Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
1. Nödvändigt för vilket syfte?
2. Vad är du vill få ut av uthängningen efter 3-4 tillfällen?
3. Vad är det som då helt plötsligt väger tyngre än pedofilens anhöriga? Det är det jag vill nå fram till.
1. Jag förstår att du är nyfiken, det får man lov att vara. Men du måste lita på din egen slutledningsförmåga, framför allt på första frågan. Att behöva svara på frågor med ett helt uppenbart svar tröttar ut mig.
2 och 3. Jag hade önskat att vuxna män slutar jaga efter barn. Metoderna för att få stopp på dessa individer ska i första hand bedrivas med så stor hänsyn och omtanke för deras anhöriga som är möjligt. Skademinimering betyder INTE att det är helt skadefritt för anhöriga, men jag anser att uthängningen aldrig ska publiceras med de värsta delarna av chattarna, eller några dickpics. Om samma gädda åkt fast vid flera tillfällen skulle åtminstone jag anse att han är ganska gränslös och DÅ kan jag tycka att man kan varna den direkta omgivningen med hans bild (ortsbefolkningen där han bor). Detta tycker jag dock inte borde vara steget.
Och nu två saker som jag kanske kommer att ångra att jag skriver:
- Mina åsikter om Dumpen är ingen exakt vetenskap. Vad jag anser om Dumpen beror lite på min dagsform. Ibland läser jag ett argument från någon där jag tycker personen har en viktig poäng, och då kan min åsikt förändras - detta kan vara åt båda hållen. Det enda jag benhårt anser är att anhöriga ska skyddas i största möjliga mån det går.
- Är det en riktigt äcklig gädda som inte har några anhöriga ger jag fullkomligt fan i om han hängs ut med runkvideos, chattar och dickpics.