Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du menar kvinnor är inte så blåsta så de inbillar sig att de vet allt, utan att kolla upp med vetenskap och fakta först.....
Fast forskare har ofta fel de också, i synnerhet de ideologiska "forskarna". Kan rabbla upp en massa modern forskning som garanterat är bullshit, sedan har vi ju Lysenko vars forskning kostade livet på tiomiljontals människor.
Finns en annan tråd på FB som handlar om killgissning, eg gubbgissning, något som fått en negativ innebörd i dagens samhälle. Men som någon skrev, ofta har de rätt då det handlar om kvalificerade gissningar. Minns den gången då jag och du hade en debatt gällande om oroliga/rädda/bekymrade människor var intelligenta eller ej. Jag hävdade att de var det, medan du menade på att dessa var direkt korkade. Jag googlade sedan och det visade sig att det fanns mycket forskning som visade på att denna sorts människor verkligen var intelligenta. Det går att dra slutsatser även utan forskningsrapporter. Visst har vi gubbgissare fel ibland, men jag skulle tro att vi oftare har rätt faktiskt. Dessutom är det ett ypperligt tillfälle att öva upp sin slutledningsförmåga. Kanske borde kvinnor tjejgissa mer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ja du, som kvinna tar jag det som en komplimang.
också "iakttagit" att all världens... stollar, idioter och livsfarliga egoister varit just mest män.
Ja, och du har helt rätt i det. Det behövs ingen forskningsrapport för att dra den slutsatsen. Men vad värre är, denna sorts män har inte haft några som helst problem med att få kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Fast påståendet var ju ditt från början.
Så är väl snarast du som ska presentera din källa på att kvinnor blir slagna för att de "är så dåliga på att välja man".
Men visst, tror det var denna jag hittade uppgiften 58% okända dvs 42% kända.
https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/vald-och-misshandel.html
De som blir slagna är dåliga på att välja man, absolut. Och de män som blir slagna av sina bästa polare är dåliga på att välja umgänge. Jag skulle kalla dem trash. Du påstod att 42% av alla män som misshandlas misshandlas av människor de umgås med. Det var detta jag ville ha källa på, och tuvärr fanns inte den i länken du visade.
Tyckte ändå den var intressant; den visade att 1/5 av tjejerna i 9:an misshandlat folk, och att 1/4 av killarna gjort det. Bara det senaste året. Det har hänt mycket sedan man själv var i den åldern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vansinnigt mycket lättare för män genom historien än för kvinnor snälla du.
Säkert sant. Det beror delvis på att de flesta kvinnor inte är kända för att fundera på världens beskaffenhet, annat än när det handlar om jämställdhet. Men det har ni chansen att ändra på nu. Men då krävs det att ni tillåter varandra att tänka annorlunda.