2023-09-26, 22:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Av olika anledningar kommer här en tydlig tidsaxel för PU:s kväll/natt.

* PU har bevisats ljuga om klinkerläggningen med TA på lördagen. (Källa: Lalajlaj) Det betyder att PU gjorde något annat, var någon annanstans och tillsammans med någon annan.

* PU har inte kunnat "minnas" hur kan kom ner till stan på lördagskvällen. På en direkt fråga om han tog sin egen bil, svarade han inte. Sannolikt tog han sin egen bil ner till stan. PK hävdar att han såg PU komma gående från Trädgårdsskolans håll mot kön in till Stadt.

* PU säger att han "bara morsade" på Helena inne på Stadt, och tillade att han typ "bara visste vem hon var". Sanningen är att PU och Helena kände varandra betydligt bättre än så. PK hävdar också att PU hade visat ett tydligt intresse för Helena när de sett henne från bilen.

*PU har en "minneslucka" mellan 02:00 och 03:00. Under den här tiden säger han att han har "minglat runt på stan", men han kan inte säga namnet på en enda person som han skulle ha träffat.

* PU saknar alibi mellan den kritiska tiden 02:00 till 03:00. De påstådda "taxivittnena" ger honom inte alibi för "minnesluckan", utan endast för en kortare tid från cirka 03:00 och fram till kanske 03:15 - om de ens existerade och/eller talade sanning, vilket mycket tyder på att de INTE gjorde! Därefter är det återigen "tomt".

* PU kan inte säga vad han gör efter cirka 03:15 och fram till det att han bankar på dörren hos PK vid kanske 05:45.

* PU säger att han efter besöket hos PK:
1) Gick hem och lade sig.
2) Gick till en efterfest antingen hemma hos S*usanne B eller till en efterfest som SB var med på.
3) Sov över hos Ulr*ika K*ällgård - som också är den som har gett PU "alibi" för natten. Vi kan utgå från att alibit är falskt.

* PU ska ha parkerat sin bil på sjukhusparkeringen enligt PK.

* PU ska ha setts i trappuppgången under söndagen med rivsår. (Källa: Prinzezzan)

Vidare:

* PK hävdar att PU vägrade att gå med i skallgångskedjorna fastän de andra i kompisgänget gjorde det.

* PK hävdar att PU stod i stövlar och tvättade sin bil invändigt en kort tid efter det att Helena hade försvunnit.

* PK hävdar att PU låste in sig.

* PK hävdar att PU inte anmälde sig till det obligatoriska förhöret hos polisen förrän långt efter försvinnandet.

* PU själv säger att han var det obligatoriska förhöret hos polisen 1992, men inte när. Han säger också att han var inne på förhör igen runt 2000. Men på den punkten har PU ändrat sig angående årtalet. (Själv betvivlar jag inte utan att PU har varit inne på flera förhör.)
Senast redigerad av Ugglan. 2023-09-26 kl. 22:47.
Citera
2023-09-26, 22:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Min fetning. Ulrika K skall ha sagt att PU sov över hos henne ? Herre min Jesus Kristus, där slog du huvudet på spiken. Varför skulle PU sovit över hos henne när hans lägenhet bara låg en bit bort ? Ugglan för helvete vad säger DU ? Karl var ju 20 ÅR , testosteronstinn gräsänkling denna fullmånsnatt. VARFÖR TROR DU HAN VILL SOVA ÖVER HOS Ulrika K tro ?? Det finns straffsparkar och det finns STRAFFSPARKAR.

Kommer de till hennes lägenhet vid 3.15, så händer det sen som sedan händer. Sen vaknar han upp i ren ångest och undrar vad han har gjort, han är ju ändå sambo med sin tjej Linda som denna helg är bortrest till hennes föräldrar denna helg och med sig har hon deras gemensamma bebis. Det kan då vara just vid denna tid vid 5.30 tiden han vaknar till och drar till PK, genar genom det taggiga buskaget. Jag tror det är detta han får sjuk ågren av, det borde ha i alla fall ha fått. Detta kan förklara alltsammans för hans del den natten.

Det är skrattretande, IB03 ... Du skämmer ut dig!

Varför skulle PU och UK ha kommit till UK:s lägenhet? Det var ju inte henne som PU skulle ha åkt taxi med ...

Absolut att PU vaknar upp hos UK med "ågren" ... Detta måste självklart ha varit orsaken till detta mentala kaos. Varför tänkte jag inte på det? Sug på följande: PU säger att han efter besöket hos PK:
2) Gick till en efterfest antingen hemma hos S*usanne B eller till en efterfest som SB var med på.
3) Sov över hos Ulr*ika K*ällgård - som också är den som har gett PU "alibi" för natten. Vi kan utgå från att alibit är falskt. Punkt 3) kan med IB03:s resonemang bara betyda att PU först skulle ha varit otrogen med UK efter typ 03:15, sedan fått panik och rusat till PK för att "skrika av sig ångesten" - för att sedan gå tillbaka till UK igen. Tja, alla förstår ju ...

För din kännedom: Det aktuella buskaget var placerat på ett sådant ställe att man inte ens kom i närheten av det för att gå in genom huvudentrén till PK:s bostadshus. Men det var kanske UK som rev PU i "stridens hetta" ...
Senast redigerad av Ugglan. 2023-09-26 kl. 23:25.
Citera
2023-09-26, 22:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja , om Lockerudsvittnet ja. Självklart är det så att , säger hon Golf så betyder ju inte det per automatik att det faktiskt var en Golf. Men jag motstår ju inte frestelsen att påtala just ordet "Golf" starkt i detta speciella sammanhang då PN enligt loudamus SKALL haft en Golf och inget annat. Man bör gå på vad ursprungskällorna säger i första hand och i detta fallet stämmer det också att det fanns dessa raster att köpa till C-stolpen till Golf. PN hade en Golf, detta utan tvivel. JA.

Det hjälper inte PN "ska ha haft" en Golf. Har du sett registreringsbeviset som säger att PN hade en Golf? Om du inte har sett det, betyder det att DU INTE VET! "Ska ha haft" inbegriper en reservation.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-09-26 kl. 22:57.
Citera
2023-09-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Varför skulle PU och UK ha kommit till UK:s lägenhet? Det var ju inte henne som PU skulle ha åkt taxi med ...

Absolut att PU vaknar upp hos UK med "ågren" ... Detta måste självklart ha varit ha varit orsaken till detta mentala kaos. Varför tänkte jag inte på det? Sug på följande: PU säger att han efter besöket hos PK:
3) Sov över hos Ulr*ika K*ällgård - som också är den som har gett PU "alibi" för natten. Vi kan utgå från att alibit är falskt. Punkt 3) kan med IB03:s resonemang bara betyda att PU först är otrogen med UA efter typ 03:15, får sedan panik och rusar till PK för att "skrika av sig ångesten" - för att sedan gå tillbaka till UA igen. Tja, alla förstår ju ...

För din kännedom: Det aktuella buskaget var placerat på ett sådant ställe att man inte ens kom i närheten av det för att gå in genom huvudentrén till PK:s bostadshus. Men det var kanske UK som rev PU i "stridens hetta" ...

Låt oss klargöra ytterligare några fakta!

Denna lördagkväll som många andra var det vid denna tid ofta många som väntade på taxi. Så var det även denna lördag.

Vi var ett sällskap på 5 personer. Där Ulrika och Jessika ingick. Däröver var det två killar till. Förutom övriga människor som väntade på ledig taxi.
Eftersom vi var 5 personer fick inte alla plats i samma taxi.
Jag och Jessika delade då en taxi till Bråtenvägen. Ulrika och de två andra killarna tog eñ egen taxi även de till Bråtenvägen.

Tiden för avresa är uppskattad till ca 03:15.
När vi kom fram till Bråtenvägen stod jag och Jessika kvar och pratade kanske ca 1 timme. För att därefter gå skilda vägar.

Klockan är då uppskattat ca 04:30.
Citera
2023-09-26, 23:07
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Tack för svar!

Min andra fetning: Det föreligger en inkonsekvens här. Till mig sa Lockerudsvittnet bara "en mindre, ljus bil", till Reimer ska hon - för bara något år sedan! - ha sagt "en mindre bil likt en Golf". (Hmmm, det här borde jag kolla med Peter Thylén.) Det här är inte bra. Har Lockerudsvittnet blivit påverkat? Läser hon tråden? Varför specificerar Lockerudsvittnet en bil "lik en Golf" helt plötsligt?
I övrigt är jag faktiskt inte övertygad om Lockerudsvittnets förmåga att "bestämma" bilmodellen. PU:s bil kan trots allt passa in i "första rundan".

Peter Thylen säger du. Då har han alltså kännedom om Lockerrudsvittnet. Naturligtvis har han det då, när detta vittne då kan hjälpa honom med att anklaga CL för att ha kört denna bil ner för Mariegärdesväg, över gräsmattan via cykelvägar ner till sin lägenhet i Bråten. Då skulle denna bil varit en vit/ljus Opel Corsa istället. Hur får han ihop detta då ? Jag förutsätter att Peter Thylen då självklart antog att CL gjorde allt i ett svep helt själv givetvis. "Hanna" hör då "ekon" av mansröster, samt att vittnet "Hanna nästintill blir påkörd inne på cykelvägen när han skall hämta upp kroppen på lekplatsen strax efter. Peter Thylen begrep inte så mycket inte.

Det var istället en annan snubbe som också bodde på Bråten då, PN som körde denna bil och hade högst sannolikt (skriver jag då) en Golf. Problemet med detta hade varit för Thylen, att då hade det inte blivit en ensam, psykiskt sjuk man som han haft att göra med utan två danskar varav en sen långt innan redan hade blivit förhörd/häktad och väldigt uppmärksammat frisläppt senare. Att ta sig an detta hade fått en mycket högre fallhöjd för ett misslyckande. Frågan är också om loudamus källa verkligen lämnade sitt tips till Polisen som loudamus hävdade att källan skulle gjort en vecka till en månad efter försvinnandet. Peter Thylen bör veta, då han med medhjälpare läst alla pärmar, om han minns denna uppgift vill säga, inte självklart bland alla dessa hyllmeter pärm...

.
Senast redigerad av IB03 2023-09-26 kl. 23:39.
Citera
2023-09-26, 23:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Peter Thylen säger du. Då har han alltså kännedom om Lockerrudsvittnet. Naturligtvis har han det då, när detta vittne då kan hjälpa honom med att anklaga CL för att ha kört denna bil ner för Mariegärdesväg, över gräsmattan via cykelvägar ner till sin lägenhet i Bråten. Då skulle denna bil varit en vit/ljus Opel Corsa istället. Hur får han ihop detta då ? Jag förutsätter att Peter Thylen då självklart antog att CL gjorde allt i ett svep helt själv givetvis. "Hanna" hör då "ekon" av mansröster, samt att vittnet "Hanna nästintill blir påkörd inne på cykelvägen när han skall hämta upp kroppen på lekplatsen strax efter. Peter Thylen begrep inte så mycket inte.

Det var istället en annan snubbe som också bodde på Bråten då, PN som körde denna bil och hade mycket riktigt en Golf. Problemet med detta hade varit för Thylen, att då hade det inte blivit en ensam, psykiskt sjuk man som han haft att göra med utan två danskar varav en sen långt innan redan hade blivit förhörd/häktad och väldigt uppmärksammat frisläppt senare. Att ta sig an detta hade fått en mycket högre fallhöjd för ett misslyckande. Frågan är också om loudamus källa verkligen lämnade sitt tips till Polisen som loudamus hävdade att källan skulle gjort en vecka till en månad efter försvinnandet. Peter Thylen bör veta, då han med medhjälpare läst alla pärmar, om han minns denna uppgift vill säga, inte självklart bland alla dessa hyllmeter pärm...

.

Korrekt, P*eter vet självklart om Lockerudsvittnet. Det var jag som fick honom att specialgranska hennes utsagor på nytt! Plus att jag gav honom "23:30-vittnet". P*eter läste noggrant igenom förhören med Lockerudsvittnet. Exakt vad som stod i dessa avslöjade han naturligtvis inte.

Du tappar det nu, IB03. Nu är det till och med fel på P*eter Th*ylén. Nu är det enligt din syn ingen som fattar längre, bara du ... Du förvränger nu precis allt på ett helt vanvettigt sätt.

Jag frågar igen: Har du sett registreringsbeviset som säger att PN ägde en Golf?
Citera
2023-09-26, 23:17
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Det hjälper inte PN "ska ha haft" en Golf. Har du sett registreringsbeviset som säger att PN hade en Golf? Om du inte har sett det, betyder det att DU INTE VET! "Ska ha haft" inbegriper en reservation.

Nej, självklart vet vi inte vad han hade för bil. Du har rätt i det, men Golf är ju det klart sannolikaste om vi skall gå på vad loudamus källa säger och att det gick att köpa till detta raster vid C-stolpen då.

En Golf blir ändå det mest sannolika utifrån detta.
Citera
2023-09-26, 23:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Låt oss klargöra ytterligare några fakta!

Denna lördagkväll som många andra var det vid denna tid ofta många som väntade på taxi. Så var det även denna lördag.

Vi var ett sällskap på 5 personer. Där Ulrika och Jessika ingick. Däröver var det två killar till. Förutom övriga människor som väntade på ledig taxi.
Eftersom vi var 5 personer fick inte alla plats i samma taxi.
Jag och Jessika delade då en taxi till Bråtenvägen. Ulrika och de två andra killarna tog eñ egen taxi även de till Bråtenvägen.

Tiden för avresa är uppskattad till ca 03:15.
När vi kom fram till Bråtenvägen stod jag och Jessika kvar och pratade kanske ca 1 timme. För att därefter gå skilda vägar.

Klockan är då uppskattat ca 04:30.

Jaha, det var något nytt, för JJ säger något annat ... Och vart gick du 04:30, då?
Citera
2023-09-26, 23:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej, självklart vet vi inte vad han hade för bil. Du har rätt i det, men Golf är ju det klart sannolikaste om vi skall gå på vad loudamus källa säger och att det gick att köpa till detta raster vid C-stolpen då.

En Golf blir ändå det mest sannolika utifrån detta.

Nu börjar du komma in i matchen igen. I fortsättningen håller vi oss till vad som är sannolikt, möjligt och vad vi tror när vi inte vet - inte basunerar ut hur det måste ha varit.
Citera
2023-09-26, 23:36
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Ulr*ka K*llgård ska ha sagt att PU ska ha sovit över hos henne, men har hon verkligen sagt detta till polisen och i så fall när? Och varför i hela världen skulle PU ha sovit över hos Ulr*ka när hans bostad var så nära? Obegripligt. Jag tror att Ulr*ka K*llgård är den som först av alla ska gå till polisen och säga sanningen.
Vi kan nog utgå från att polisen har utsagorna från de tre kvinnliga "taxivittnena", men jag undrar om polisen verkligen fick utsagorna redan 1992. Jag tror inte det. Jag tror att utsagorna kan ha lämnats först runt 2000, när PU var kallad på nytt/nya förhör (enligt hans egen utsago i tråden). Och som det verkar ska Ulr*ika K*llgård ha hörts tidigare, eftersom hon falskt hade angivits som vittne för övernattningen (som jag tror aldrig ägde rum).

Citat:

Absolut att PU vaknar upp hos UK med "ågren" ... Detta måste självklart ha varit orsaken till detta mentala kaos. Varför tänkte jag inte på det? Sug på följande: PU säger att han efter besöket hos PK:
3) Sov över hos Ulr*ika K*ällgård - som också är den som har gett PU "alibi" för natten. Vi kan utgå från att alibit är falskt. Punkt 3) kan med IB03:s resonemang bara betyda att PU först skulle ha varit otrogen med UK efter typ 03:15, fått sedan panik och rusat till PK för att "skrika av sig ångesten" - för att sedan gå tillbaka till UK igen. Tja, alla förstår ju ...

Är det så vansinnigt "far out" teori då med tanke på det stycket ? Att få ågren efter en sådan grej , om det hände det som hände. Jag gör ju en tolkning av vad du skriver där... "sova över"... Ta det med PU nu det är bättre, när han är med och svarar.
Citera
2023-09-26, 23:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Av olika anledningar kommer här en tydlig tidsaxel för PU:s kväll/natt.

* PU har bevisats ljuga om klinkerläggningen med TA på lördagen. (Källa: Lalajlaj) Det betyder att PU gjorde något annat, var någon annanstans och tillsammans med någon annan.

* PU har inte kunnat "minnas" hur kan kom ner till stan på lördagskvällen. På en direkt fråga om han tog sin egen bil, svarade han inte. Sannolikt tog han sin egen bil ner till stan. PK hävdar att han såg PU komma gående från Trädgårdsskolans håll mot kön in till Stadt.

* PU säger att han "bara morsade" på Helena inne på Stadt, och tillade att han typ "bara visste vem hon var". Sanningen är att PU och Helena kände varandra betydligt bättre än så. PK hävdar också att PU hade visat ett tydligt intresse för Helena när de sett henne från bilen.

*PU har en "minneslucka" mellan 02:00 och 03:00. Under den här tiden säger han att han har "minglat runt på stan", men han kan inte säga namnet på en enda person som han skulle ha träffat.

* PU saknar alibi mellan den kritiska tiden 02:00 till 03:00. De påstådda "taxivittnena" ger honom inte alibi för "minnesluckan", utan endast för en kortare tid från cirka 03:00 och fram till kanske 03:15 - om de ens existerade och/eller talade sanning, vilket mycket tyder på att de INTE gjorde! Därefter är det återigen "tomt".

* PU kan inte säga vad han gör efter cirka 03:15 och fram till det att han bankar på dörren hos PK vid kanske 05:45.

* PU säger att han efter besöket hos PK:
3) Sov över hos Ulr*ika K*ällgård - som också är den som har gett PU "alibi" för natten. Vi kan utgå från att alibit är falskt.

* PU ska ha parkerat sin bil på sjukhusparkeringen enligt PK.

* PU ska ha setts i trappuppgången under söndagen med rivsår. (Källa: Prinzezzan)

Vidare:

* PK hävdar att PU vägrade att gå med i skallgångskedjorna fastän de andra i kompisgänget gjorde det.

* PK hävdar att PU stod i stövlar och tvättade sin bil invändigt en kort tid efter det att Helena hade försvunnit.

* PK hävdar att PU låste in sig.

* PK hävdar att PU inte anmälde sig till det obligatoriska förhöret hos polisen förrän långt efter försvinnandet.

* PU själv säger att han var det obligatoriska förhöret hos polisen 1992, men inte när. Han säger också att han var inne på förhör igen runt 2000. Men på den punkten har PU ändrat sig angående årtalet. (Själv betvivlar jag inte utan att PU har varit inne på flera förhör.)

3. Men kan vi verkligen utgå ifrån att UK:s alibi är falskt? OM det nu var så att PU sov över hos henne den natten, och inte förrän på morgonen insåg vad han ev gjort, så kan det ha utlöst den av PK beskrivna stressen hos PU. Så, som jag skrev i mitt förra inlägg, det behöver inte ha haft med Helenas försvinnande att göra.

Jag har en uppgift från en person som påstår sig ha fått berättat från "högre ort" att det var UK som PU delade taxi med. Jag hade fått för mig att det var JJ, så därför har jag inte funderat på den tankegång som jag ventilerat ovan. Men skulle det vara sant, så skulle det kunna vara en förklaring till PU:s agerande; han kanske inte ville att den dåvarande sambon samt sonen (senare i livet) skulle behöva läsa om detta här. Vad vet jag? Det är enbart en spekulation.
Citera
2023-09-27, 05:32
Medlem
Citat:
Jaha, det var något nytt, för JJ säger något annat ... Och vart gick du 04:30, då?

Det jag vet är att vi stod kvar och pratade.
Det kan varit en halvtimme upp till en timme.
Hon spelade golf och jag vet hon skulle spela dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in