iscenesatt selvmord er det mest sannsynlige.
Citera
2023-09-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Der er bildet av MGM3 fjernet.

https://www.mynewsdesk.com/no/vb/pressreleases/takker-vb-smart-for-loennsomheten-2914546

https://resources.mynewsdesk.com/image/upload/ar_16:9,c_fill,dpr_auto,f_auto,g_auto,q_auto:good, w_1782/fjrfvunsooci5er69bnf

Kan enda bruke her
Citera
2023-09-27, 13:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini

Ja, dette er viktige momenter. Noen hevdet tidligere at han var blitt skutt i ryggen, så
var det andre som sa at han var skutt i beinet og så i magen. Men jeg tenker jo at hvis
det stemmer at han ble lurt opp til et fiktivt arbeidsoppdrag, har GM kanskje valgt å ta
oppstilling et sted der JH ikke oppdaget ham. Det kan ha vært såpass langt unna at
det var høyere risiko for å bomme på første skudd. Kan det være at JH ankom hytta
og gikk ut av bilen, så ble han stående og vente på "oppdragsgiveren"? Så har GM
lagt an, siktet og skutt, men bommet og truffet terrassen istedet. Dette har selvsagt
fått JH til å løpe mot bilen. Så har han blitt skutt igjen kanskje mens han var på vei
å åpne bildøra, og at det siste han rakk var å sette seg inn og sende kartposisjonen
til kompisen.

Dette er en mulighet, slik jeg ser det. At GM aldri turte å vise seg for JH, fordi det
var en viss sjanse for at oppdraget ville mislykkes, og da ville JH senere kunne gi
vitnesbyrd om hvem som hadde forsøkt å drepe ham.

Uansett håper jeg politiet nå klarer å hanke inn dem som evt. gjenstår, og få på
det rene hva som var motivet bak, og hvilke roller de forskjellige har. Men synes
siste episode av Avh*rt belyste saken på en veldig god måte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in