2023-09-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Han kan ha blitt truet med skytevåpen. Kan ha blitt avfyrt skremmeskudd, i terassebord feks.

Ja, og vi vet fortsatt ikke hvorfor de tok med seg delene fra terrassen. Kan være andre spor de vil undersøke nærmere i et laboratorium. Noe flytende kanskje, eller noe pulver, eller fotavtrykk. Må ikke være skuddhull
Citera
2023-09-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Hm. Ikke råd til å miste eller kjøpe våpen? Hva med de femti tusen? Har oppdragsgiveren femti tusen å blåse bort, kan også et våpen kastes vekk. Ingen er vel så dumme at de beholder et drapsvåpen. Uansett hvor kostbart det er. Og ingen vil gi noen som gjør det et leiemorderoppdrag. Tror det står som regel Nummer en i leiemorderboka: kvitt deg med drapsvåpenet.

Ikke sikkert at disse gutta har lest denne boka ...
Citera
2023-09-27, 13:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men vet vi at han ble skutt? Synes ikke skudd stemmer overens med at han ble funnet i en fredelig posisjon, og at det tok litt tid å se at han var død. Jeg forbinder skudd med blod og kaos, ikke fred. Dessuten, hvis han ble skutt, vi har ikke fått vite om et våpen ble funnet ved hans side. Selv om mgm trakk fram et våpen senere på dagen, betyr ikke det at det er samme våpen

Jeg vet ihvertfall at VG har skrevet at han ble skutt. Jeg vet også at VG har gode kilder
til informasjon, og neppe ville skrevet det dersom det hersket noen tvil. At politiet ikke
ønsker å bekrefte eller avkrefte dette, er ren rutine fra deres side. De sier så lite som mulig
for at vitner og evt. GM på frifot ikke skal kunne tilpasse forklaringer.

Citat:
Hm. Ikke råd til å miste eller kjøpe våpen? Hva med de femti tusen? Har oppdragsgiveren femti tusen å blåse bort, kan også et våpen kastes vekk. Ingen er vel så dumme at de beholder et drapsvåpen. Uansett hvor kostbart det er. Og ingen vil gi noen som gjør det et leiemorderoppdrag. Tror det står som regel Nummer en i leiemorderboka: kvitt deg med drapsvåpenet.

Virker for meg som om GM i denne saken har brydd seg lite om å ta forholdsregler.
Det ser vi av at politiet brukte teledata for å bevise at de tre pågrepne møttes nær
Hønefoss på drapsdagen. Hadde de sett litt lenger enn sin egen nesetipp, hadde de
lagt igjen telefonene hjemme. Er de så lite smart, forundrer det meg ikke om de
har tatt vare på våpenet. Sannsynligvis gjemt det unna, men likevel.

Jeg vet selvsagt ikke, men jeg tenker ihvertfall at noen som ønsker å kamuflere et
drap som selvmord har en viss evne til å iscenesette og planlegge. Her virker det
ikke som om noen har tenkt så mye lenger enn til at de ville drepe JH.
Citera
2023-09-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ja, og vi vet fortsatt ikke hvorfor de tok med seg delene fra terrassen. Kan være andre spor de vil undersøke nærmere i et laboratorium. Noe flytende kanskje, eller noe pulver, eller fotavtrykk. Må ikke være skuddhull

VG meldte vel at det var snakk om skuddskader, hvis man skal ta det som en god kilde
Citera
2023-09-27, 13:15
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Det har blitt standhaftig og gjentakende blitt bekreftet av både VG og andre medier, at det dreier seg om skuddskader i terassebord/-planker. Så det er jo helt mulig. Dersom det er MGM1 som har vært med på drapet, så vet jo vi nå at han hadde en pistol, eller hvertfall noe som lignet på det.
Citera
2023-09-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honningen
Hvem er den 32-åringen?
ØH - omtalt tidligere i navnelisten her i tråden
Citera
2023-09-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Det har blitt standhaftig og gjentakende blitt bekreftet av både VG og andre medier, at det dreier seg om skuddskader i terassebord/-planker. Så det er jo helt mulig. Dersom det er MGM1 som har vært med på drapet, så vet jo vi nå at han hadde en pistol, eller hvertfall noe som lignet på det.

Politiet vil ikke si noe om drapsmetode. Jeg synes det høres ut som politiet forsøker å tilbakevise det Vg har påstått.
Citera
2023-09-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honningen
Hvem er den 32-åringen?

ØH - Ø*vind H*lvorsen, blir nevnt jevnt og trutt opp igjennom tråden her.
Citera
2023-09-27, 13:24
Medlem
Citat:
Politiet vil ikke si noe om drapsmetode. Jeg synes det høres ut som politiet forsøker å tilbakevise det Vg har påstått.

Etrer forrige pressekonferanse uttalte jo politidirektøren at media sa masse rart når han ble spurt om det kunne bekreftes at han ble skutt..
Citera
2023-09-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
50000 og en drøss av liv er forandret for alltid. Familie og venner til alle involverte blir aldri det samme igjen. Fy faen så idiotisk.
Helt enig… helt sinnsykt! Kunne absolutt vært unngått, det SKULLE vært unngått. Grusomt å tenke på at han de siste årene sine brukte på å være redd…
Citera
2023-09-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemyy
Hvis det er sant at de har fått 50.000 for det tenker jeg det er spesielt sykt at de var dumme nok til å gjøre det siden han lover samme sum i dusør til de som kunne hjelpe han i saken…. 50.000 for så å gå fri har i alle fall fristet mer enn 50.000 og 21 år i buret…. Sier mye om hvor lite gjennomtenkt hele greia er…

Det har du rett i. Hvis Avhørt har rett så er jo leiemord-beløpet nøyaktig lik den dusøren Jonas satte, 50.000kr.

Nå mener jeg jo at ingen beløp rettferdiggjør noe drap, men 50.000 er da bare lommerusk? Det høres jo nesten for vilt ut.
Citera
2023-09-27, 13:31
Medlem
Der er bildet av MGM3 fjernet.

https://www.mynewsdesk.com/no/vb/pressreleases/takker-vb-smart-for-loennsomheten-2914546
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in