Citat:
Ursprungligen postat av
Cesarini
Ok, men for å sortere litt. Vi må vel være enige om at hvis han ble skutt på terrassen, er det veldig rart at han ble funnet i en fredelig posisjon i førersetet på bilen sin lenger ned i veien? Jeg har lest at noen har spekulert i at han har blitt skutt, men at han har greid å sette seg i bilen og kjøre et lite stykke, før han døde. Jeg er veldig skeptisk til den teorien. Det høres litt for mye ut som en scene fra en actionfilm. Gir ingen mening. Dessuten, hvorfor lar de han i så fall kjøre av gårde? Og at noen har fraktet ham til bilen, med dødelige skuddskader, er heller ikke sannsynlig. Det ville blitt ekstremt mye blod. Rundt bilen, i bilen, og på gjerningsmennene. Det ville sett ut som et slakteri. Og de som fant han ville sagt noe om det. Det så ut som han sov, i følge dem.
Ja, dette er viktige momenter. Noen hevdet tidligere at han var blitt skutt i ryggen, så
var det andre som sa at han var skutt i beinet og så i magen. Men jeg tenker jo at hvis
det stemmer at han ble lurt opp til et fiktivt arbeidsoppdrag, har GM kanskje valgt å ta
oppstilling et sted der JH ikke oppdaget ham. Det kan ha vært såpass langt unna at
det var høyere risiko for å bomme på første skudd. Kan det være at JH ankom hytta
og gikk ut av bilen, så ble han stående og vente på "oppdragsgiveren"? Så har GM
lagt an, siktet og skutt, men bommet og truffet terrassen istedet. Dette har selvsagt
fått JH til å løpe mot bilen. Så har han blitt skutt igjen kanskje mens han var på vei
å åpne bildøra, og at det siste han rakk var å sette seg inn og sende kartposisjonen
til kompisen.
Dette er en mulighet, slik jeg ser det. At GM aldri turte å vise seg for JH, fordi det
var en viss sjanse for at oppdraget ville mislykkes, og da ville JH senere kunne gi
vitnesbyrd om hvem som hadde forsøkt å drepe ham.
Uansett håper jeg politiet nå klarer å hanke inn dem som evt. gjenstår, og få på
det rene hva som var motivet bak, og hvilke roller de forskjellige har. Men synes
siste episode av Avh*rt belyste saken på en veldig god måte.