Citat:
Ursprungligen postat av
Cesarini
Men vet vi at han ble skutt? Synes ikke skudd stemmer overens med at han ble funnet i en fredelig posisjon, og at det tok litt tid å se at han var død. Jeg forbinder skudd med blod og kaos, ikke fred. Dessuten, hvis han ble skutt, vi har ikke fått vite om et våpen ble funnet ved hans side. Selv om mgm trakk fram et våpen senere på dagen, betyr ikke det at det er samme våpen
Jeg vet ihvertfall at VG har skrevet at han ble skutt. Jeg vet også at VG har gode kilder
til informasjon, og neppe ville skrevet det dersom det hersket noen tvil. At politiet ikke
ønsker å bekrefte eller avkrefte dette, er ren rutine fra deres side. De sier så lite som mulig
for at vitner og evt. GM på frifot ikke skal kunne tilpasse forklaringer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cesarini
Hm. Ikke råd til å miste eller kjøpe våpen? Hva med de femti tusen? Har oppdragsgiveren femti tusen å blåse bort, kan også et våpen kastes vekk. Ingen er vel så dumme at de beholder et drapsvåpen. Uansett hvor kostbart det er. Og ingen vil gi noen som gjør det et leiemorderoppdrag. Tror det står som regel Nummer en i leiemorderboka: kvitt deg med drapsvåpenet.
Virker for meg som om GM i denne saken har brydd seg lite om å ta forholdsregler.
Det ser vi av at politiet brukte teledata for å bevise at de tre pågrepne møttes nær
Hønefoss på drapsdagen. Hadde de sett litt lenger enn sin egen nesetipp, hadde de
lagt igjen telefonene hjemme. Er de så lite smart, forundrer det meg ikke om de
har tatt vare på våpenet. Sannsynligvis gjemt det unna, men likevel.
Jeg vet selvsagt ikke, men jeg tenker ihvertfall at noen som ønsker å kamuflere et
drap som selvmord har en viss evne til å iscenesette og planlegge. Her virker det
ikke som om noen har tenkt så mye lenger enn til at de ville drepe JH.