2023-09-27, 12:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Iscenesatt selvmord kan gjøre at de innbiller seg selv at de aldri vil bli tatt for dette. Spesielt ettersom det skjedde på et avsidesliggende sted. Ser på seg selv som smarte superkrimenelle, samtidig som de tror politiet er dumme. Og da blir ikke betaling så viktig. De gjør det fordi de vil, og som en vennetjeneste.

Skulle dette være iscenesatt som selvmord, måtte de latt våpenet bli igjen på åstedet plassert
slik at det skulle se ut som om JH hadde skutt seg selv. Vi har vel ingen indikasjoner på at noe
våpen ble funnet sammen med ham. Jeg tenker også at de som står bak dette ikke har hatt råd
til å hverken miste eller for den saks skyld kjøpe et skytevåpen. Ikke usannsynlig er våpenet
stjålet, noe som kanskje ville være enkelt for politiet å finne ut av. I tillegg ville spor avsatt på
selve våpenet utgjøre en ekstra risiko.

Som det påpekes i siste utgave av Avh*rt, det er nok ikke spesielt gjennomførte eller dyktige
leiemordere som står bak dette. Jeg tenker dette er folk som i det store og hele turer frem og
driter i konsekvenser.
Citera
2023-09-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Skulle dette være iscenesatt som selvmord, måtte de latt våpenet bli igjen på åstedet plassert
slik at det skulle se ut som om JH hadde skutt seg selv. Vi har vel ingen indikasjoner på at noe
våpen ble funnet sammen med ham. Jeg tenker også at de som står bak dette ikke har hatt råd
til å hverken miste eller for den saks skyld kjøpe et skytevåpen. Ikke usannsynlig er våpenet
stjålet, noe som kanskje ville være enkelt for politiet å finne ut av. I tillegg ville spor avsatt på

Som det påpekes i siste utgave av Avh*rt, det er nok ikke spesielt gjennomførte eller dyktige
leiemordere som står bak dette. Jeg tenker dette er folk som i det store og hele turer frem og
driter i konsekvenser.

Men vet vi at han ble skutt? Synes ikke skudd stemmer overens med at han ble funnet i en fredelig posisjon, og at det tok litt tid å se at han var død. Jeg forbinder skudd med blod og kaos, ikke fred. Dessuten, hvis han ble skutt, vi har ikke fått vite om et våpen ble funnet ved hans side. Selv om mgm trakk fram et våpen senere på dagen, betyr ikke det at det er samme våpen
Citera
2023-09-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

driter i konsekvenser.

Hm. Ikke råd til å miste eller kjøpe våpen? Hva med de femti tusen? Har oppdragsgiveren femti tusen å blåse bort, kan også et våpen kastes vekk. Ingen er vel så dumme at de beholder et drapsvåpen. Uansett hvor kostbart det er. Og ingen vil gi noen som gjør det et leiemorderoppdrag. Tror det står som regel Nummer en i leiemorderboka: kvitt deg med drapsvåpenet.
Citera
2023-09-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frodin
Det er trist om det er sant at 50.000,- var det som var verdt å ta livet av han. Er idiotisk å tenke på, men det er litt sånn at okei. da kunne heller JAH, familie eller nære venner betalt 60.000,- (som er småpenger i denne sammenhengen) betalt for at det ikke skulle skje.... Er trist.

Hvis det er sant at de har fått 50.000 for det tenker jeg det er spesielt sykt at de var dumme nok til å gjøre det siden han lover samme sum i dusør til de som kunne hjelpe han i saken…. 50.000 for så å gå fri har i alle fall fristet mer enn 50.000 og 21 år i buret…. Sier mye om hvor lite gjennomtenkt hele greia er…
Senast redigerad av Lillemyy 2023-09-27 kl. 12:58.
Citera
2023-09-27, 12:57
Medlem
Bibss avatar
Han kan jo ha blitt truet med skytevåpen til å ta overdose med legemidler. Jeg får ikke den uttalselsen fra en av de som fant ham, ut av hodet; "at det så ut som han sov, og han så ikke noe legemidler..." Nesten som at han har fått beskjed fra politiet om å ikke si det til noen, at han så legemidler.
Ref. denne måten og myrde på, slik at det kamufleres som selvmord.
Syns også det tok en del tid, før det ble slått "drapsalarm", dessuten så nekter jo politiet den dag i dag, å bekrefte at han er skutt.
Edit: Cesarini; jeg las ikke hele innlegget ditt før nå. Dette tenker jeg også er en mulighet!
Senast redigerad av Bibs 2023-09-27 kl. 12:59.
Citera
2023-09-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemyy
Hvis det er sant at de har fått 50.000 for det tenker jeg det er spesielt sykt at de var dumme nok til å gjøre det siden han lover samme sum i dusør til de som kunne hjelpe han i saken…. 50.000 for så å gå fri har i alle fall fristet mer enn 50.000 og 21 år i buret…. Sier mye om hvor lite gjennomtenkt hele greia er…

50000 og en drøss av liv er forandret for alltid. Familie og venner til alle involverte blir aldri det samme igjen. Fy faen så idiotisk.
Citera
2023-09-27, 13:02
Medlem
VG var jo første avis sol meldte at han var skutt. De hadde aldri gått ut med noe sånt i en drapssak om de ikke hadde helt sikre kilder. Man må heller ikke glemme terrassebordene som ble fjernet av etterforskerne.
Citera
2023-09-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Han kan jo ha blitt truet med skytevåpen til å ta overdose med legemidler. Jeg får ikke den uttalselsen fra en av de som fant ham, ut av hodet; "at det så ut som han sov, og han så ikke noe legemidler..." Nesten som at han har fått beskjed fra politiet om å ikke si det til noen, at han så legemidler.
Ref. denne måten og myrde på, slik at det kamufleres som selvmord.
Syns også det tok en del tid, før det ble slått "drapsalarm", dessuten så nekter jo politiet den dag i dag, å bekrefte at han er skutt.
Edit: Cesarini; jeg las ikke hele innlegget ditt før nå. Dette tenker jeg også er en mulighet!
Søtter tanken! Politiet har jo ikke bekreftet det selv, er vel stort sett kun VG som har brukt sitatet "skutt & drept!
Å få tak i Fentanyl i disse omgangskretsene er jo lettere enn å få tak i våpen ( selv om at de har gjort våpentyveri tidligere ) Men i og med at de er i rusmiljøet, så er jo sannsynligheten større for å få tak i fentanyl elr andre medikamenter.
Citera
2023-09-27, 13:03
Medlem
32-åringen som denne uken ble pågrepet og siktet for drapet på Jonas Aarseth Henriksen, er fengslet i 4 uker med brev og besøksforbud. To av disse fire ukene er i isolasjon.

Ifølge mannens forsvarer nekter han straffskyld.

VG-nett som melder.
Citera
2023-09-27, 13:03
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
VG var jo første avis sol meldte at han var skutt. De hadde aldri gått ut med noe sånt i en drapssak om de ikke hadde helt sikre kilder. Man må heller ikke glemme terrassebordene som ble fjernet av etterforskerne.
Han kan ha blitt truet med skytevåpen. Kan ha blitt avfyrt skremmeskudd, i terassebord feks.
Citera
2023-09-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenDoe
32-åringen som denne uken ble pågrepet og siktet for drapet på Jonas Aarseth Henriksen, er fengslet i 4 uker med brev og besøksforbud. To av disse fire ukene er i isolasjon.

Ifølge mannens forsvarer nekter han straffskyld.

VG-nett som melder.

Hvem er den 32-åringen?
Citera
2023-09-27, 13:08
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Checy69
Søtter tanken! Politiet har jo ikke bekreftet det selv, er vel stort sett kun VG som har brukt sitatet "skutt & drept!
Å få tak i Fentanyl i disse omgangskretsene er jo lettere enn å få tak i våpen ( selv om at de har gjort våpentyveri tidligere ) Men i og med at de er i rusmiljøet, så er jo sannsynligheten større for å få tak i fentanyl elr andre medikamenter.
Det rimer også bedre med tanke på at MGM1 skal ha truet med pistol i den hendelsen i Rena. Man er fryktelig "ute", dersom man drar frem et våpen midt i offentligheten, som man tidligere på dag har brukt til å myrde noen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in